News

Autorzy tego bloga

Nowe modele ciągników Kubota już w Polsce

image001.jpg



Do naszego kraju trafiły pierwsze egzemplarze ciągników Kubota M8560, M9960, M110GX oraz M135GX. Te długo oczekiwane premiery zwiastują zupełnie nową erę w historii marki Kubota nad Wisłą. Pokazują też, że w swoim dążeniu do doskonałości Japończycy wsłuch*ją się w głosy płynące z polskiego rynku.

Debiutujące traktory oferują moc 86,7 KM (M8560), 101,4 KM (M9960), 115,6 KM (M110GX) oraz 140,4 KM (M135GX). Dwie pierwsze maszyny zastąpią cenione modele M8540 i M9540. Wprowadzono w nich wiele udoskonaleń, które sugerowali dotychczasowi użytkownicy maszyn z literą „K” na masce, między innymi poprawiono precyzję zmiany biegów i zastosowano nadbieg do zadań transportowych. Traktor M110GX pod względem mocy stanowi następcę modelu M108S, lecz pod względem wyposażenia i komfortu to zupełnie nowa klasa maszyny. Świadczy o tym całkowicie zmieniona kabina, odświeżona stylizacja nadwozia, biegi przełączane pod obciążeniem oraz elektroniczne sterowanie tylnym podnośnikiem. Z kolei Kubota M135GX zastępuje na polskim rynku model M128X, również oferując liczne udoskonalenia względem poprzednika.

M110GX_front.JPG

Świetne silniki to znak rozpoznawczy marki Kubota, o czym świadczy liczba 25 milionów wyprodukowanych jednostek napędowych. Wszystkie nowe modele napędzają szesnastozaworowe, 4-cylindrowe, turbodoładowane motory, które w ciągnikach M8560, M9960 i M110GX mają pojemność 3,8 litra, a w M135GX – 6,1 litra. Za wydajną pracę turbodoładowania w M9960, M110GX i M135GX odpowiada dodatkowo intercooler. Coraz ostrzejsze wymogi ekologii wymusiły na producencie rezygnację z mechanicznego wtrysku paliwa i teraz już wszystkie silniki o mocy powyżej 80 KM zaopatrzone są w układ zasilania Common Rail. Dwa wałki wyrównoważające zapewniają wysoką kulturę pracy tych jednostek napędowych, a bardzo dokładna obróbka oraz powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu gwarantują ich ogromną żywotność. W celu sprostania normie emisji spalin Euro IIIB w całej gamie debiutujących traktorów zastosowano tłumik z katalizatorem oraz filtr cząstek stałych DPF. Dzięki temu wyeliminowano konieczność stosowania dodatków do paliwa na bazie mocznika, co korzystnie wpływa na ekonomię eksploatacji nowości spod znaku Kubota.




M110GX_bok.JPG



Również układ przeniesienia napędu stanowi mocny punkt nowych modeli. Zastosowanie w przednim moście przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej zwiększa trwałość całego mechanizmu, pozwala bezpiecznie przekazać moc nawet przy maksymalnym skręcie kół oraz zwiększa zwrotność maszyny. Dodatkowo, modele M110GX i M135GX wyposażono w unikalny system Bi-Speed Turn, który zmniejsza promień skrętu tych potężnych ciągników do 4,1 m. Inną wizytówkę marki Kubota stanowi seryjny rewers bezsprzęgłowy, znacznie zwiększający komfort pracy ciągnikiem, szczególnie w zadaniach z ładowaczem czołowym. We wszystkich prezentowanych modelach napęd przedniej osi załączany jest za pomocą przycisku na desce rozdzielczej – również podczas jazdy. Modele M8560 i M9960 wyposażono w mechanizm różnicowy przedniej osi o ograniczonym poślizgu (LSD), natomiast większe maszyny oferują tradycyjną, elektro-hydraulicznie sterowaną blokadę przedniego mostu.

