Lukasz1987 61 Napisano Luty 1, 2011 Scania king of the road 61 1819 Gdzie tam obcykany trochę wiem i tyle. Co do serwisu to zależy jaki się trafi to fakt Ja na Scania Polska nie narzekam Właśnie jak ma się leasing to 3-4 lata ale kredyt czy własność to lepiej 5 lat bo sobie całkowicie amortyzujesz sprzęt i wychodzi lepiej niż prze leasingu, dodatkowo mniej opłat jest. Mam Skakanki ale ogólnie to Skandynawskie ciężarówki Mnie kręcą, chciałbym Sisu pojeździć ale w RP to raczej nie możliwe Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
limousine 38 Napisano Luty 2, 2011 Zaawansowany 38 583 12 biegów, 16 biegów, półautomat i pełen automat to standard obecnie więc mniej jak 4 teraz nie znajdziesz, bo najczęściej jeszcze power schift jest Jeśli już to 8 i 12 biegowe. To rzeczywiście duży wybór krótka, dzienna, podróżna, podwyższona, obniżona, mega czyli 6 sztuk to podstawa w większości ciągników siodłowych Wszystkie te kabiny są zbudowane na bazie jednej i są rozbudowane, nawet deska w środku jest taka sama. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 2, 2011 Scania king of the road 61 1819 Jeśli już to 8 i 12 biegowe. To rzeczywiście duży wybór To podaj Mi jeden przykład w którym są tylko dwie skrzynie? Tylko, żeby była to klasa ciężka powyżej 16T-18T Co do desek to w ciągnikach też są takie same a kabinę maja jedną, baza czyli co? Jak wyobrażasz sobie mocowanie jednej kabiny na 3 różnych ramach? Przeglądałeś kiedyś specyfikację ciężarówki klasy ciężkiej? Tylko nie tą ulotkę co dają na targach i wystawach, w których jest kilka informacji. Chodzi mi o tą, którą otrzymujesz jak jesteś u dealera jak kupujesz ciągnik z wszystkimi dostępnym i opcjami z podzespołami producenta i kooperantów ZF, Eaton, Alison Voith? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
limousine 38 Napisano Luty 2, 2011 Zaawansowany 38 583 Nie pisałem, że są tylko dwie, bo wiadomo że jeszcze automat jest(W pierwszym poście chodziło mi o automat i mechaniczną) Z kabinami chodzi o to że np na miejsce podróżnej można zamontować podwyższaną. Co innego w c rolniczym np fendt spróbuj założyć kabine z 200-setki do 900- setki. Po za tym zadaniem c siodłowego jest ciągnąć naczepe i ewentualnie ją wywracać, a rolniczy troche więcej funkcji, ale tak trudno to zrozumieć? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 2, 2011 Scania king of the road 61 1819 Co innego w c rolniczym np fendt spróbuj założyć kabine z 200-setki do 900- setki. Załóż kabinę z np Scanii R z ramy niskiej na wysoką także się nie da a niby ta sama kabina i ten sam model. Jak już porównujesz modele o kilka klas z serii P założysz do R? Wiem jakie są różnice pomiędzy rolniczym a siodłowym, do obcuję z obiema wersjami, ale nie takie diametralne jak by się wydawało ..............................................Rolniczy.......................Siodłowy Ciąganie przyczep..............TAK..................................TAK WOM......................................TAK...................................TAK przystawka odbioru mocy TUZ........................................TAK.................................TAK- dużo ciągników ma żuraw zamontowany za kabiną Nie bierz obrazu ciągników siodłowych przez pryzmat ciągnik siodłowy+ naczepa kurtynowa (firanka), jest bardzo dużo ciekawych konstrukcji których jest mniej ale spełniają bardzo ważne funkcje A na pytanie mi nie odpowiedziałeś, ale to norma na forum :lol: Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
