Akumulator hydrauliczny.
 

Akumulator hydrauliczny.

  • 19483 wyświetleń

Po takiej przygodzie;

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1ebc6fc92f49c281.html

postanowiłem wmontować akumulator w TUZ i zdecydowanie polecam.
Bardzo dobrze amortyzuje zawieszone narzędzie i jazda po naszych drogach jest bardziej komfortowa.
Fotka zrobiona na szybko w czasie mycia.





Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • ziemek256
  • 13 616

Super sprawa ten akumulator, do pracy w polu zawsze można zakmknąć zawór i będzie na sztywno. :rolleyes: Podczas jazdy po nierównościach z dużym obiążeniem na TUZie teraz przodu nie będzie podrywać... Ile kosztowało to cacko?

 

Też mam tak obcięty kołpak do WOMu.:)

 

Pozdrawiam:)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jarko12
  • 1 596

Ta widoczna linka to do otwierania haków? :D

Właśnie jaka cena tego akumulatora, no i gdzie go podczepiłeś też mnie interesuje.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jendrek
  • 124 1268

No niezły pomysł, ja bym jeszcze zastosował jakiś elektrozawór, mógłbyś wtedy wygodnie z kabiny przełączać ;)

Ale żeby to ramię tak pękło to bym się nie spodziewał. Dołączam się do pytań wyżej ?

 

edit.czy ja dobrze widzę że wpiąłeś przewód pod siłownik wspomagający ?

A co do ceny to chyba też już wiem http://allegro.pl/hydroakumulator-acs-1-akumulator-hydrauliczny-i1328888313.html ;) i http://allegro.pl/nowy-hydrauliczny-zawor-kulowy-1-4-500bar-i1324325984.html

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

Zanim w ogóle dobrałem odpowiedni akumulator, nie pamiętam ile wykonałem tel. do różnych firm.Nie którzy nawet nie chcieli słyszeć o jakimś eksperymentalnym doborze czegoś takiego, tylko konkretne zamówienie albo odpłatnie zrobią mi schemat co gdzie i jak.

 

Ale w końcu znalazłem małą firmę w SYCOWIE koło KĘPNA która chciała tylko wiedzieć na jakie ciśnienie jest ustawiony zawór w układzie i jaką wydajność ma pompa.Oni też zaproponowali tego typu akumulator (w sumie są trzy, albo cztery rodzaje) bo to był swego rodzaju eksperyment i w razie czego można gazu (azot) upuścić lub dopompować.

 

Podpiąłem się przed trójnikiem który rozdziela olej na siłowniki pomocnicze i z początku "szału" nie było, sądziłem że układ jest zapowietrzony (z tond śrubka w kolanku) albo za mały jest przekrój przewodu który ma doprowadzić olej.

 

I znowu za tel., rada była prosta najpierw sprawdź czy w ogóle jest gaz a potem ewentualnie upuszczać.

 

I tak metodą prób i błędów dobrałem jego wartość do maszyn jakie podpinam.

 

Można wstawić dwa o różnym ciśnieniu, albo schować go gdzieś i dołożyć elektrozawór co będzie bardziej wypasione, ale ja zrobiłem to jw. i koszt całości (akumulator, nabicie azotem, uchwyty, zawór, przewód , rachunku za tel. nie liczyłem) wyszedł ok 650zł brutto.

 

Linki są od haków.

 

RÓWNIEŻ POZDRAWIAM.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ZETOR7711
  • 1 558

mailem podobna sytuacje ostatnio tylko ze mi rozerwal sie lewy wieszak ale efekt podobny <_<

kupiles nowa belke czy spawales??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rjurczyk
  • 7 342

miałem to samo tylko z agregatem uprawo-siewnym...

koszt ramienia prawie 600...

najdziwniejsze ze w zachodnich ciągnikach, nawet większych, ramiona są wiele cieńsze niż np w Ursusie a jakoś wytrzymują... kwestia materiału..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

Nad próbą spawania nawet się nie zastanawiałem, kupiłem ramie za 750 zł (oryginał 1260zł) w hurtowni AGRO RAMI koło KALISZA.

Nie twierdzę że teraz będzie dobrze z TUZ-em, ale zdecydowanie jest lepiej.

Podnośnik jest tak zaprojektowany że jak ramiona opadną to on sam automatycznie się podnosi i na WIĘKSZYCH nierównościach tak jest,akumulator zadziała to podnośnik zaraz koryguje położenie.Na normalnej drodze jego działanie jest mniej odczuwalne.

 

Dodam jeszcze że mając coś takiego w układzie siłowniki nie powinne być wysunięte do końca, żeby amortyzacja mogła w pełni działać.

 

Super sprawa na poprzeczkach przy orce.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • kules
  • 0 58

To dobrze że jednak działa, mój deutz też na to czeka, do wiosny na 100% muszę założyc. Co następne turbo, klima..?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

@jendrek;Do TOP AGRAR wysłałem e-maila, jak się spodoba to morze coś z tego bedzie.

@kules;Nie ukrywam że poniekąd to ty mnie zainspirowałeś do zainwestowania (jak najbardziej trafnie) w takie coś.

@Marciano;Ten wyłącznik jest od licznika ha i rozłącza impulsy z koła jak podniosę narzędzie na uwrociach np..

 

Na następny gadżet zbieram materiały, jak będzie gotów to się pochwalę.

Ale to nie klima, ani turbo, nie tym razem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • celtis
  • 12 511

jak by działało takie coś przy turze w c-330 i czy opłacało by sie to robić?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

@Oleckc330:Poprawione, znasz @ferdka1 on też jest z tamtych okolic.

 

Powinno działać, ale jak pisałem wcześniej trzeba by było go odpowiednio dopasować.Koszt w sumie morze nie jest mały, ale jak tym turem dużo pracujesz to polecam.

Znam gościa który złamał C-330 jak przewoził baloty, bo z pewnością nie maił akumulatora i wspomniany TUR nie ma wzmocnień do tyłu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • celtis
  • 12 511

i to się podłącza do węża co idzie od powrotu z siłownika? działa to na siłowniku 1 sekcyjnym czy 2 czy może obu?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • JohnTheBulletTeacher
  • 8 282

Akumulator daje się zawsze na stronie która jest obciążana, niezależnie czy jest to siłownik dwu czy jedno drogowy. W tym przypadku jest to pewnie zasilanie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

Dokładnie jak pisze @JohnTheBulletTeacher; czyli na przewodzie pomiędzy rozdzielaczem a siłownikiem.Ja wpiąłem się pomiędzy siłowniki bo tak było łatwiej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Arek
  • 218 5678

Czy jak jedziesz szybko po drodze i akumulator się ugnie to podnośnik szybko reaguje i czuć wyraźne szarpniecie czy jest w miarę znośnie?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

Szarpnięcia nie ma, podnośnik łagodnie wraca do góry.Ale to musi byś konkretna dziura.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bodzio1108
  • 181 1847

Dobra robota :) Gratuluje, widziałem w tap to zdjęcie i opis, super robota :)

5/5 pozdrawiam

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomi
  • 1 178

koledzy ja mam podobny problem tylko tyle że w ładowaczu czołowym założyłem i nie czuję efektu po zamontowaniu tego :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj