Skocz do zawartości
News

News

Autorzy tego bloga

Rekordowa sprzedaż Farmtrac w 2011

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto

3057 wyświetleń

farmtrac_logo.jpg



Zakończony 2011 rok był udanym okresem dla producentów i sprzedawców ciągników rolniczych. Według danych z firmy Martin & Jacob, rynek nowych ciągników w Polsce urósł w porównaniu z rokiem 2010 o 18,5% i zamknął się liczbą 17035 sztuk.


Rok 2011 był również rokiem sukcesu dla firmy Farmtrac Tractors Europe sp z o. o..
Polska spółka wytwarzająca ciągniki w Mrągowie zwiększyła sprzedaż o 38,5% w stosunku do roku ubiegłego, zamykając rok wynikiem prawie 1000 szt, w tym 670 szt ciągników na rynku polskim.
W rankingu ogółem, spośród klasyfikowanych 47 marek, Farmtrac zajął 7 miejsce, (pierwsze wśród producentów krajowych), ustępując pola jedynie największym rynkowym graczom.

7110wyciety.jpg



Analizując wyniki sprzedaży ciągników Farmtrac w podziale na segmenty mocy widać, że polski producent szczególnie dobrze radził sobie w segmentach niższych mocy, a 48 konny model 555DT i 75 konny model 675 DT były najchętniej kupowanymi nowymi ciągnikami przez polskich rolników w swoich przedziałach mocy.

Do niedawna Farmtrac był nieobecny w ważnym, prestiżowym przedziale mocy, tj. 100-110 KM. Wprowadzenie w październiku 2011 nowych modeli – 100 konnego Farmtrac 7100DT i 110 konnego Farmtrac 7110DT wypełniło tę lukę i „z marszu” korzystnie przełożyło się na statystyki sprzedaży.

„Wybór ciągników na polskim rynku jest ogromny, jako producent konkurujemy z największymi światowymi markami. Aby skutecznie rywalizować z zachodnimi producentami musimy używać najlepszych, często tych samych co oni, komponentów do budowy ciągników. Dla przykładu, konstrukcję naszych najnowszych ciągników 7100DT i 7110DT oparliśmy na układzie napędowym niemieckiej firmy ZF i tradycyjnie na oryginalnym silniku Perkins.
Nasza przewaga nad konkurencją polega na niższych kosztach eksploatacji ciągnika, wynikających w dużej mierze z udziału w jego produkcji komponentów polskich.
Trzymamy się również możliwie prostych rozwiązań technicznych, które gwarantują długi okres bezawaryjnej eksploatacji i są odbierane przez polskich rolników jako duża zaleta ciągnika – mówi Piotr Kalinowski, Dyrektor Handlowy spółki.

Rok 2012 również wygląda obiecująco dla Farmtrac, zwłaszcza że producent planuje gruntowne zmiany w oferowanej gamie ciągników. Zmieniona zostanie stylistyka ciągników, w tym wnętrze kabin. W przygotowaniu wdrożenie nowej generacji silników Perkins spełniających normy Euro IIIB. W dalszych planach rozwojowych spółka w przewiduje również produkcję ciągnika 130 KM.

Źródłem danych jest projekt AgriTrac, realizowany przez firmę Martin & Jacob.

Zaloguj się, aby obserwować  


8 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Niby dobrze ale mogło by być jeszcze lepiej . Panowie a może by tak poszukać niszy i... obniżyć te największe ciągniki . Wiele budynków w Polsce to niestety stare budownictwo w którym nie uwzględniało się możliwości wjazdu ciągnikiem do środka , czasy się zmieniły ciągnik około 100konny jest w sam raz do ładowacza czołowego a 2.7m nie wszędzie wejdzie ;) . Wielkimi krokami zbliżają się targi Polagra , Agrotech popytajcie rolników którzy będą zainteresowani co sądzą o wysokości tych ciągników czy nie lepiej by było czmychnąć konkurencji i zrobić coś niższego. Pozdrawiam

kilku moich sąsiadów kupiło te traktory i ą się o nich w samych super latywach sam myślałem o modelu 555DT jednak brakuje mi tam rewersa który w dzisiejszych czasach jest w ciągnikach standardem i o tym trzeba byłoby pomyśle ale i tak gratuluje supar wyników :lol:

mam 555dt szkoda że niema żolwi[wolnych biegów] i ta pompa to mogła miec większy udzwig warto nato zwrócic uwage!!!!!!


mam 555dt szkoda że niema żolwi[wolnych biegów] i ta pompa to mogła miec większy udzwig warto nato zwrócic uwage!!!!!!

Dokładnie tak jak mówisz. W tych mniejszych modelach nawet w 675DT powinny być te tak zwane żółwie biegi. W mojej okolicy jak ktoś kupuje ciągnik to w dużej mierze na to patrzy bo przy uprawie min warzyw są te biegi potrzebne i ciągnik staje się dożo bardziej funkcjonalny. W dodatku szkoda ze w mniejszych modelach jest silnik Ford a nie Perkins.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.