Skocz do zawartości
News

Autorzy tego bloga

Luty powoli dźwiga sprzedaż ciągników rolniczych

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto

1360 wyświetleń

logo_agritrac.png



W lutym zarejestrowano 1154 ciągników rolniczych. To wynik lepszy niż w poprzednim miesiącu. Jednak w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku sprzedaż spadła o blisko 20 procent. To już czwarty miesiąc z kolei, kiedy wynik jest słabszy od ubiegłorocznego – informuje agencja Martin & Jacob monitorująca rynek rolniczy.

W lutym sprzedano 1154 ciągniki rolnicze. To oznacza, że wynik ze stycznia został poprawiony o 132 sztuki. Jest to naturalne zachowanie rynku, który nabiera tempa wraz
z rozpoczęciem nowego roku. Apogeum sprzedaży spodziewane jest bowiem na przełomie marca i kwietnia. Warto jednak podkreślić, że luty jest czwartym miesiącem z kolei, począwszy od listopada, w którym sprzedaż ciągników jest niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Obecnie poziom sprzedaży od początku roku spadł o 17 proc.
w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży w tym okresie był spodziewany. Miało na to wpływ wiele aspektów, między innymi długa zimowa aura, powoli spływające płatności za dopłaty bezpośrednie, czy wreszcie wyczerpujące się środki z unijnego wsparcia na modernizację. Spadek sprzedaży najbardziej widoczny jest w segmencie maszyn popularnych, o mocy do 100 KM. Cały czas widoczna jest jednak zależność, że im traktor większy, tym lepiej się sprzedaje – tutaj inwestycji dokonują bogaci rolnicy, dla których unijne wsparcie nie jest tak istotne mówi Mariusz Chrobot – wiceprezes Martin & Jacob.

Spadek sprzedaży dotknął również najpopularniejsze marki. Lider w zestawieniu, New Holland odnotował sprzedaż na poziomie 205 maszyn, czyli o 24 mniej niż przed rokiem. Drugi w klasyfikacji, czeski Zetor, zarejestrował 174 sztuki, to stanowi wynik o 28 gorszy. Jedynie John Deere uniknął spadku, wypuszczając na rynek 170 ciągników poprawił swój wynik sprzed roku o 36 sztuki. Wśród firm znajdujących się w pierwszej dwudziestce zestawienia jeszcze tylko VALTRA oraz URSUS mogą pochwalić się wzrostem sprzedaży. Ten ostatni ma powody do zadowolenia – sukcesywnie odnotowuje bardzo dynamiczną sprzedaż, zamykając miesiąc z wzrostem o 420 proc. (63 sztuki). Największy spadek dotknął zaś markę Case IH (mniej o 44 sztuki w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku), Deutz-Fahr (36 sztuk) i Belarus (34 sztuki mniej).
Wśród województw, najbardziej sprzedaż spadła tam, gdzie do tej pory popyt był największy – w mazowieckim (27 proc.) i lubelskim (52 proc.) . Sprzedaż w pozostałych województwach była na bardzo podobnych poziomach do ubiegłorocznych.

Najpopularniejszy segment maszyn, 80 – 100 KM także stracił na zainteresowaniu kupujących. Do teraz zakupy ciągników w tym przedziale mocy umożliwiały dofinansowania zewnętrzne lub unijnym dopłaty, które w tym roku powoli wygasają. Coraz chętniej rolnicy sięgają zaś po ciągniki używane. W ubiegłym roku do lutego sprzedano ich 1852,
w analogicznym okresie bieżącego roku ich liczba jest wyższa o 306 sztuki.

Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.