Skocz do zawartości

News

Autorzy tego bloga

Ferrari wjeżdża do polskich sadów i ogrodów.

agrofoto

1969 wyświetleń

Farmtrac Tractors z Mrągowa wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim ciągników specjalistycznych marki Ferrari.




VEGA_lavoro13.jpg


Podczas targów Polagra-Premiery 2012 w Poznaniu firma Farmtrac Tractors z Mrągowa ogłosiła, że została wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim ciągników specjalistycznych marki Ferrari. Ta marka kojarzyła się dotychczas, przede wszystkim z bolidami Formuły 1 i superszybkimi samochodami w kolorze czerwonym. Tym razem pod nazwą Ferrari kryją się ciągniki przeznaczone w głównej mierze do prac w sadownictwie, ogrodnictwie czy pracach komunalnych. Kolorem charakteryzującym te maszyny jest zieleń. Mówiąc o ciągnikach Ferrari musimy pamiętać, że ich producentem jest firma produkująca sprzęt wyłącznie dla rolnictwa.

Ciągniki Ferrari charakteryzują przede wszystkim praktyczne cechy konstrukcyjne, usprawniające obsługę ciągnika, jak i ułatwiające prowadzenie prac z wnętrza kabiny operatora. Dla przykładu – seria Cobram i Vega ma możliwość wyposażenia kabiny w obrotowy fotel kierowcy wraz z panelem sterowania z opcją obrotu o 180 stopni, co wpływa na ergonomię oraz skrócenie czasu pracy. Przegubowa konstrukcja, stosowana opcjonalnie w poszczególnych modelach sprawia, że ciągniki Ferrari charakteryzują się małym promieniem skrętu- jest to bardzo istotne przy pracach prowadzonych w szklarniach, sadach czy budynkach inwentarskich. Kolejnym ważnym elementem w konstrukcji są koła o tej samej wielkości, a także możliwość stosowania różnorodnego specjalnego ogumienia, w tym do powierzchni trawiastych. Dzięki temu podczas pracy nie ulega zniszczeniu podłoże i nie tworzą się koleiny.

Obok praktycznych cech konstrukcyjnych dużą zaletą jest jednostka napędowa – w zależności od modelu stosowane są silniki Kubota w serii Cromo o mocy od 26 do 35,6 KM; w serii Cobram zastosowanie znalazły silniki Lombardini i VM o mocy od 46 do 56 KM. W najbardziej zaawansowanej technologicznie serii Vega montowane są silniki VM o mocy od 70 do 91 KM. Dzięki systemowi cyrkulacji spalin EGR zmniejszono emisję spalin, a także zredukowano zużycie paliwa. To czyni ciągniki Ferrari bardzo ekonomicznymi w użyciu.

Ciągniki marki Ferrari mogą znaleźć uznanie u tych nabywców, którzy potrzebują maszyny o kompaktowych gabarytach, dużej zwrotności, nowoczesnej i bezpiecznej konstrukcji. Znajdują one zastosowanie, ale także w sadownictwie, szklarniach, szkółkach, usługach komunalnych, w rolnictwie i w pracach pielęgnacyjnych.

Na rynku polskim dostępnych będzie pięć modeli ciągników Ferrari: Raptor, Cromo, Cobram, Thor i Vega.



7 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Jak się będą sprawdziały to zajdą, wygląd jak na sadownicze ciągniki wcale nie jst zły, napewno lepiej wygląda niz te sadownicze, które mają kabine większą od reszty ciągnika.

Dokładnie jak kolega wyżej pisze jeśli się będą dobrze sprawowały to będzie można ujżeć jakieś egzemplarze w Polsce . Ciekawe ile za taki ciągnik będzie trzeba zapłaćić ?

No wygląd nie jest satysfakcjonujący ale widzialem w Austri to tam dużo takich ciągników pracuje szczególnie w górach radzą sobie znakomicie ale ciekawe jak sie te będą sprawowały

powinni zmienić maskę, kolor jest ładny ale mugłby być trochą ciemniejszy. Te niewielki rozmiary ciągnika sprawiają że będzie wielofunkcyjny nie tylko w ogrodach i sadach ale także chodowli krów do transportu kiszonek, słomy, wywozu obornika na terenie gospodarstwa. Kabina ciągnika jest przestronna lecz trochę tuża i zbyt wysoka. Koła ciagnika są idealnych rozmiarów, ale błotniki nad nimi powinny być szersze. Jak mówi przysłowie coś za coś ciągnik będzie napewno bardzo drogi

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×