limousine 38 Napisano Luty 2, 2011 Zaawansowany 38 583 No tak tylko taki c siodłowy specjalistyczny to troche kosztuje, a tu chodziło o to, że najprostszy c siodłowy jest tańszy od prostego c rolniczego tej samej mocy. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 2, 2011 Scania king of the road 61 1819 bo rolniczy jest bardziej rozbudowany , ale doposażyć je do tego samego stopnia wyposażenia i rolniczy jest tańszy. Zabrać przedni napęd, WOM TUZ z ciągnika i też już tańszy dużo będzie Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
XXL 42 Napisano Luty 2, 2011 Zaawansowany 42 838 Dyskutować i porównywać można długo ale czy aby to ma sens Zostawmy te maszyny w spokoju bo niby są podobne ale więcej je różni niż łączy Znajomy przez lata posiadał liczne ilości ciężarówek ostatnimi laty min. scanie, volva, MAN, Dafy itd. i właśnie obecnie przeszedł na DAFy , zmienia całą flotę na te maszyny, są konkurencyjne z innymi a powiedział mi że najważniejszy powód to są o wiele mniej wrażliwe na różnego rodzaju paliwa, w porównaniu z innymi markami, bo nie raz scanie, volva odczuwały na sobie różne Europejskie paliwa Lukasz1987 co sądzisz o najnowszych ciągnikach siodłowych DAFa? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 2, 2011 Scania king of the road 61 1819 nie miałem styczności z tą marką, ale w transporcie dalekim od 2007 to króluje XF Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
b0gdan 90 Napisano Luty 2, 2011 Zaawansowany 90 4162 w pewnej dużej firmie (150 beczek) z mojej okolicy kupuja DAF-y z dwóch powodów, bo są tanie i można je wybrać z "dziadowska" kabiną, czyli jak najlżejszą, bo dla nich najważniejsza jest waga i nic poza tym Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kamil41 29 Napisano Luty 3, 2011 Zaawansowany 29 2464 może i cieżko porównać ale gdy stoją obok siebie i wiem że kosztują podobnie to jest to dla mnie troche dziwne a gdy pomyśle że samochód mógłby pracować dzień koło dnia to zaczynam żałowac że nie zainwestowałem w samochód Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mister 54 Napisano Luty 3, 2011 Prezes 54 1231 Króluje XF105... Aczkolwiek ja stawiałbym na volvo fh12. Co prawda te nowe 12stki czy 16stki nie wytrzymają pewnie tylke co stare fh12 z lat +- 2000-2001 które wytrzymywały nawet 1,5mln kilometrów bez jakichkolwiek remontów. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 3, 2011 Scania king of the road 61 1819 FH jest sporo cięższe od XF gdy pomyśle że samochód mógłby pracować dzień koło dnia to zaczynam żałowac że nie zainwestowałem w samochód legalna praca dla ciężarówki wcale nie jest taka kolorowa, jest tyle formalności, zezwoleń i innych pierdół, że po prostu trzeba to lubić, dlatego u nas do 45km ganiają ciągniki, bo jest taniej Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MANIEK21071995 2 Napisano Luty 3, 2011 Zaawansowany 2 552 dokładniej ganiają rolnicze w wokół komina tzn do 100km a np fastrac to już może robic konkurencje siodłowemu .siodłowy nie wjedzie tam gdzie fastrac bo zaraz usiądzie poza tym rolniczy ma dużo lepsze przełożenie i np takim 150-200KM spokojnie ciąga się naczepe wywrotkę fakt w rolniczym na długie trasy ogromnym minusem jest brak sypialnej chociaż dało by se zrobic Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 4, 2011 Scania king of the road 61 1819 liczyłeś te 100km czy tak po prostu napisałeś? Ciągik 6x6 i fastrac został , wiem z doświadczenia Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Bobek_Farmer Napisano Luty 4, 2011 @Lukasz1987 jakie ciężarówki mają silniki Sisu? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
