News

Autorzy tego bloga

Rekordowa sprzedaż Farmtrac w 2011

farmtrac_logo.jpg



Zakończony 2011 rok był udanym okresem dla producentów i sprzedawców ciągników rolniczych. Według danych z firmy Martin & Jacob, rynek nowych ciągników w Polsce urósł w porównaniu z rokiem 2010 o 18,5% i zamknął się liczbą 17035 sztuk.


Rok 2011 był również rokiem sukcesu dla firmy Farmtrac Tractors Europe sp z o. o..
Polska spółka wytwarzająca ciągniki w Mrągowie zwiększyła sprzedaż o 38,5% w stosunku do roku ubiegłego, zamykając rok wynikiem prawie 1000 szt, w tym 670 szt ciągników na rynku polskim.
W rankingu ogółem, spośród klasyfikowanych 47 marek, Farmtrac zajął 7 miejsce, (pierwsze wśród producentów krajowych), ustępując pola jedynie największym rynkowym graczom.

7110wyciety.jpg



Analizując wyniki sprzedaży ciągników Farmtrac w podziale na segmenty mocy widać, że polski producent szczególnie dobrze radził sobie w segmentach niższych mocy, a 48 konny model 555DT i 75 konny model 675 DT były najchętniej kupowanymi nowymi ciągnikami przez polskich rolników w swoich przedziałach mocy.

Do niedawna Farmtrac był nieobecny w ważnym, prestiżowym przedziale mocy, tj. 100-110 KM. Wprowadzenie w październiku 2011 nowych modeli – 100 konnego Farmtrac 7100DT i 110 konnego Farmtrac 7110DT wypełniło tę lukę i „z marszu” korzystnie przełożyło się na statystyki sprzedaży.

„Wybór ciągników na polskim rynku jest ogromny, jako producent konkurujemy z największymi światowymi markami. Aby skutecznie rywalizować z zachodnimi producentami musimy używać najlepszych, często tych samych co oni, komponentów do budowy ciągników. Dla przykładu, konstrukcję naszych najnowszych ciągników 7100DT i 7110DT oparliśmy na układzie napędowym niemieckiej firmy ZF i tradycyjnie na oryginalnym silniku Perkins.
Nasza przewaga nad konkurencją polega na niższych kosztach eksploatacji ciągnika, wynikających w dużej mierze z udziału w jego produkcji komponentów polskich.
Trzymamy się również możliwie prostych rozwiązań technicznych, które gwarantują długi okres bezawaryjnej eksploatacji i są odbierane przez polskich rolników jako duża zaleta ciągnika – mówi Piotr Kalinowski, Dyrektor Handlowy spółki.

Rok 2012 również wygląda obiecująco dla Farmtrac, zwłaszcza że producent planuje gruntowne zmiany w oferowanej gamie ciągników. Zmieniona zostanie stylistyka ciągników, w tym wnętrze kabin. W przygotowaniu wdrożenie nowej generacji silników Perkins spełniających normy Euro IIIB. W dalszych planach rozwojowych spółka w przewiduje również produkcję ciągnika 130 KM.

Źródłem danych jest projekt AgriTrac, realizowany przez firmę Martin & Jacob.

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto

3110 wyświetleń

Zaloguj się, aby obserwować  


8 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Niby dobrze ale mogło by być jeszcze lepiej . Panowie a może by tak poszukać niszy i... obniżyć te największe ciągniki . Wiele budynków w Polsce to niestety stare budownictwo w którym nie uwzględniało się możliwości wjazdu ciągnikiem do środka , czasy się zmieniły ciągnik około 100konny jest w sam raz do ładowacza czołowego a 2.7m nie wszędzie wejdzie ;) . Wielkimi krokami zbliżają się targi Polagra , Agrotech popytajcie rolników którzy będą zainteresowani co sądzą o wysokości tych ciągników czy nie lepiej by było czmychnąć konkurencji i zrobić coś niższego. Pozdrawiam

kilku moich sąsiadów kupiło te traktory i ą się o nich w samych super latywach sam myślałem o modelu 555DT jednak brakuje mi tam rewersa który w dzisiejszych czasach jest w ciągnikach standardem i o tym trzeba byłoby pomyśle ale i tak gratuluje supar wyników :lol:

mam 555dt szkoda że niema żolwi[wolnych biegów] i ta pompa to mogła miec większy udzwig warto nato zwrócic uwage!!!!!!


mam 555dt szkoda że niema żolwi[wolnych biegów] i ta pompa to mogła miec większy udzwig warto nato zwrócic uwage!!!!!!

Dokładnie tak jak mówisz. W tych mniejszych modelach nawet w 675DT powinny być te tak zwane żółwie biegi. W mojej okolicy jak ktoś kupuje ciągnik to w dużej mierze na to patrzy bo przy uprawie min warzyw są te biegi potrzebne i ciągnik staje się dożo bardziej funkcjonalny. W dodatku szkoda ze w mniejszych modelach jest silnik Ford a nie Perkins.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.