Skocz do zawartości

News

Autorzy tego bloga

John Deere 5R: nowa konstrukcja – nowe możliwości

monika_adag_88

1241 wyświetleń

blog-0108574001473410423.jpg

Firma John Deere opracowała nową serię ciągników rolniczych 5R, które będą dostępne dla polskich rolników za około pół roku. Kompaktowe maszyny powstały z myślą głównie o rolnikach prowadzących małe i średnie gospodarstwa rolne. Nowe ciągniki John Deere 5R łączą w sobie komfort, większą wydajność i jeszcze bardziej zwartą konstrukcją.

– To, co łączy nowy ciągnik serii 5R z poprzednim, to jedynie nazwa – mówi Rubén Abajo, dyrektor produktu firmy Johhn Deere. – Wymagania naszych klientów skłoniły nas do tego, by stworzyć ten ciągnik w zasadzie od początku.

Konstrukcja jest bardzo nowatorska: opracowana od podstaw rama została zespolona z miską olejową, co sprawia, że środek ciężkości ciągnika położony jest bardzo nisko, pozwalając jednocześnie na zachowanie minimalnego poziomu skrętu, wynoszącego zaledwie 3,75 m i to nawet z dołączonym ładowaczem czołowym. Do tego zwiększony do 2,25 m rozstaw osi i masa wysyłkowa 4,3 t.

– Nowe ciągniki serii 5 mogą poradzić sobie nawet z ładunkami o masie do 4,7 t, a w opcji do 5,3 t – dodaje Rubén Abajo. W ciągniku oferujemy nowy ładowacz, który posiada funkcję automatycznego odpinania narzędzia. Sterowanie odbywa się za pomocą jednego z 3 dostępnych rodzajów joysticków.

Warto też podkreślić, że w nowych modelach kierowca ma do dyspozycji regulowaną kolumnę kierowniczą i panoramiczną szybę. Komfort pracy operatora potęgować ma – oparte na niezależnych ramionach – zawieszenie przedniej osi i bezstopniowy układ regulacji w zakresie +/- 45 mm.

Jednocześnie dla rolników prowadzących uprawy wąskorzędowe John Deere przygotował nowe ciągniki serii 5RN o szerokości 1,7 m.

blogentry-153152-0-33119300-1473410399_thumb.jpg

Silnik i hydraulika
Nowe ciągniki będą dostępne w zakresie mocy od 90 do 125 KM, generowanej przez 4,5-litrowy silnik Diesla John Deere PWX spełniający normy emisji spalin Stage IIIB/IT4.

Silniki te dysponują również dodatkową mocą 10 KM, przydatną szczególnie podczas transportu. Za jej dostarczenie odpowiada specjalny system TPM. Decydując się na nową „5”, klienci będą mieć do wyboru 3 przekładnie:

  • podstawową – ręczną przekładnię Command Quad o układzie biegów przód-tył 16/16 z 4 zakresami po 4 biegi przełączane pod obciążeniem,
  • przekładnię Command Quad o układzie biegów przód-tył 16/16
  • oraz Command Quad 8 o układzie biegów przód-tył 32/16 z 8 biegami przełączanymi pod obciążeniem i trybem ECO, który umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 40 km/h przy prędkości roboczej silnika wynoszącej zaledwie 1759 obr./min.



Wszystkie przekładnie posiadają w pełni automatyczne sprzęgło, mechanizm indywidualnego uruchamiania biegów, układ indywidualnego ustawiania prędkości i elektryczną blokadę hamulca postojowego. Dodatkowo przekładnia Command Quad 8 klasy Premium o układzie biegów przód-tył 32/16 posiada standardowo funkcję automatycznej zmiany biegów. Ta ostatnia funkcja jest również dostępna opcjonalnie w przekładni Command Quad o układzie biegów przód-tył 16/16.

Jeśli natomiast chodzi o hydraulikę, to nowe ciągniki 5R wyposażone są w pompę o wydajności 96 l/min (w opcji 117 l/min) z systemem kompensacji ciśnienia i natężenia przepływu (PFC).

– W nowych ciągnikach serii 5 najważniejszy jest komfort pracy. Wewnątrz nasze ciągniki przypominają większe maszyny serii 8. Nowa kabina jest niezwykle wygodna, siedzisko jest amortyzowane pneumatycznie i może się obracać. Na słupku B zamontowaliśmy wyświetlacz, a obok na podłokietniku sterowanie systemem Command Arm – podsumowuje podkreśla Rubén Abajo.



0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×