Sukces polskich ciągników z firmy Farmtrac na targach Agritechnica 2013
Po raz kolejny na terenach Targowych Hanower Messe odbyły się jedne z największych na świecie targów sprzętu rolniczego Agritechnika 2013. Wśród propozycji kilkudziesięciu polskich firm największe zainteresowanie wzbudziła premiera trzech nowych ciągników firmy Farmtrac z Mrągowa. Oferta ta stała się wiarygodną i interesującą alternatywą także dla rolników zachodnioeuropejskich.
Inwestycje w program badawczy oraz modernizacje zakładów produkcyjnych w Polsce o wartości ponad 10 mln euro przyniosły rezultat w postaci nowej gamy produktów i premier nowych modeli na targach Agritechnica, którym towarzyszy prezentacja ambitnego i starannie przygotowanego programu pozyskania nowych dealerów. Umożliwi on poszerzenie istniejącej sieci ponad stu salonów dealerskich Farmtrac działających w Europie, a w konsekwencji osiągnięcie planowanego 10% udziału w rynku traktorów o mocy poniżej 80KM na kontynencie europejskim.
– Farmtrac jest dobrze przygotowany do wejścia na rynek europejski z kompleksową ofertą, która zapewni rolnikom możliwość wyboru ciągnika dopasowanego do ich potrzeb – mówi Andrzej Kublik, dyrektor generalny Farmtrac.
– W Europie jest już dwudziestu producentów traktorów walczących o swoje miejsce na rynku, mamy więc świadomość wyzwania, które przed nami stoi – mówi Kublik. – Jednakże z naszych badań wynika, że jest na nim wciąż apetyt na dobrze wyposażony, prosty w obsłudze ciągnik, który gwarantuje jednocześnie niskie koszty użytkowania.
Wielokrotnie nagradzana europejska linia traktorów Farmtrac, zaprojektowanych i wyprodukowanych tu, w Europie, powstaje w oparciu o komponenty pochodzące od renomowanych producentów, takie jak: silniki Perkins, przekładnie Carraro i ZF, systemy sterowania Bosch i innych czołowych dostawców i jest dostępna z szeroką gamą silników o mocach od 33 do 110KM.
– Jeśli chcieć by zbudować idealny ciągnik – to są właśnie podzespoły, których trzeba by użyć – objaśnia Kublik. – To dobrze znane marki, z którymi zarówno dealerzy, jak i rolnicy są świetnie zaznajomieni. Dzięki nim, nasze nowe projekty są tak użyteczne oraz niezawodne.
Z kolei nowa linia Heritage, o maksymalnej dostępnej mocy silnika 75KM, oferuje gamę klasycznych, prostych, lecz wydajnych ciągników pomocniczych. – To traktor, który zadowoli każdego pracującego w gospodarstwie rolnym mechanika: jest niezwykle oszczędny i ma trzyletnią gwarancję. Traktory z tej linii są przeznaczone przede wszystkim dla dużych gospodarstw używających traktorów o mocach powyżej 150KM, które potrzebują jednak mniejszego, bardziej zwrotnego traktora pomocniczego – tłumaczy Kublik.
– Najbardziej rzucającą się w oczy zaletą linii Heritage są bardzo konkurencyjne ceny. Gdzie indziej można kupić nowy traktor o mocy 50KM za mniej niż 10.000 euro?
Ceny europejskiej linii produktów są równie zachęcające: najprostsze konstrukcje są dostępne już za 15.000 euro, a najlepiej wyposażony, sztandarowy model 7110 DT (110KM) jest wyceniony na 40.000 euro.
Na targach pokazane zostaną 4 modele: Farmtrac Heritage 6075 DT, Heritage 6050, 7100 DT (zgodny z normą Euro IIIB) oraz wyposażony w ładowacz czołowy 675 DT.
- Farmtrac Heritage 6075 DT
- Farmtrac Heritage 6050
- Farmtrac 7100 DT (norma Euro IIIB)
- Farmtrac 675 DT
– Sprzedaliśmy już 8000 traktorów w całej Europie – zaznacza prezes Kublik. – Moce produkcyjne, którymi dysponujemy w naszej fabryce w Polsce pozwalają na produkcję ponad 3000 traktorów rocznie. Dalszy rozwój gamy ciągników przyniesie nowe modele z silnikami o mocy 80, 90 i 100KM w połowie 2015 roku. Aktualnie jesteśmy zaangażowani w prace projektowe nad naszym najbardziej zaawansowanym traktorem, opracowywanym we współpracy z Porsche i Carraro Agritalia. Jednocześnie pracujemy nad przygotowaniem pierwszego własnego silnika – ujawnia. – Będzie to silnik CRDi zgodny z normą Euro IV. Na początku produkowany będzie w zakresie mocy do 100KM.
Na targach Agritechnica ogłoszone zostaną również dalsze szczegóły programu rekrutacji dealerów. Farmtrac opracował obszerną ofertę, która ma na celu przyciągnięcie i zatrzymanie wysokiej jakości, zaangażowanych i znających branżę dealerów, którzy będą reprezentować i wspierać rozwój marki Farmtrac w Europie. Do kluczowych elementów oferty należą: szkolenia produktowe i techniczne organizowane w siedzibie Farmtrac w Polsce; program „Service First” mający na celu zapewnienie najlepszej w branży obsługi serwisowej; atrakcyjny program lojalnościowy i zarządzania klientami; pełne wsparcie marketingowe i PR dla dealerów w języku ojczystym; rozwiązania finansowe zarówno dla dealerów jak i klientów końcowych oraz kompleksowy program rozszerzonej gwarancji.
Firma postrzega Niemcy, Polskę, Francję oraz Wielką Brytanię jak i Włochy oraz Hiszpanię jako swoje najmocniejsze rynki zbytu, podczas gdy dalej na wschód Turcja i wschodnie kraje UE również zajmują silną pozycję. – Te kraje odzwierciedlają po prostu rynki, na których sprzedaż traktorów jest najwyższa – zauważa Kublik. – Jesteśmy marką europejską i naszym celem jest obecność na całym kontynencie.
Targi Agrtechnika w liczbach:
Liczba odwiedzających:
450.000 osób
Liczba wystawców:
2900 firm
Obszar wystawy:
42 hektary
Średni wiek odwiedzających:
37 lat
Farmtrac na Agritechnice 2013
Liczba odwiedzających stoisko:
28.000 osób
Liczba premier Farmtrac:
3 nowe ciągniki
Wielkość stoiska:
150 metrów kwadratowych
- 1
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia.