Zetor Proxima Power - wiatrak chłodnicy
 

Zetor Proxima Power - wiatrak chłodnicy

  • 4874 wyświetleń

Chyba jakiś specjalistyczny, bo można go spokojnie palcem obracać jak silnik zatrzymany.



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • lysyrolnik
  • 17 1550

Pewnie zamontowane jest sprzęgło wiskotyczne. Pod wpływem temperatury płyn znajdujący się w środku rozszerza się i wypełnia szczelinę między tarczkami sprzęgła i wiatraczek zaczyna się kręcić :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wlodiw
  • 2 1576

Kiedyś wiskozy były tyko w dobrych autach miały go np. BMW i Merce, no i w ciężarówkach, a teraz trafia już do ciągników ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominik12200
  • 4 186
:P wiatrak kreci się cały czas, ale nie na stałe bo moment przekazywany jest przez ciecz jak w sprzęgle hydrokinetycznym. Wiatrak obraca się wolniej o 30 % niż w zwykłym sztywnym napędzie, oszczędność paliwa, i nie wytwarza takiego hałasu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcin974
  • 30 4374

Ciekawe jak z żywotnością tego, zeby sie nie okazało ze po 1000mth trzeba 500 czy wiecej zł włożyć w remont ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wlodiw
  • 2 1576

W mojej śp. bejcy miałem orginalną wiskozę i dopiero przy 400tys ją wymieniłem, ciekawe jak tu.....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lysyrolnik
  • 17 1550
Ciekawe jak z żywotnością tego, zeby sie nie okazało ze po 1000mth trzeba 500 czy wiecej zł włożyć w remont ;)

Żywotność jest bardzo duża, więc nie ma się o co bać:)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominik12200
  • 4 186
;) wszystkie nowe ciągniki maja sprzęgło wisko, a naprawa - zawsze można na stałe zespawać :lol:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Jeśli sprzęgło jest dobrze wykonane, to wytrzyma więcej niż cały ciągnik. Cały "mechanizm" nie ma ruchomych części, także nie ma o co się martwić, zresztą to sprawdzona technologia ;) ( w MF od 20 lat je montują).

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lysyrolnik
  • 17 1550
;) wszystkie nowe ciągniki maja sprzęgło wisko, a naprawa - zawsze można na stałe zespawać :lol:

 

 

Zaspawać to raczej nie, dobrym sposobem na zepsute wisko i taka dorywcza naprawę jest przewiercenie całości w jednym miejscu i skręcenie na sztywno śrubką ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dominik12200
  • 4 186
:D kolega w jeepie ma zespawane, silnik 4,2 V6 jak przy gazuje w błocie to słychać go jak czołg w boju :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • caseIH1
  • 2 355

A co to ma wspólnego ze spalaniem bo nie rozumiem w czym to może je obniżyć chyba tyle że silnik ma troszkę lzej ten wiatrak ciagnąć :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Cez4R
  • 1 331

Dokładnie, silnik ma troszkę lżej. Taki wiatrak to pewnie kilka KM zjada, kiedyś czytałem że w Skodzie 1000MB wiatrak chłodnicy zjadał 4KM.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lysyrolnik
  • 17 1550

Ten wiatraczek kiedy nie ma potrzeby nie kręci się,bądź kręci się ledwie ledwie. powietrze daje duży opór na łopaty wiatraka także silnik musi to pokonać co się równa spalaniem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj