Nowości w stajni Kubota

blog-0351021001477908145.jpg

Na konferencji dla dilerów Kubota we francuskiej miejscowości Lille, 27 października zaprezentowano III już serię ciągników MGX oraz nową serię ciągników – M5001. Sprawdź, co je charakteryzuje!

Nowa seria zastępuje renomowane modele M8560 i M9960 i obejmuje 2 modele: 95-konny M5091 oraz 113-konny M5111. Sercem maszyn będzie 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany silnik V3800 najnowszej generacji, spełniający normy emisji spalin Euro 4. Warto dodać, że japoński koncern jest pierwszym producentem na rynku, który połączył aż 5 przyjaznych dla środowiska technologii: wtrysk wysokociśnieniowy Common Rail, układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), system recyrkulacji spalin z chłodzeniem wodą(EGR), filtr cząstek stałych (DPF) oraz katalizator utleniający (DOC).
Jak deklaruje producent, nowa seria będzie bazowała na prostych i sprawdzonych rozwiązaniach, by zapewnić jak największą prostotę obsługi. Ciągniki będą jednak opcjonalnie wyposażone w uniwersalny sterownik magistrali ISOBUS, znany chociażby z flagowej serii M7001 japońskiego producenta. Na uwagę zasługuje również w pełni zsynchronizowana przekładnia o 6 podstawowych przełożeniach, 3 zakresach reduktora oraz wzmocnieniem momentu obrotowego na każdym biegu, dzięki takiemu rozwiązaniu dostępne jest 36 przełożeń.

blogentry-153152-0-81714600-1477908031_thumb.jpg
Widoczność w kabinie nowych ciągników ma być na niemal 360 stopni.

W nowej serii ulepszono również kabinę, którą wyposażono w szyberdach z przesuwną osłoną przeciwsłoneczną oraz wyprofilowane szyby. Przestronność to jeden z atutów Kuboty – tym razem producent ciągników z logo K na masce deklaruje niemal 360-stopniową widoczność.

III generacja MGX
Seria MGX to jedna z najpopularniejszych propozycji firmy Kubota, III generacja tej serii obejmuje 5 modeli: M95GX (104 KM), M105GX (111 KM), M115GX (123 KM), M125GX (133 KM) oraz M135GX o mocy (143 KM). Przy czym modele M95 i M105 pracują na jednostkach napędowych o pojemności 3,8 l, a pozostałe 3 na silniku 6,1 l.

blogentry-153152-0-47405200-1477908025_thumb.jpg
Ciągniki MGX są najzwrotniejszymi maszynami tej klasy na rynku.

W stosunku do poprzedniej generacji zoptymalizowano krzywą momentu obrotowego ciągników, osiągając tym samym wydajność większą o 26%. Największą nowością serii MGX III jest pełna kompatybilność z magistralą ISOBUS, co pozwala na optymalizację kosztów w gospodarstwie. W nowej serii zastosowano również rozwiązania sprawdzone w poprzednich generacjach, jak chociażby system skrętu Bi-Speed Turn, który sprawia, że ciągniki serii MGX są najzwrotniejszymi maszynami tej klasy na rynku. Z poprzednich generacji przeniesiono ponadto 8-biegową skrzynię Power Shift, która pozwala na zmianę biegu pod obciążeniem. Przekładnia oferuje ponadto możliwość pracy w trybie automatycznym – w standardzie.

Źródło: materiały firmowe

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość monika_adag_88
Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj