Poznajemy markę Kubota w samym sercu Japonii

03.06.2013

Noc w japońskim hotelu minęła spokojnie. Nawet udało się uniknąć objawów tzw. ‘jet laga’. Obyło się bez pobudki w środku nocy, gdy organizm głupieje, będąc ustawionym na europejskie strefy czasowe. Chociaż wiem, że niektórzy mieli z tym problem i dla nich noc kończyła się zanim tak naprawdę się rozpoczęła.

Pierwsze śniadanie w japońskim hotelu było doskonałe. Szwedzki stół, kawa i inne napoje pod dostatkiem. Tym razem obyło się bez pałeczek i dzięki temu udało się najeść. Chociaż wiedziałem już, że prędzej, czy później, będę musiał posiąść tajemną umiejętność posługiwania się pałeczkami.

Dzień drugi wyjazdui miął już charakter bardzo „branżowy”. Pierwszym punktem w harmonogramie była wizyta w centrali firmy Kubota, która znajduje się właśnie w Osace. Kierownictwo firmy było reprezentowane głównie przez panów Tetsuji Tomitę (dyrektora do spraw zarządzania strategicznego) oraz Sadoshi Iidę (dyrektora departamentu wytwarzającego maszyny dla rolnictwa). Po krótkich przemówieniach oraz prezentacjach, a także projekcji filmu promującego markę Kubota, zaproszono dziennikarzy do dyskusji w formie Q&A. Pytania dziennikarzy dotyczyły głównie planów Kuboty dotyczacych ekspansji firmy na rynkach europejskich (w tym przede wszystkim wprowadzaniu nowych ciągników rolniczych o większej mocy silników oraz strategii w kontekście przejęcia marki Kverneland). Przedstawiciele kierownictwa przyznali, że produkowane obecnie ciągniki o mocy do 135 KM nie spełniają już wszystkich wymagań klientów, dlatego strategia firmy przewiduje wprowadzanie w najbliższych latach ciągników o mocy do 200 KM (do 2015 roku), a nawet ciągników o mocy przekraczającej 200 KM (po 2015 roku).
 

1.jpg

 

Spotkanie z kierownictwem przedstawicielstwa Kuboty w centrali firmy



Warto w tym miejscu wspomnieć dwoma zdaniami o historii marki naszego gospodarza. Historia Kuboty sięga roku 1900, w którym Gonshiro Kubota, założyciel marki, rozpoczął produkcję żelaznych rur kanalizacyjnych i woodciągowych. Wszystko po to, aby zabezpieczyć ludność w Japonii przed infekcjami przenoszonymi przez bakterie w niedostatecznie zabezpieczonych magistralach wodociągowych. Dziś Kubota dostarcza przede wszystkim maszyny i urządzenia do produkcji żywności, zarządzania dostawami wody (rury, pompy) oraz dostarcza rozwiązania mające na celu ochronę środowiska (np. nowoczesne silniki Diesla charakteryzujące się mniejszym zużyciem paliwa i bezpieczniejszymi dla środowiska normami emisji spalin). Pierwszy silnik Kubota wytworzyła w roku 1922, natomiast na rynek maszyn rolniczych firma weszła w 1947 roku, oferując klientom pierwszy kultywator własnej produkcji. W roku 1962 zaś powstał pierwszy seryjnie produkowany ciągnik rolniczy marki Kubota.
Po spotkaniu z przedstawicielami firmy na szczeblu kierowniczym zostaliśmy zaproszeni do pierwszej z fabryk, które mieliśmy odwiedzić w ramach tej wizyty. Fabryka Sinkai, bo o niej mowa, produkuje głównie silniki Diesla, kompletuje ciągniki z gotowych podzespołów, wytwarza maszyny budowlane oraz kosiarki. Ponadto w fabryce tej prowadzi się testy jakościowe otrzymywanych z zewnątrz podzespołów. Co ciekawe, ciągnikom montowanym w tej fabryce zakłada się mniejsze koła po to, aby mieściły się do one do kontenerów o standardowych rozmiarach. Dopiero po transporcie na miejsce przeznaczenia (do Stanów Zjednoczonych lub Europy) ciągnikom montuje się właściwe ogumienie. Certyfikaty 14001 oraz 9001 tylko potwierdzają wysoką jakość procedur i standardów utrzymywanych przy produkcji maszyn w tutejszych fabrykach (dotyczy to bowiem również fabryk Rinkai oraz Tsukuba).

2.jpg

 

Spotkanie z kierownictwem fabryki Sakai



W przerwie między zwiedzaniem fabryk, zostaliśmy zaproszeni na obiad do lokalnej restauracji. Tego dnia zaserwowano nam tzw. sukiyaki – potrawę opartą na wołowinie oraz rozmaitych warzywach, gotowanych w bulionie sojowym.
 

3.jpg

 

Sukiyaki



Drugą z fabryk odwiedzonych tego dnia była fabryka Rinkai, której główny zakres działalności dotyczył testów emisji spalin dla produkowanych silników oraz prowadzenia prac badawczo rozwojowych z zakresu wprowadzania nowych rozwiązań dotyczących emisji spalin oraz ich wpływu na środowisko. W fabryce tej przedstawiono nam ogólne standardy i procedury dotyczące prowadzonych badań i testów, przybliżajac całościowy proces. Na podstawie rozmów z kierownikami w fabryce Rinkai można wywnioskować, iż normy emisji spalin oraz spalanie to tematy niezwykle istotne dla marki Kubota. Dlatego też stosowane przez Kubotę rozwiązania technologiczne dają jej przewagę w tych aspektach nad innymi producentami maszyn rolniczych.
Po wyczerpującym dniu pełnym obserwacji dotyczących warunków pracy w japońskich fabrykach oraz standardów i procedur w nich stosowanych, wróciliśmy do hotelu. Tego dnia wieczorem miała się odbyć kolacja przywitalna, w której uczestniczyli również przedstawiciele kierownictwa marki Kubota, panowie Tomita oraz Iida. Kolacja powitalna była przygotowana w podobnym stylu, jak śniadanie w hotelu – szwedzki stół potraw z ryżu, ryb, owoców morza, warzyw ziemniaków, wołowiny oraz jagnięciny. Warto odnotować, iż podczas kolacji odbyła się uroczysta wymiana upominków między przedstawicielami firmy Kubota oraz wybranym przedstawicielem grupy dziennikarzy.

Więcej zdjęć znajdziesz w galerii: https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/category/433-agrofotopl-z-kubota-w-japonii/

Czytaj poprzedni wpis: http://www.agrofoto.pl/forum/blog/41/entry-687-pierwsze-starcie-z-japonska-kultura/

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto
Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj