Skocz do zawartości

News

Autorzy tego bloga

URSUS planuje inwestycje w segmencie autobusów

agrofoto

547 wyświetleń

blog-0704751001442916635.jpg

W ramach realizacji przyjętej strategii Spółka Ursus SA zamierza intensyfikować swoje procesy inwestycyjne dotyczące utworzenia silnego ośrodka produkcji i rozwoju autobusów (głównie elektrycznych i niskoemisyjnych). W kwietniu br. spółka otrzymała homologację na autobus elektryczny o nazwie Ursus Ekovolt, dzięki czemu może go produkować i sprzedawać do krajów Unii Europejskiej.
W Polsce zarejestrowanych jest łącznie ponad 100,0 tys. autobusów. Ich struktura wiekowa jest bardzo niekorzystna. Ponad 75% z nich to pojazdy jest starsze niż 10 lat. Najstarszy tabor funkcjonuje w komunikacji podmiejskiej i międzymiastowej. Struktura taboru, wielkość populacji oraz środki finansowe uzyskiwane z UE decydują o tym, że Polska jest dziś jednym z najpoważniejszych rynków autobusowych w Europie.

Wg raportu PZPM, Polska jest trzecim największym producentem autobusów w UE (prognoza na 2015 r.: 5,3 tys. szt.) i nasz udział rynkowy stale rośnie. Zdecydowana większość (ponad 80%) autobusów produkowanych w Polsce jest sprzedawana na rynkach zagranicznych (głównie Niemcy, Francja, Skandynawia). Normy unijne jednoznacznie wspierają rozwój transportu miejskiego o obniżonym poziomie hałasu i emisji spalin, czyli m.in. autobusy elektryczne.

Dzięki uzyskanej homologacji spółka Ursus jest już obecna na tym rynku. Nasze trolejbusy jeżdżą już po ulicach Lublina, jednakże mamy „apetyt” na powalczenie z największymi graczami tego rynku i zajęcie na nim istotnej pozycji.

Wg naszych analiz w perspektywie najbliższych 3 lat, tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Poza granicami polski w najbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku na łączną ilość ponad 500 szt. autobusów elektrycznych.

Minimalny koszt takiego pojazdu to 1,6 mln zł i mimo, że jest on ok. 2-krotnie wyższy od autobusu tradycyjnego to późniejsze koszty eksploatacyjne są niższe aż o 75%. Nasz autobus Ekovolt posiada istotne z punktu widzenia zamawiającego przewagi konkurencyjne. Dlatego planujemy ponieść nakłady na dalszy rozwój naszej oferty produktowej w tym obszarze, ponadto spodziewany się istotnego wzrostu naszych udziałów w tym rynku, co będzie wymagało zaangażowania znacząco większej ilości kapitału obrotowego.
Źródło: Ursus



0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×