Pronar 5135 - awaria
 

Pronar 5135 - awaria

  • 6257 wyświetleń
:(


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Daro81
  • 2 174

pewnie jakaś uszczelka poszła, olej się leje tak że cały silnik jest zachlapany, no i pewnie paliwo się dostaje do oleju, bo to widać po oleju który został wyrzucony z silnika, a poza tym sprawdzając teraz poziom oleju jest 2cm ponad max. Na szczęście na gwarancji, w poniedziałek mają przyjechać z serwisu po niego.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • qazi
  • 61 4922

a może chłodnica oleju, jeden gościu ma takiego to mu chłodnica pękła

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zbych
  • 6 893

Jeśli się nie mylę chłodnica oleju jest z przodu przed chłodnicą cieczy (co widać na zdjęciu), więc byłoby widać, że cieknie z chłodnicy. Nic to - pozostaje czekać co powie serwis - na szczęście jest gwarancja.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michufarmer
  • 21 540

"Kto ma Renault albo Iveco ten nie zajedzie daleko" stare powiedzenie doświadczonych kierowców ciężarówek. Lepiej chyba było go wziąć z silnikiem Perkinsa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LeF
  • 43 1137

A ja słyszałem tak: Ranault i Iveco- nie zajedziesz daleko.

Odwet kierowców Iveco : Man i Renówka to ch_ _ nie ciężarówka.

 

;):) ja mam renaulta ale megana.

 

Mój Tata pracuje w drogownictwie i jeden kierowca odpalając swoje ok 10 letnie Iveco zauważył palącą się kontrolkę oleju. Okazało się, że silniczek wyrzucił rurą wydechową kilka litrów. Silnik do remontu (gdzieś z 400 km) - ok. 10 tyś zł. Smutne..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • KPK Kumurun Team
  • xsc
  • 56 2214

czyli tylko scania i volvo, coz od tego jest gwaracja zeby sie na niej ciagniku psuly. Najwazniejszy jest okres po gwarancyjny:)

 

 

 

napisz jeszcze przebieg tego auta, pewnie pod 1 mln km:P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LeF
  • 43 1137

A ja i tak wierze w Mana! Scania oczywiście - king of the road i Volvo ma najmocniejszą ciężarówkę seryjną bodajże 700 km.

Szkoda pronara, nerwówka właścicieli bo kasa wydana, radość z zakupu nowego sprzętu a tu taki numer...

 

XSC przebiegu nie znam, to było z pół roku temu. Właściciel nie miał go od nowości. Kupił z zagranicy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • KPK Kumurun Team
  • xsc
  • 56 2214

e tam, jak tylko serwis uzna, ze nie wyniklo to z winy uzytkownika to nie wiem czym sie przejmowac:)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mix
  • 4 702

Znam przypadek 3 miesiące po kupnie scani R420 albo 480 już nie pamiętam przejechane hmm 30tyś nie całe i na trasie siadła coś w skrzyni :) Inny przypadek scania z półautomatem koleś jechał pod Belgię(dziewicza trasa skakanki) jedzie spowrotem i coś zaczynało się dziać z półautomatem (nie pamiętam co) dokulał się do Drezna i wezwali serwis (serwis z Polski przyjechał dokładnie z Opolszczyzny) 5h majstrowali i zrobili. Koleś roszył przejechał granicę i d*p to samo a serwisanci już pod Opolem byli. Jaki z tego morał nie ma samochodów idealnych, moim zdaniem MAN to najpewniejsze choć użytkownicy początkowych TGA nie byli do końca zadowoleni bo elektronika padała. Zawór sprężarki 2 tyś :( ale późniejsze modele były bardziej dopracowane. Narazie nic o TGX nie słyszałem ani pozytywów ani negatywów. A znam 2 przypadki iveco przejechane 1mln km i silnik zaczoł nawalać a drugi po 9 latach też coś w silniku choć naprawdę nie wiem co bo w pracy nie jestem od podsłuchiwania :)

 

 

Lef scania to Quen of the Road a MAN posiada w swej ofercie dwu osiowy ciągnik siodłowy o mocy 680 więc 20km to nie dużo :)

 

Dziwi mnie jedno czemu jest dużo Scań o mocy 360-380km

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LeF
  • 43 1137

Jak serwis uzna gwarancję to niczym się nie przejmować. Ale jak naprawią usterkę i sytuacja nie daj Boże powtórzy sie w okresie pogwarancyjnym to już można się przeją lekko lub bardziej.

