Skocz do zawartości

News

Autorzy tego bloga

100 lat marki DEKALB - 100 lat wysokich plonów

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto

865 wyświetleń

DEKALB_100lat.jpg



DEKALB – światowa marka na rynku nasion obchodzi w tym roku 100 lat istnienia.

W 1912 roku jedenastu rolników, w stanie Illinois w Stanach Zjednoczonych, założyło stowarzyszenie, którego celem było podniesienie wydajności upraw kukurydzy. Trzy lata później rozpoczęto pierwsze prace hodowlane kukurydzy.

W 1925 roku została wyhodowana pierwsza hybryda kukurydzy DEKALB.

W 1938 roku stowarzyszenie DEKALB przekształca się w firmę nasienną. W latach 60-tych firma otwiera pierwsze oddziały w innych krajach, najpierw w Ameryce Południowej (Meksyk, Argentyna) a w latach
70-tych i 80-tych w Europie (Włochy, Hiszpania, Francja, Turcja, Węgry i Polska).

Pierwszą odmianę kukurydzy typu single cross DEKALB XL45 firma wprowadza na rynek w latach 60-tych. W 1981 roku powstaje dział biotechnologiczny. W latach 90-tych rozpoczyna się rozwój biotechnologii. Powstają pierwsze produkty w technologii Yield Gard, posiadające gen odporności na omacnicę prosowiankę. Kolejną grupę stanowią produkty w technologii Roundup Ready – odmiany kukurydzy posiadające gen odporości na Roundup.

W 1998 roku nastąpiło połączenie firmy Monsanto z firmą DEKALB.

DEKALB nieustannie się rozwija, nie tracąc przy tym swojego charakteru. Tak samo jak 100 lat temu, gdy rolnicy z Illinois postanowili wspólnie zatroszczyć się o rozwój i dobre perspektywy na przyszłość, tak też dzisiaj DEKALB wciąż inwestuje w nowoczesne badania oraz testowanie odmian, aby dostarczać produkty najwyższej jakości.

Obecnie produkty DEKALB są dostępne w ponad 100 krajach na świecie. Są to nie tylko nasiona kukurydzy, ale również rzepaku, soi, sorgo i lucerny.

Firma przykłada dużą wagę, aby oferowane produkty były dostosowane do różnych warunków klimatycznych i stosowanej agrotechniki. Również w Polsce od 2006 roku rozwijana jest sieć doświadczeń polowych, gdzie testowane są odmiany kukurydzy i rzepaku ozimego pod kątem dopasowania do warunków klimatycznych i agrotechnicznych naszego kraju. Dzięki temu firma ma pewność, że polskim rolnikom może zaoferować nasiona, które będą doskonale sprawdzać się w polskich warunkach.

W ciągu 100 lat nasiona z logo skrzydlatej kukurydzy zyskały na świecie zaufanie milionów rolników.

Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×