Skocz do zawartości

Fendt 312 Vario

Obok Scani R420 :P
Sypiemy pszenice :(



52 komentarzy



Rekomendowane komentarze

Biny 70 i 28t ale było w nich sporo wiecej ponieważ zasypuje od góry.

Naczepe 35ton sypaliśmy przez 1,5godz

Pszenica po 95zł netto, pszenica Kris i Muszelka a poszła w okolice Ciechanowa

 

Może ktoś powie dlaczego ciągniki rolnicze sa takie drogie w porównaniu do ciagników siodłowych??

To bardzo mało.Jeżeli porównać budową ciągnik rolniczy z ciągnikiem siodłowym to duża różnica,ale żeby taka mała różnica w cenie.Absurd

Biny 70 i 28t ale było w nich sporo wiecej ponieważ zasypuje od góry.

Naczepe 35ton sypaliśmy przez 1,5godz

Pszenica po 95zł netto, pszenica Kris i Muszelka a poszła w okolice Ciechanowa

 

Może ktoś powie dlaczego ciągniki rolnicze sa takie drogie w porównaniu do ciagników siodłowych??

 

Okolice Ciechanowa, moje strony :D a sprzedawałeś może do pana S...

Ciągnik siodłowy służy i głównie do transportu ulicznego (zwłaszcza dalekie trasy), natomiast ciągnik rolniczy to transport w różnych warunkach(zwłaszcza nie długie trasy) no i tu zaczyna się przewaga rolniczego ;) multum pozostałych prac, które wykonuje ciągnik rolniczy ;)

 

Oba ciągniki w dzisiejszych czasach są jak by to nazwać cudem techniki, nowoczesne jednostki napędowe , skrzynie biegów , elektronika, oba są na jakimś poziomie nie zawodne itd. to tyle mają wspólnego ;)

 

Eksploatacja ciężarówki to już zdecydowanie większe wydatki niż ciągnika rolniczego także cena według tych rolniczych dlatego jest niższa, za bardzo nie można ich porównywać na zasadzie ceny ale myślę że różnica cenowa jest spowodowana w dużym stopniu eksploatacją tych maszyn ;) wow pozdro

Gość JanekJelonek
Naczepe 35ton sypaliśmy przez 1,5godz

Chyba 35m3 a nie 35t :P

Eksploatacja ciężarówki to już zdecydowanie większe wydatki niż ciągnika rolniczego także cena według tych rolniczych dlatego jest niższa, za bardzo nie można ich porównywać na zasadzie ceny ale myślę że różnica cenowa jest spowodowana w dużym stopniu eksploatacją tych maszyn ;) wow pozdro

znajomy ma w firmie ciągniki rolnicze i siodłowe i jakoś nie narzeka na wysokie koszty utrzymania ;) Jak twierdzi, do 45-50km przy skrzyni 50km/h wygrywa ciągnik rolniczy z przyczepami ładowności 2x15t, powyżej koszt tonokilometra jest na korzyść siodła

Dokładnie naczepa ma góra 40m3 chodź obstawiam 35-37 więc więcej jak 32t pszenicy nie wejdzie.

Z drugiej strony nawet jak tam było te 35 ton ładunku to kto odważył, się obciążyć osie do 10t/oś przecież to samobójstwo przy spotkaniu z ITD :blink: nie mówiąc o przeciążaniu naczepy i siodła

Gość Bobek_Farmer

Paszarnia Cedrob? biggrin.gif

U mnie koleś kazał sypać do pełna, a nawet sam wlazł i odgartał na naczepie. Wyszło 36t pszenicy i kierunek port jakieś 500km. Nie wiem jak, ale dojechał. Wapna kiedyś mi przywiezli 42t, znaczy się są odwazni.

Ale wtedy musi omijać punkty gdzie krokodyle stoją z wagą. Bardzo często przeładowują, raz kolego mi przywiózł prawie 50 ton wapna fakt blisko bo 40 km ale jednak.

