stefek1991 12 Opublikowano 2 Lipca 2010 może ktoś mi opisać co dokładnie do czego służy? Odnośnik do komentarza
AgroFENDT 8 Opublikowano 2 Lipca 2010 to na szarym tle w prawym górnym rogu i na słupku obsługa ehru, to w lewym rogu obsługa komputera,tmsu, i osi, ta gałka to variostick służy do jazdy,pokrętłem ustawia się obroty silnika (gaz ręczny) B) Odnośnik do komentarza
adrian300895 0 Opublikowano 2 Lipca 2010 Te przyciski pod Joyem to tempomat,i zakres przyspieszenia.A te żółte pokrętło i przyciski to załąnczanie wom-ów,i ich automatyka. Ładne jak nowe,a po czasie...ehh... Odnośnik do komentarza
AgroFENDT 8 Opublikowano 2 Lipca 2010 no to pominąłem nie wiem czemu :blink: hyyym po czasie... jak się dba tak się ma więc jak ktoś dba to zawsze będzie ładne Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 2 Lipca 2010 Jak się będzie dbało tak się będzie miało:)Używa z was ktoś w pracy stałe prędkości constans na tempomacie? Odnośnik do komentarza
Rolnik85 13 Opublikowano 2 Lipca 2010 Ja swoim fendtem wszystko robie na tempomacie kwestia przyzwyczajenia Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 3 Lipca 2010 Robisz na tempomacie czyli np.ustawiasz żądaną prędkość a on obroty sam szuka do ciężaru pracy? Odnośnik do komentarza
marcin04 65 Opublikowano 3 Lipca 2010 variostick- mała rzecz a jak ciesz, ile kosztuje taki fendt? Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 3 Lipca 2010 Dałem za niego 215 tyś zł netto.Variostick to mała kuleczka a jak cieszy jazdą :rolleyes: Odnośnik do komentarza
Rolnik85 13 Opublikowano 3 Lipca 2010 Tak ustawiam zadaną prędkośc a resztą się traktor zajmuje Odnośnik do komentarza
adrian300895 0 Opublikowano 3 Lipca 2010 Ten tempomat to fajna rzecz.Taka sama prędkość,i tak samo ziemia uprawiona Mam pytanie,używał ktoś z was obciążenia granicznego?? Zwiększałem i zmniejszałem %,ale nic się nie działo.Jak to działa?? Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 3 Lipca 2010 Właśnie miałem o to samo się spytać czy ktoś używał i jak macie ustawione bo ja mam na połowie czyli 14%.A mi się wydaje ze to działa np. jedziemy z przyczepami 20ton i zakręt i zejdziemy do 10km/h to o to chodzi ze jak będzie ustawione obciążenie graniczne na te 25% to on będzie się wolno wbijał na te 43km a jeśli to obciążenie będzie ustawione na przypuśćmy 8% to powinien szybki wejść na obroty.Ale zalecone jest nic tam nie ustawiać mu tak jak przy tym całym sprzęgle pozycja 6 w głównym menu żeby nie wyłączać tego sprzęgła.Jeśli źle powiedziałem o tym obciążeniu to niech ktoś mnie poprawi Odnośnik do komentarza
Rolnik85 13 Opublikowano 3 Lipca 2010 Ja mam ustawione na 9% jak dobrze pamiętam . jak odbierałem to tak było ustawione Serwisant powiedział że tak jest optymalnie więc tego nie zmieniam kiedyś patrzyłem przy orce ale różnic nie zauważyłem ale tu właśnie chyba chodzi o rozpedzanie się. Odnośnik do komentarza
AdrianFanDeutz 1 Opublikowano 3 Lipca 2010 Z tego co tłumaczył mi serwisant przed odbiorem ciągnika wynikało by to na to, że jeśli (przykładowo) ustawimy 8% to zanim ciągnik zwolni to obroty muszą spaść o te (przykładowe) 8% . Jak jest w w praktyce ? Sam niewiem Chłopaki mam do was pytanie: Czy jak ustawicie sobie sami obroty to działa wam to TurboSprzęgło, tzn czy zatrzyma się wam ciągnik po wciśnięciu hamulca? Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 3 Lipca 2010 Chodzi ci o to ze jak np.ustawiasz te stałe obroty czyli w 1 funkcji menu o to ze no stop jest ustawiony na 1600obr i żeby nie spadł z tych obrotów.Stanie po naciśnięciu hamulca i nie będzie jechał jeśli masz TMS ustawiony na pedale gazu a jeśli masz ustawiony TMS na Variosticku to ciągnik stanie po naciśnięciu hamulca ale gdy go puścisz to rozwinie ta sama prędkość przed naciśnięciem a więc żeby go zatrzymać na TMS na Variosticku to trzeba właśnie Variostkick do tyłu lub do przodu w zależności od kierunku jazdy Jeśli źle wytłumaczyłem poprawcie mnie dlatego ze Fendta mam zaledwie 2 tygodnie i dopiero się wprawiam Odnośnik do komentarza
AdrianFanDeutz 1 Opublikowano 4 Lipca 2010 Nie, a właściwie niezupełnie. Chciałem zapytać czy w momencie ustawienia sobie (swoich) obrotów kciukiem, czy tam w pamięci komputera(przykładowo 1500obr/min) i jadąc na joy'y (przykładowo) 5 km/h, to czy po gwałtownym wciśnięciu hamulca ciągnik stanie wam momentalnie w miejscu, czy zajdzie podobna sytuacja jakbyśmy wyłączyli Turbosprzęgło ? Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 5 Lipca 2010 Stanie w miejscu odrazu ale jeśli zależy czy będziesz miał go na TMS na pedale gazu czy na Joy bo na pedale gazu stanie i będzie stał a na joy stanie i wróci mu ta sama prędkość. Odnośnik do komentarza
adrian300895 0 Opublikowano 5 Lipca 2010 I na TMS-ie w gałce jeżeli będziesz hamował jednocześnie pociągając gałkę do tyłu to nie nabierze poprzedniej prędkości Odnośnik do komentarza
AdrianFanDeutz 1 Opublikowano 5 Lipca 2010 Jesteście pewni ? u mnie przy 312, przy włączonym tms'ie i ustawieniu obrotów na np.1500. Po wciśnięciu gwałtownie hamulca ciągnik nie staje! Czuć tylko opór(identyczna sytuacja zachodzi gdy wyłączymy Turbosprzęgło). Prosił bym o sprawdzenie tego u kogoś posiadajacego ciągnik z serii 300-vario tms, bo jesli taka sytuacja zachodzi tylko u mnie będę musiał zgłosić to do serwisu <_< Dodam tylko, że w tej sytuacji nie dotykam żadnej innej rzeczy jak tylko hamulca! Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 5 Lipca 2010 @adrianfandeutz ale jak masz włączony TMS na Joy ustawiasz gazem ręcznym obroty gałka do przodu jedziemy np 4km/h i wciskasz hamulec i ciągnik ci nie staje Tak? Odnośnik do komentarza
DieselrossTMS 3 Opublikowano 6 Lipca 2010 Sprawdziliście?Bo ja swoim nie mam jak wyjechać bo podwórko mam pokopane Odnośnik do komentarza
adrian300895 0 Opublikowano 6 Lipca 2010 Ja dzisiaj sprawdzałem.A było to tak.Włączyłem TMS na joy-a jechałem ok 10km/h i zwiększyłem obroty silnika gazem ręcznym.I działo się to samo co @adrian u Ciebie. Czułem opór i traktor nie stawał,tak jak by miał wyłączone Turbosprzęgło.Więc nie martw się,taka ich uroda Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się