Skocz do zawartości
News

Autorzy tego bloga

Michelin przesuwa granice możliwości opon rolniczych

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto

1129 wyświetleń

Przedstawiając prototypową oponę MICHELIN AxioBib IF 850/75 R 42, największą oponę do ciągników w swojej ofercie, Michelin przesuwa granice możliwości opon rolniczych. Opona o indeksie obwodu toczenia 50, wysokości 2,32 m i nośności 9,5 t jest największą oponą do ciągników w ofercie Michelin.

Poza technologicznym i inżynieryjnym wyzwaniem, jakim było zaprojektowanie i wyprodukowanie opony, MICHELIN Axiobib 2m32 doskonale wpisuje się w coraz mocniej akcentowany trend w świecie rolnictwa. Na wyzwania stawiane przez coraz potężniejsze ciągniki, których moc stopniowo rosła od 160-220 KM, poprzez 220-280 KM, 260-350 KM, a ostatnio przekroczyła 350 KM, Michelin odpowiadał oponami o coraz większej średnicy: od 1,95 m, poprzez 2,05 m, 2,15 m i wreszcie 2,32 m.

MICHELIN AxioBib_1.jpg



Maszyny rolnicze są coraz większe, aby zaspokoić popyt na produkty rolne. Prototypowa opon MICHELIN AxioBib 2m32 jest przeznaczona do ciągników o mocy powyżej 350 KM.

Opona MICHELIN Axiobib IF 850/75 R 42 powstała, aby efektywnie przekazywać całą moc ciągnika, a przy tym nie ślizgać się na obręczy.

MICHELIN Axiobib 2m32, która ma być produktem flagowym w gamie opon rolniczych Michelin, opiera się na technologii MICHELIN Ultraflex, która pozwala na większe obciążenie pojazdu przy ciśnieniu niższym nawet o 0,8 bara. Oznacza to lepszą trakcję bez obracania się opony na obręczy, jak również mniejsze ugniatanie gleby. Ten innowacyjny technologicznie krok naprzód jest odpowiedzią Michelin na potrzeby rolników w zakresie zwiększenia wydajności przy jednoczesnej ochronie gleby.

MICHELIN AxioBib_2.jpg



Dzięki doświadczeniu umiejętnościom działów badań i rozwoju Grupa Michelin może wprowadzać innowacje we wszystkich elementach opon.

Klocki w bieżnikach opon rolniczych zazwyczaj układają się w kształt litery V. Sam kształt bieżnika to jednak nie wszystko. Aby opona wyróżniała się podczas prac polowych i spełniała wymogi rolników, należy wziąć pod uwagę wszystkie szczegóły – od sztywności klocków bieżnika i kąta, pod jakim wchodzą w glebę, po sztywność drutówki i jakość mieszanki gumy. Mimo że wszystkie opony rolnicze są do siebie w pewnym stopniu podobne to tak naprawdę różnią się od siebie, a szczegóły tkwią w zastosowanych w nich technologiach.

Zgodnie ze zobowiązaniem do ciągłego doskonalenia wynikającego z niezrównanej zdolności Michelin do badań i opracowywania innowacji inżynierom Grupy Michelin wraz z opracowaniem nowej prototypowej opony przesunąć powszechne ograniczenia w konstrukcji bieżnika opon rolniczych.

Opona pokazuje tylko jedną z wielu dróg, którymi podąża Michelin, pracując nad skutecznymi rozwiązaniami, które zaspokajają często pozornie wykluczające się wymagania, jak na przykład opracowanie opony zdolnej do pracy zarówno na glebie twardej, jak i miękkiej i wilgotnej oraz na terenie pochyłym.

Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.