Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Usprawnienia i wynalazki

Siłownik do rozkładania prasy Z224 + zawór+szybkozlącze inny

keram7719
Zaloguj się, aby obserwować  
Zaloguj się, aby obserwować  

Z albumu

Usprawnienia i wynalazki

  • 26 zdjęć
  • 0 komentarzy
  • 40 komentarzy obrazka


13 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Tak sprężarka cały czas jest włączona, korzystam z niej w czasie pracy do pneumatycznego wspomagania rozłanczania sprzegła WOM w Zetorze. Właśnie stąd ten pomysla na tą pneumatykę, bo skoro i tak pracuje sprężarka to dodatkowo ją wykorzystuje do rozkładania prasy (zero wysiłku, o wiele wygodniej i bezpieczniej). Pneumatyka ma to do siebie, że jak bolec od hamulca koła trafi na wypust w kole to nnic nie ulega uszkodzeniu (gdyby to była hydraulika ciągnika to by pewnie linka została by zerwana, albo by było trzeba kombinować nad jakimiś sprężynami).

 

Co do wykonania to z wyjątkiem szybkozłacza żadna z innych rzeczy nie jest przeznaczona do pneumatyki - za siłownik robi stara (czeska) smarownica, a zawór to zawór kulowy do wody.

 

Działanie urzadenia jest banalnie proste, jak chcę zmienić położenie dyszla to poprostu otwieram zawór i sprężone powietrze wypycha tłoczysko i reszta działa jak bym ciągnął za linkę, jak już dysazel jest m gdzie chcę to naciskam hamulec w ciągniku i powierze z siłownika zostaje uwolnione, następnie zamykam zawór i gotowe.

pomysł ciekawy ale mi wystarczy łańcuch do ciągnika.

Z łańcuchem to ten problem, że w mojej prasie to ten rygiel chodzi bardzo ciężko, dodatkowo czesto pracuję na pochyłych polach (ot taki ukształtowanie terenu) i trudno rozkłada sie prasę, gdy jest na pochyłościach i do tego na polach małych i często musze składać prasę aby przejechać z pola na pole (z reguły na usługach).

No bo była taka w gospodarstwie akurat miała pękniętą glowicę w miejscu gdzie był tłoczek pompujący smar więc raczej nie do naprawy a poza tym ta czeska smarownica byla raczej nieporęczna .... a, że u nas niewiele rzeczy laduje na złomie (to musi być straszny szmelc już do niczego naprawde się nie nadający ;-))) recykling heheh) więc...

No bo była taka w gospodarstwie akurat miała pękniętą glowicę w miejscu gdzie był tłoczek pompujący smar więc raczej nie do naprawy a poza tym ta czeska smarownica byla raczej nieporęczna .... a, że u nas niewiele rzeczy laduje na złomie (to musi być straszny szmelc już do niczego naprawde się nie nadający ;-))) recykling heheh) więc...

hehe dobry recykling ;) A mam jeszcze pytanko:

z po wpuszczeniu powietrza do ,,tloka" jak ono puzniej schodzi??

Sprawa jest prosta.

Powietrze napuszcza sie otwierając zawór na wężu, natomiiast aby spuścić powietrze z tłoka trzeba nacisnać hamulec, wtedy zawór przy hamulcach w ciągniku zamyka doplyw powietrza z inastlacji ciągnika i jednocześnie spuszcza powietrze z tłoka i dopiero wtedy zamykam zawór na wężu.

Przyjrzj sie dokładnie działaniu zaworu powietrznego przy pedale hamulca on nie tylko odcina dopływ powietrza do przyczepy, ale po naciśniięciu hamulca spuszcza powietrze to ktore jest "za nim" (w normalnych warunkach przyczepa hamuje kiedy nagle zmniejszy sie cisnienie w wężu zasilajacym instalację przyczepy, a dzieje się tak bo własnie ten zawór hamulca tak działa).

Muszę poddać pomysł wujkowi bo u wujka przy Sipmie przy rozkładaniu i zkładaniu muszą być dwie osoby. Jedna udeża młotkiem o dźwignie (bo ręką nie pudzie) a druga cofa ciągnikiem.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×