Skocz do zawartości

News

Autorzy tego bloga

Nowe kompaktowe silniki Bobcat na rynek europejski

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto

674 wyświetleń

blog-0286273001403791915.jpgWaterloo, Belgia. Firma Bobcat w najbliższej przyszłości rozpocznie prace nad dostosowaniem swoich produktów do nowych europejskich wytycznych. Będą one spałniały spełniać normę Stage IIIB/Stage IV w zakresie emisji spalin przez maszyny o mocy powyżej 37 kW (50 KM). Zastosowanie nowych silników Bobcat, bez DPF, w wybranych maszynach Bobcat wiąże się z koniecznością wprowadzenia dużych zmian w konstrukcji silnika i użycia dodatkowych podzespołów, a także nowymi wymaganiami w zakresie serwisowania.

 

Nowe silniki bez DPF skonstruowane przez Doosan Infracore Engine Business Group, zostaną zastosowane w wybranych maszynach Bobcat w 2015 r. Dostępne będą trzy modele silników o mocy od 37 kW (50 KM) do 74 kW (99 KM) i pojemności skokowej odpowiednio 1,8, 2,4 i 3,4 l. W silniki te wyposażone zostaną ładowarki Bobcat oparte na konstrukcjach serii 500, 600, 700 i 800 z wyłączeniem modeli S510 i S530, których moc wynosi poniżej 37 kW (50 KM).

 

Aby zapewnić niezawodność, jakiej klienci oczekują od kompaktowych maszyn Bobcat, nowe silniki zostały poddane dokładnym, trwającym ponad 140 000 godzin badaniom – to cztery razy dłużej niż w przypadku jakichkolwiek innych silników Bobcat.

 

Doosan_D18_engine_1.jpg

 

Dodatkowo, zgodnie z życzeniami klientów, zrezygnowano z technologii DPF, co pozwala ograniczyć wydatki na części wymagane normami Stage IIIB/Stage IV i koszty związane z serwisowaniem. Silniki bez DPF mają prostszą konstrukcję, wymagają mniejszej przestrzeni montażowej, nie są tak podatne na uszkodzenia spowodowane wysoką temperaturą i nie wymagają usuwania sadzy. Takie silniki nie wymagają także częstego serwisowania i są bardziej oszczędne.

 

Doosan_D18_engine_2.jpg

 

Coraz więcej producentów sprzętu budowlanego podejmuje współpracę z konkretnymi producentami silników lub staje się ich bezpośrednimi konkurentami. Firma Bobcat poszukiwała jednak partnera, który, nie będąc konkurentem, pomoże zwiększyć potencjał produkcyjny i odpowiedzieć na potrzeby klientów. Firma Bobcat chciała również wprowadzić do swojej oferty systemy bez DPF, dlatego najlepszym rozwiązaniem okazały się silniki Doosan.

 

Doosan_D18_engine_3.jpg

 

Ponad 50 lat doświadczenia Doosan w zakresie budowy silników i ponad 50 lat obecności Bobcat na rynku maszyn kompaktowych pozwoliło nam skonstruować silnik kompaktowy bez DPF o jakości, jakiej klienci oczekują od marki Bobcat.

 

Doosan_D24_engine_2.jpg

 

Od 1976 roku firma Doosan Infracore Engine Business Group wyprodukowała już ponad 1,5 miliona silników stosowanych na całym świecie w kompaktowych i ciężkich maszynach budowlanych, pojazdach użytkowych i wojskowych oraz na statkach. Firma Bobcat współpracuje również z czołowymi projektantami silników – Ricardo, FEV i SWRI – posiadającymi łącznie ponad 200 lat doświadczenia w zakresie projektowania i rozwoju silników.

 

Doosan_D24_engine_3.jpg

 

W pozostałych maszynach Bobcat nadal będą stosowane silniki Kubota, dostępne będą również części zamienne i usługi gwarancyjne dla wszystkich sprzedanych dotąd maszyn z tymi silnikami. Ponieważ silniki Kubota to najczęściej wykorzystywane silniki w maszynach Bobcat, dystrybutorzy Bobcat posiadają odpowiednie kompetencje w zakresie ich serwisowania i będą nadal świadczyć tego rodzaju usługi.

 

Więcej informacji na temat produktów firmy Bobcat znajduje się na stronie www.bobcat.eu

 

Doosan_D34_engine_1.jpg

Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×