 

Z tego co wiem kierowcy na Mana nigdy nie narzekali, na Scanie, znam opinie co do starszych modeli np te starsze eRki, że do miliona dochodzą bez awarii, później w niektórych autach potrzebna była ludzka ingerencja.

Dzisiejsza oszczędność materiałów i wyrzyłowanie wszystkiego do granic możliwości...

 

 

 

Król/Księżniczka On/Ona :) wszystko jedno ;) Wygrywała "zawody" w transporcie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mix
  • 4 702

Oba przypadki scani R które opisywałem to rocznik 2008.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wlodiw
  • 2 1576

Bzdetne pierd.... co lepsze i która lepsza...milion to powinna wychodzić z palcem w du... każda ciężarówka (chyba, ze miała kierowce rzeźnika). Kolega ma trzy Renówki Magnumki z przebiegami ok. miliona i śmigają spokojnie i praktycznie bezawaryjnie (wiadomo; olej serwisy, amortyzatory no i tarcze sprzęgłowe, to akurat leci). Ma tez jeszcze starsze Renault major (powoli już klęka)i dafa 95 które zbliżają się już albo za 1,5miliona i tylko Daf-ik miał robiony silnik. A nowe Volvo z 08r. już jak nie urok to sraczka, bzdety, ale wkurzające...... A co do awarii w Pronarku, lepiej ze się przydarzyło na gwarancji niż po...., zerknij czy Ci płynu nie ubyło skoro masz więcej oleju, mógł się intercooler rozszczelnić i przepuścić płyn do oleju (nie zawsze się rozszczelni na zewnątrz....)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LeF
  • 43 1137

Wlodiw jak widać zdania są podzielone. W każdym stadzie znajdzie się czarna owca.

Jednak prawdą jest powiedzenie - jak dbasz, tak masz. W przypadku Twojego kumpla sprawdza się to idealnie.

 

Daro81 jak przyjedzie serwis, to napisz proszę, co uznają za przyczynę tej awarii.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • filip94lemken
  • 122 913

powiem wam tyle, ze niema co kupywac u dilerów, ja kupywalem prosto z białorusi i niemam zadnych problemow ciagnik mam 7 lat 1500mth i niemialem problemow z olejem, poszlo mi tylko 4 miesiece emu lozysko w tylnym moscie to sam to naprawilem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Człowiek spełniający swoje marzenia
  • Pronar82a
  • 179 1878

Co kupiłeś prosto z Białorusi?? Pronara prosto z Białorusi kupiłeś :lol: Chyba nie wiesz co mówisz, bo Pronary są składane w Polsce anie na Białorusi. A ten Pronar to też jest w polce składany i nigdzie indziej tak samo jak twój :lol:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek826
  • 37 933

awaria zdarza sie nawet najlepszym. a takiego pronara koles w wiosce ma to prawie rok nim śmiga i na razie bez zarzutów z tego co wiem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Daro81
  • 2 174

serwis dopiero dziś przyjechał i jednak się okazało że to chłodnica oleju jest pęknięta i w czasie pracy wentylator wciągał olej i rozrzucał po całym silniku. A w silniku jest normalny poziom oleju, nie wiem jak wcześniej ojciec sprawdzał że widział że za dużo jest... coś musiało mu się przewidzieć:) w każdym razie teraz trzeba czekać na nową chłodnicę oleju, także nic poważnego ale jednak awaria.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wlodiw
  • 2 1576

No to zgadłem :mellow: stawiasz flaszkę.... ;) temat jest taki jak masz kiepskie dziurawe drogi, to upuśc trochę powietrza w kołach bo drgania na dolach zbyt bardzo przenoszą się właśnie na chłodnice olejowe, w Zetorach tez to się zdarza (to samo jest z akumulatorami umieszczonymi z przodu, rozssypują się ), byc może te chłodnice robi ten sam producent i są zbyt słabej jakości...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj