Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Wynalazki i udoskonalenia

Gruber

Maniek
Zaloguj się, aby obserwować  

Jeszcze trochę i będzie skończony :rolleyes:
Na końcu jest krótkie ujęcie z pracy, jeszcze bez wału:

Zaloguj się, aby obserwować  


13 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

Jaki koszt wykonania? Masz w nim jakieś zabezpieczenia? I jak myślicie czy zamiast tego wału rurowego dobry byłby wał posiewny gładki o średnicy 35cm?

Talerze będą tylko muszę je kupić. Koszt to: około 1100 dałem za kompletne grządziele, wał z tym zielonym ramieniem 950 a rama to trudno na razie oszacować no ale wstępnie można powiedzieć że minimum te 800-900 zł. Mam zabezpieczenia kołkowe. Gładki wał? hmm moim zdaniem się nie nadaje bo nie będzie mieszał ziemi ze rżyskiem :unsure:

Widac że talrze będą bo wał jest daleko i jest wyspawane mocowanie do nich,

Mam pytanie z jakiego profilu jest zrobiona rama i ile cie kosztowała jedna łapa,bo zastanawiam sie nad czyms podobnym :)

A tak dobra robota,tylko ładne kolorki dobrać do niego :D

Rama do grządzieli to profil 100x100x5 a pod talerze 100x60x5

Jak go skończę to go pomaluje jakoś bajerancko :lol:

 

]A zapomniałeś mi napisać ile płaciłeś za jedną łape :lol:

Gość Profil usunięty

A czy w takim razie będzie dobry wał strunowy, w okolicy szukałem rurowego ale nigdzie znajść nie mogę, a robić się nie chce. Na czym polegają (jaka jest zasada działania) zabezpieczenia śrubowego i kółkowego?

Sorki, 220 :rolleyes:

 

No wał strunowy to już prędzej tylko taki dość masywny bo jednak wszystko się na nim będzie opierało podczas pracy. Zabezpieczenie polega na tym że grządziel przykręcona jest na dwie śruby jedna większa druga mniejsza (ta na dole) i gdy napotka przeszkodę to ta cienka się po prostu zetnie i grządziel się odchyli... ot cała filozofia :P

Gość Profil usunięty

Dzięki, tak właśnie myślałem, ale pewien nie byłem. Gdzieś czytałem ze wał po gruberze ma za zadanie ugniatać ziemie, to raczej strunowy odpada bo on raczej spulchnia ziemie.

Gość Profil usunięty

Trochę daleko :rolleyes: już wolał bym zrobić ten wał.

Ten wał z linku to moj sasiad robi ;) Calego grubera mozecie zobaczyc u mnie w galerii, maja naprawde potężna rame z dwoch ceówek zespawanych razem a nie z profilu.. Ja jestem bardzo zadowolony ;) A wał mozna wyslac kurierem jesli ktos bylby zainteresowany.

Wystarczy z ceowników pierwsza część ramy ta do której mocowane są przednie łapy wieżyczka i sprzęg, a dalej profil 100/50/4mm

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×