deer 180 Napisano Luty 4, 2011 gleboryjca 180 2184 @Lukasz1987 daj tyle samo koni temu 6x6 co fastracowi albo fastracowi dołóż do mocy 6x6 i wtedy porównaj . Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 4, 2011 Scania king of the road 61 1819 Bobek chodziło Mi o ciężarówki Sisu Mój odnośnik , obecnie maja CAT pod machą a raczej kabiną ale do 2002 był sisu diesel Deer fakt ale jak weźmiesz np MB Zetrosa 4x4 z silnikiem o mocy 330KM w wersji ciągnik siodłowy oraz JCB Fastraca serii 8000 coś bo nie wiem jaki model ma ok 330KM to w terenie JCB i tak będzie miał z zetrosem problem, jakby nie patrzyć tylna oś lepiej będzie w Mesiu dociążona Zetrosy obecnie ma Bundeswehra i ciąga na lawetach ważące 20t BWP Puma w terenie bez większych oporów Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MANIEK21071995 2 Napisano Luty 4, 2011 Zaawansowany 2 552 lektura http://www.raportrol...o-fastraca.html myślę ,ze sporo wyjaśni poza tym ciągnik jest mocniejszy i ma lepsze właściwości terenowe jak np nie ma roboty w budowlance zapierdziela na wynajmie w rolnictwie :rolleyes: i parę filmów pokazujących jak fastrac popiera....la http://www.youtube.com/watch?v=Z9qXkVe4g5s i powiem Ci , ten w.w mercedesik to się nadaje na wystawę załaduj mu n full na krypę i puśc w teren to siada po mosty :lol: Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
b0gdan 90 Napisano Luty 4, 2011 Zaawansowany 90 4162 W terenie taki Mercedesik z z 15 tonami na pace i taki Fastrac z przyczepką 15 ton z tyłu i jak myślisz com szybciej pójdzie? to żółte stanie i będzie tylko kółkami kręcić w miejscu Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MANIEK21071995 2 Napisano Luty 4, 2011 Zaawansowany 2 552 haha FASTRAC stanie lol człowieku nie widziałeś jego własności terenowych :rolleyes: :rolleyes: zobaczysz to pogadamy Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 4, 2011 Scania king of the road 61 1819 Widziałeś Zetrosa na oczy? Bo ja nim jeździłem i wiem co potrafi i powiem Ci , ten w.w mercedesik to się nadaje na wystawę załaduj mu n full na krypę i puśc w teren to siada po mosty :lol: Zetros ma mosty 11,5t każdy więc DMC Techniczne to 23t dwa 4x4 Po pierwsze, układ napędowy Zetrosa to poezja, niby to samo co ciągnik na PS: skrzynia, reduktor, most na zwolnicach kwestia przełożeń Po drugie lepiej coś targać na sobie niż ciągnąć w bajorze Po trzecie zawieszenie. Jaki ma wykrzysz JCB? :lol: a nie czekaj wiem: prawie wcale Znajomy mial JCD serii 3200 u siebie w cegielni woził glinę po jednej jesieni powrócił do starów 266 i krazów 255 U niego właśnie jeździłem Zetrosem i radzi sobie rewelacyjnie niby podzespoły z Actrosa ale w terenie daje mu baty Propagandy nie czytam szkoda życia. Fastrac ze względu na swą budowę mają gorsze właściwości terenowe niż tradycyjny ciągnik rolniczy więc Scania r420 6x6 podwozie skopie mu tyłek wiem z doświadczenia w piaskowni. Film nr2 ciągnik wchodzi w zakręt przyczepa ucieka na bok i odrazu silnik słabnie, ciężarówka wchodzi w zakręt ładunek na sobie i jedzie jak kierowca każe w razie przyczepy idzie ona za podwoziem po koleinach. Jaka głębokość brodzenia ma JCB, jakie konty natarcia, zejścia, rampowy, jakie prześwity wzdłużne, boczne, jakie kąty pokonywania wzniesień? zbliża się choć trochę do Ciężarówek 4x4 