Skocz do zawartości

Informacje o zdjęciu Obudowa skrzyni biegów


28 komentarzy



Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

to będzie 5011, 6011 lub 7011

Jak szersza? udowodnij swoją tezę bo myślę że sie mocno mylisz kolego? Ta obudowa nawet do 360tki będzie pasowała i do wszystkich starych zetorów powinna mieć szersze wycięcie na wodzik od WOMu. Nawet model z rewersem nie wspominając już o porzednim napędzie ma taką samą. Nie spotkałem się jeszcze z inną szerszą węższą krótszą czy dłuższą, różnią się czasem dekle zamykające skrzynię od góry i przednia pokrywa wałków sprzęgłowych ich jest kilka rodzajów, w skrzyni z rewersem idzie dodatkowa płyta na której siedzi pośrednie trzecie koło od jazdy do tyłu. Z niecierpliwością czekam na twoją wypowiedz i najchętniej na jakieś zdjęcia porównujące różnice w szerokości, nie wspomnę ze chciałbym się dowiedzieć także, z jakiego powodu ona jest niby szrsza??

  • Like 1

Jak robiliśmy remont skrzyni to wójek dostarczył nam komplet uszczelek i miał dwa komplety kupione w kaliszu za dawnych czasów i był to komplet 5011 i 7011, np. uszczelka pod górną pokrywę jest węższa o jakieś 2 cm, uszczelka na łączeniu skrzyni biegów i tylnego mostu nie pasowała od 7011 do 5011. Czytaj ze zrozumieniem w 5011 jest węższa! Mam w domu te uszczelki zrobię zdjęcie to zobaczysz.Znalazłem tylko uszczelkę do tylnego mostu , wiem też ,że pokrywa podnośnika w 5011 jest krótsza i węższa( porównywana z C-360)pokrywa skrzyni biegów Zetor 4 culindry i Ursus C-360 są takie same tak jak i wymiary pokryw podnośników. http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/259632-uszczelki/

w tych modelach jest dźwignia tzw.-nego hamulca sprzęgłowego ( po naciśnięciu sprzęgła hamuje koło wałka sprzęgłowego) . Jak to ustawialiście ? Możesz napisać co konkretnie obejmował remont Zetora ? W skrzyni pewnie koło 2i3 biegu ?

To jest hamulec skrzyni biegów po naciśnięciu sprzęgła poprzez układ dzwignik zostaję wychamowana skrzynia biegów, przez skrzynie przechodzi wałek z widełkami i pieskiem który stuka się z kołem zębatym dolnego wałka.Najpierw ustawiliśmy to tak aby podczas naciskania sprzęgła wciskana był dzwignia hamulca.Póżniej na uruchomionym silniku wkładane były biegi bez jazdy ,póżniej kilka jazd testowych z częstą zmianą bigów.Ustawione jast tak aby nie było zgrzytu.A wymieniane były wszystkie łożyska po 15 tys mtg.,koła zębate prawie wszystkie oprócz niektórych stałego zazębienia bo te prawie się nie zużywają,wałek atakujęcy, nitowanie na nowo mechanizmu różnicowego, łożyska zwolnic, kompletne hamulce,w instalacji elektrycznej brak ładowania.

ale ustawialiście bez zgrzytu bez jazdy ? dlaczego u mnie nie da się tak ustawić? dodam, że wszystkie elementy hamulca działają i ta łapka hamująca koło wewnątrz skrzyni jest nowa ...


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×