Cena ciągników rolniczych jest wyższa bo produkcja jest bardziej zróżnicowana tzn. c. siodłowy każdy jest podobny różnią się: mocą, do wyboru najczęściej dwie skrzynie biegów, dwa rodzaje kabin i to wszystko. A w c. rolniczym duży wybór skrzyń, im mocniejszy to już inna konstrukcja itp.

chyba lepiej wiem ile było a weszło by jeszcze wiecej, nastepnym razem była sporo wieksza i na nią to weszło by grubo ponad 40ton

Cena ciągników rolniczych jest wyższa bo produkcja jest bardziej zróżnicowana tzn. c. siodłowy każdy jest podobny różnią się: mocą, do wyboru najczęściej dwie skrzynie biegów, dwa rodzaje kabin i to wszystko. A w c. rolniczym duży wybór skrzyń, im mocniejszy to już inna konstrukcja itp.

Ta jasne :lol:

do wyboru najczęściej dwie skrzynie biegów

12 biegów, 16 biegów, półautomat i pełen automat to standard obecnie więc mniej jak 4 teraz nie znajdziesz, bo najczęściej jeszcze power schift jest

 

dwa rodzaje kabin

krótka, dzienna, podróżna, podwyższona, obniżona, mega czyli 6 sztuk to podstawa w większości ciągników siodłowych

samych hamulców na transmisji każdy producent ma 3, do tego tylny most to też 2-3 rodzaje, patrząc na ciągniki siodłowe i rolnicze to rolniczy ma mało opcji ;) jaki rolniczy ma 3 wysokości ramy i 3 rodzaje zawieszenia? :D

Kutwa ładują tyle a później płacz że ITD zatrzymała i 50 tyś kary dali ;[ z drugiej strony to powinni takim składy zabierać :)

Ale Marki produkujące ciągniki siodłowe takich produkuje znacznie większej niż ciągniki rolnicze.

I Firma tama w swojej gamie ma mniej rodzai niz producenci ciągników rolniczych. I wiadome ze siodłowe idą bardziej i są krócej eksploatowane, Ich zadaniem jest jedynie ciągnąć.

A ciągnik rolniczy to jest bardziej specjalistyczny sprzęt który trafia do węższej grupy osób i czas użytkowania jest dłuższy.

I producenci w swojej ofercie mają mnóstwo modeli, (co kilkadziesiąt KM) przez co nie mogą tak masowo produkować każdego rodzaju.

 

A również dopłaty itp. wywindowały ceny maszyn w Polsce... :)

A ciągnik rolniczy to jest bardziej specjalistyczny sprzęt który trafia do węższej grupy osób i czas użytkowania jest dłuższy.

I producenci w swojej ofercie mają mnóstwo modeli, (co kilkadziesiąt KM)

Volvo ma silniki o mocy od 260 do 560 co 20KM ;)

Produkcja ciężarówek to od 40 tyś DAF do 120 tyś Volvo także obstawiam, że co niektóre marki ciągników produkują więcej ;)

I wiadome ze siodłowe idą bardziej i są krócej eksploatowane, Ich zadaniem jest jedynie ciągnąć.

co z tego że krócej jak w ciągu 5 lat zrobi 600 tyś km lub przy podwójnej obsadzie 1,2 mln później kupi go następny i zrobi drugie tyle.

Ciągniki rolnicze też pracują w formach robiąc po 2-2,5 tyś godzin rocznie i po 5 latach są wymieniane, a kupuje je przeciętny Kowalski który pracuje min 300 godzin rocznie albo i nie.

Co do ciągnięcia, ciągnik siodłowy 4x2 ma DMC Z do 80t, 6x4 do 135t, 8x4 do 250t. Nie zapominajcie o wersjach budowlanych które mają bardziej przesrane niż ciągniki na polach ;)

To są 2 zupełnie inne konstrukcje, których nie należy porównywać, chyba, że idzie o transport na krótki dystans i pracę na budowie bez dróg technologicznych

@Lukasz1987 widzę że obcykany jesteś w ciągnikach siodłowych ;) Mam znajomego co ma firmę transportową i wiem że to ciężki kawałek chleba serwis tych maszyn to niezły "Meksyk", obecnie ciągniki te pracują góra 3-4 lata i są zmieniane na nowe ;) O takie pytanko jaką markę preferujesz wśród ciężarówek?Pytam z czystej ciekawości ;)


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×