Kolejnym atutem opisywanych ciągników są przekładnie oparte na sprawdzonych rozwiązaniach. Kubota M8560 i M9960 posiada mechaniczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach głównych z jednostopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego na każdym biegu oraz trzystopniowym reduktorem. Operator ma więc do dyspozycji aż 36 przełożeń w każdym kierunku dających prędkość od 0,4 do 39,9 km/h. Wszystkie biegi wchodzą teraz precyzyjnie i lekko. Co więcej, w modelach o mocy 86,7 KM oraz 101,4 KM producent zastosował nadbieg, pozwalający uzyskać maksymalną prędkość jazdy już przy 2100 obr/min. Dzięki temu realizacja zadań transportowych stanie się teraz bardziej ekonomiczna. Z kolei traktory M110GX oraz M135GX otrzymały nową skrzynię Intelli-Shift o 24 prędkościach do przodu i 24 do tyłu. Wszystkie 8 przełożeń na każdym z 3 stopni reduktora przełącza się pod obciążeniem, za pomocą przycisków na dźwigni lub w podłokietniku. Funkcja AUTO pozwala na automatyczne przełączanie niektórych biegów, a jej czułość działania można regulować. W przypadku M110GX to całkowita rewolucja, gdyż wychodzący ze sprzedaży model M108S posiadał mechaniczną przekładnię. Co do modelu M135GX, oferuje on o 8 prędkości w każdym kierunku więcej niż jego poprzednik – Kubota M128X.

Modele M8560 i M9960 przejęły od swoich poprzedników wygodną i funkcjonalną kabinę, która stanowiła też wzór dla projektantów nowej kabiny ciągników M110GX i M135GX. Dzięki temu miejsce operatora we wszystkich nowych modelach oferuje teraz te same walory. Duże przeszklone powierzchnie zapewniają łatwą obserwację otoczenia, a zachodząca na dach górna krawędź przedniej szyby ułatwia pracę z ładowaczem czołowym. Standardowe wyposażenie wszystkich debiutujących maszyn stanowi fotel z amortyzacją pneumatyczną, który w modelach o mocy 115,6 KM oraz 140,4 KM uzupełniony został ergonomicznym podłokietnikiem ze sterowaniem podnośnikiem i skrzynią biegów.



M9960.JPG



Premierowe ciągniki cech*je wydajna hydraulika oraz mocne podnośniki. Traktory M8560 oraz M9960 mają pompy hydrauliczne o wydajności 64 L/min., a udźwig tylnego TUZ-u wynosi 4100 kg. Dla zachowania prostoty tak cenionej przez wielu polskich rolników jest on sterowany mechanicznie. Z kolei modele M110GX i M135GX oferują w standardzie system elektronicznego sterowania tylnego TUZ-u, jak przystało na ciągniki tej klasy. W przypadku mniejszego traktora udźwig podnośnika tylnego urósł aż o tonę w porównaniu do M108S i teraz wynosi 5000 kg. Udźwig ciągnika M135GX to z kolei 6000 kg. Wydajność pomp hydraulicznych to odpowiednio 76,3 oraz 82,5 L/min.
Standardowa kompletacja wszystkich opisywanych ciągników, oprócz elementów wymienionych wcześniej, obejmuje obciążniki przednie, układ pneumatycznego hamowania przyczep oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i zaczepem transportowym. Nowością w specyfikacji ciągników Kubota M8560 i M9960 jest system Work Cruise, który automatycznie reguluje obroty silnika w zależności od obciążenia, znacznie ułatwiając pracę ciągnikiem.



M9960_silnik.JPG



Na liście wyposażenia dodatkowego dla modeli M110GX i M135GX pojawił się poszukiwany przez wielu nabywców fotel pasażera, dotychczas niedostępny w modelach poniżej 128 KM mocy. Ciekawą opcję fabryczną dedykowaną wyłącznie dla największego modelu M135GX stanowi amortyzacja przedniej osi. System ten umożliwia ustawienie twardości przodu ciągnika za pomocą przycisku w kabinie na jednym z kilku poziomów, a także automatyczny wybór stopnia tłumienia w zależności od warunków terenowych.

Dilerzy marki Kubota w całej Polsce dysponują już cennikami premierowych modeli i mogą je oferować klientom. Debiutujące ciągniki będą prezentowane podczas wybranych rolniczych imprez lokalnych, a wszystkie nowości zostaną oczywiście pokazane na targach AGRO SHOW w Bednarach koło Poznania, w dniach 21-24 września 2012r.

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto

1255 wyświetleń

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.