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MANIEK21071995 2 Napisano Luty 4, 2011 Zaawansowany 2 552 zetros budową i wyglądem przypomina unimoga co do KRAZA I PSZCZÓŁKI to maszyny stworzone na potrzeby wojskowe !!! więc bardzo dobre terenowo ten nh ma fajny układ napędowy zetrosem miałem okazję jechac na żwirowni u kumpla bo miał na testach i średnie odczucie woli ciągnik do transportu bo trudniej go zakopac ciągnik nad zetrosem i tak jest górą bo do zestrosa nie zaczepisz tego co do ciągnika !!! mówisz ,ze fastrac ma gorsze właściwości terenowe jakim fastrackiem jeździłęś i z jaką przyczepach inaczej na jakim ogumieniu bo na wąskich to na piasku każdy będzie miał cięzko ale na balonowych tzn bardzo szerokich fastrac idzie jak głupi Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Lukasz1987 61 Napisano Luty 4, 2011 Scania king of the road 61 1819 zetros budową i wyglądem przypomina unimoga co do KRAZA I PSZCZÓŁK Nie myl Stara 66 i 660 z 266, a z unimogiem to one mają wspólne to że są ciężarówkami z napędem na wszystkie osie :lol: to maszyny stworzone na potrzeby wojskowe pierwszy kraz 255 trafił do AC 5 lat po rozpoczęciu produkcji, co do 266 tak był projektowany przy pomocy WITPiS w Sulejówku ale uwzględniono w nim potrzeby rynku cywilnego ten nh ma fajny układ napędowy zetrosem miałem okazję jechac na żwirowni u kumpla bo miał na testach i średnie odczucie woli ciągnik do transportu bo trudniej go zakopac ciągnik nad zetrosem i tak jest górą bo do zestrosa nie zaczepisz tego co do ciągnika kolega ile ciężarówką jeździ? ma doświadczenie? mówisz ,ze fastrac ma gorsze właściwości terenowe jakim fastrackiem jeździłęś i z jaką przyczepach inaczej na jakim ogumieniu bo na wąskich to na piasku każdy będzie miał cięzko ale na balonowych tzn bardzo szerokich fastrac idzie jak głupi 3200 kumpla, jak do typowego rolniczego założe szerokie niskociśnieniowe ogumienie to fastraca w polu pokona, woziliśmy piasek od nas do odbiorcy nasze Valtry i jego JCB moc porównywalna przyczepy te same i co na szosie JCB wygrywał, a w terenie d*pa, poległ nie miłosiernie, co ciekawe Fensd serii 900 który był u nas na testach radził sobie rewelacyjnie choć trzeba przyznać masa 12,5t i 60KM więcej niż Valtra zrobiło swoje co do przeciągania Fendta serii 900 produkowanego do 2006 roku to ważyły one tyle co nic i uciągu też nie miały, kwestią sporną w tych filmikach jest masa obu ciągników ile waży fendt a ile JCB. Dodatkowo filmiki na YT maja to do siebie że o dziwo wygrywają maszyny których właścicielem są osoby które udostępniają filmiki Jakiej maszyny (nie rolniczej) nie zaczepisz to Ciężarówki a zaczepisz do ciągnika? kwestia tego ile możesz w ciężarówkę zainwestować Nie odpowiedziałeś na Moje pytanie: Jaka głębokość brodzenia ma JCB, jakie konty natarcia, zejścia, rampowy, jakie prześwity wzdłużne, boczne, jakie kąty pokonywania wzniesień? Jesteś w ogóle na nie w stanie odpowiedzieć? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
b0gdan 90 Napisano Luty 4, 2011 Zaawansowany 90 4162 Wszystko co jest z tyłu i nie ma napędu jest olbrzymim balastem, niezależnie od opon, te mogą jedynie trochę zmniejszyć opór. Nie dam się przekonać że ciągnik będzie lepiej jechał z przyczepą, niż terenowa ciężarówka z ładunkiem A filmikami z przeciągania, to już przestaliśmy się na forum podniecać pół roku temu Dołożyć dla Fendta 2 tony na przód i mogą się ciągać Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się