Skocz do zawartości

Elektrozawór do opryskiwacza

Bardzo fajna i przydatna rzecz



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Cez4R
  • 1 331

Na pewno przydatna, zamykasz tym poszczególne sekcje belki?

Planuję zrobić chociaż jeden wyłączający całą belkę- żeby dawało ciecz na przelew.

Od czego te elektrozawory?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • radamer
  • 0 15

Zawory są od pralki automatycznej, cewki przewinąłem na 12V i można zamykać prawą i lewą sekcję oddzielnie.

Montując je na belce można sterować dowolną ilością końcówek. Jeżeli chodzi o cenę to całość zmieściła by się w 50zł.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kizo
  • 5 1739

Sam przewijałeś te cewki? Patent niezły

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • chłop z mazur
  • 4 428

Tak więc pytanie od elektrolaika, jak przewinąć taką cewkę, mam tego pełno od pralek, zmywarek etc.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Cez4R
  • 1 331

Zasilanie bierzesz ze świateł?

Też jestem ciekaw tego przewijania bo takie elektrozawory są tanie jak barszcz :)

Myślałem o elektrozaworach paliwowych samochodowych, ale chyba mają za mały przepływ bo średnica wewnętrzna około 5mm.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • radamer
  • 0 15

Po demontażu cewki trzeba wybebeszyć z zalanego w środku drutu następnie oczyścić powstałą szpulkę.

Drut do przewinięcia pozyskałem ze starego przekaźnika telefonicznego a jego średnica to 0.25 mm,

chociaż z wyliczeń wynika, że najbardziej odpowiedni byłby o średnicy 0.22mm.

Następnie nawijamy tym drutem zwoje aż do wypełnienia całej szpulki, tak najkrócej można opisać przewinięcie tej cewki.

Ja posiadałem małą nawijarkę ręczną do transformatorów i z niej skorzystałem.

Ważne aby nawinięte zwoje były w miarę ścisłe i prosto nawinięte, chaotyczne nawinięcie rękami powoduje że zwojów jest zbyt mało

i w efekcie cewka bardzo się grzeje.

w sumie przy nawijaniu nie dbałem o liczbę zwojów, starałem się wcisnąć ich jak najwięcej ze względu na średnicę posiadanego drutu.

Jeżeli posiadacie zawory na 24V a dobrze działają przy 12V to nie trzeba ich przewijać i z pewnością będą lepsze

niż przewijane z 230V.

Przy eksperymentach z zaworami od pralki bałem się że nie wytrzymają ciśnienia lub że nie będą w stanie zamknąć przepływu cieczy,

okazuje się jednak że skutecznie działają przy ciśnieniu 8 atmosfer.

Elektrycznie sterowanie podłączone jest do tylnego gniazda do ciągnika w którym nie ma końcówki ze stałym dopływem 12V,

dlatego wymagane jest włączenie świateł pozycyjnych.

Dużo wygodniej jest nacisnąć przycisk niż przełączać ręcznie rozdzielacz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Cez4R
  • 1 331

Oj dużo wygodniej nacisnąć przycisk, żeby jeszcze tak elektryczne składanie belki zrobić to by było super, albo podnoszenie czy poziomowanie :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • darek1972
  • 52 1442

Jak widzę to pod każdy orginalny zawór masz podłączony jeden elektro . Ja mam trzy sekcje i będę musiał założyć trzy elektro, ale to mi się spodobało a firmowe orginalne elektro pewnie nieźle kosztują

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • elew
  • 0 14
Jak widzę to pod każdy orginalny zawór masz podłączony jeden elektro . Ja mam trzy sekcje i będę musiał założyć trzy elektro, ale to mi się spodobało a firmowe orginalne elektro pewnie nieźle kosztują

 

 

W polskich pralkach były stosowane zespolone zawory 3-drożne czyli jedno wejście - trzy wyjścia.

Oczywiście trzy cewki nadal pozostają do przewinięcia.

Oryginalne sterowanie występuje w postaci całego rozdzielacza i kosztuje pewnie tyle co normalny podwieszany opryskiwacz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • konteno
  • 1412 6917

i bez różnicy jak podłączysz + i - do cewki? działa ok?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.