Skocz do zawartości
News

News

Autorzy tego bloga

Ciągnik Kubota MGX drugiej generacji

agrofoto

1329 wyświetleń

blog-0511460001426853451.jpg

Marka Kubota wprowadza na polski rynek ciągniki serii MGX drugiej generacji. Do doskonale znanych polskim rolnikom traktorów - M110GX i M135GX, dołączą niebawem dwa zupełnie nowe modele – M100GX-II i M128GX-II.

 

Jak zapowiada producent, druga generacja popularnych GX-ów będzie przede wszystkim lepiej wyposażona w standardzie. Zgodnie z oczekiwaniami użytkowników japońskich traktorów w nowych modelach MGX-II będzie od teraz montowany seryjnie m.in. fotel pasażera. Wydłużony zostanie także podłokietnik. Zmianie nie ulegną natomiast niezawodne i ekonomiczne jednostki napędowe znane z ciągników Kubota M110GX i M135GX.

 

 

Kubota GXII-1.jpg

 

Dodatkowe warianty mocy

 

Ciągniki nowej serii MGX-II, w zależności od modelu, wyposażone będą w niezawodne 16-zaworowe, 4-cylindrowe jednostki napędowe Kubota o pojemności 3,8 oraz 6,1 litra z turbosprężarką, intercoolerem oraz układem wtrysku bezpośredniego common rail. Oba silniki spełniają normę emisji spalin EURO IIIB dzięki zastosowaniu tłumika z katalizatorem oraz filtra cząstek stałych DPF. Co ważne, producent w dalszym ciągu nie stosuje AdBlue co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji maszyny. Sercem modelu M100GX-II jest silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 105,9 KM. Pod maską M128GX-II znajduje się natomiast jednostka napędowa o pojemności 6,1 litra, generująca moc 133,4 KM. Dla maksymalnej wydajności pracy i większej oszczędności paliwa ciągniki serii MGX-II wyposażone są w skrzynię biegów Kubota Intelli-Shift 8, która daje operatorowi do dyspozycji po 24 przełożenia w każdym kierunku. Operator może dodatkowo zmieniać biegi za pomocą przycisków, co eliminuje konieczność wciskania pedału sprzęgła. Skrzynia posiada także tryb automatyczny, który pozwala na samoczynne przełączanie biegów w zależności od obciążenia maszyny lub warunków terenowych. Gwarantuje to doskonałe osiągi przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa.

 

Kubota GXII-2.jpg

 

Zintegrowane systemy zarządzania

 

Traktory serii MGX-II wyposażone są w system elektronicznej kontroli pracy silnika - Work Cruise, który utrzymuje prędkość obrotową silnika na stałym poziomie, zapobiegając wahaniom obrotów i tym samym umożliwiając stabilną pracę nawet w niesprzyjających warunkach. Dodatkowo przy użyciu jednego przycisku, można zaprogramować dwie najczęściej wykorzystywane prędkości obrotowe silnika np. do prac polowych i zawracania, a ciągnik sam dopasuje się do tych ustawień bez użycia pedału gazu.

 

Doskonała zwrotność

 

Modele Kubota MGX-II to traktory zaprojektowane z myślą o łatwym prowadzeniu i doskonałej trakcji. Jak przystało na japońskiego producenta, w standardzie każdej z maszyn znajduje się unikalny system skrętu Bi-Speed Turn, który powoduje, że po przekroczeniu kąta 35 stopni koła przednie zaczynają obracać się z prędkością prawie dwa razy wyższą niż koła tylne, zmniejszając tym samym promień zawracania ciągnika. Zastosowanie przekładni stożkowej w przednim moście pozwala dodatkowo uzyskać kąt skrętu kół na poziomie 50 stopni, co czyni manewrowanie traktorem w każdym terenie, wyjątkowo prostym.

 

Kubota GXII-3.jpg

 

Stabilność i dynamika

 

Duży rozstaw osi ciągników serii MGX-II gwarantuje wyjątkową stabilność oraz konkurencyjny uciąg. Maszyny cechuje także jedna z największych wartości prześwitu w tej klasie traktorów. Wszystko dzięki niezwykłej konstrukcji przekładni stożkowej oraz ukryciu wału napędowego w zagłębieniu miski olejowej. Aby uzyskać zwiększenie trakcji i możliwość przemieszczania się ciągnika w trudnych warunkach np. po wjechaniu w głębokie błoto, wystarczy włączyć elektro-hydrauliczne blokady mostów przedniej i tylnej osi, a traktor sprawnie wróci do pracy. Przednia blokada uruchamia się przyciskiem na desce rozdzielczej, podobnie jak napęd przedni załączany podczas jazdy, tylna natomiast załączana jest za pomocą pedału. Ciągniki wyposażono także w system hamowania na cztery koła.

 

Wydajna hydraulika

 

Za sprawne operowanie implementami i szybką reakcję ładowacza czołowego odpowiadają pompy zębate, o wydatku 76,3 l/min w przypadku modelu M100GX-II oraz 82,5 l/min w modelu M128GX-II. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi przy tym odpowiednio 5000 i 6100kg. Co ważne podana wydajność dotyczy tylko jednej pompy odpowiedzialnej za podnośniki i wyjścia hydrauliczne. Druga pompa odpowiada za wspomaganie układu kierowniczego, smarowanie i obsługę przekładni. Maszyny serii MGX-II wyposażono w standardzie w zawory z regulacją przepływu, dzięki którym użytkownik może w łatwy sposób kontrolować ilość oleju przechodzącego przez dodatkowe zawory hydrauliczne, a przez to uzyskać optymalną szybkość i maksymalne efekty pracy narzędzia. Cięgna ramion TUZ są od teraz regulowane z obu stron, a zastosowanie szybkosprzęgów umożliwia szybkie podłączanie i odłącznie zawieszanych z tył implementów.

 

Wygoda i bogate wyposażenie w standardzie

 

Zaawansowana kabina ciągników serii MGX-II została zaprojektowana z myślą o jeszcze większym komforcie operatora. Wszystkie wyświetlacze, dźwignie i elementy kontrolne zostały umieszczone na prawej konsoli lub wokół kierownicy. Dźwignia sterująca hydrauliką zewnętrzną znajduje się na panelu bocznym. Przełączniki odpowiedzialne za zmianę biegów zgrupowano w ergonomiczne zaprojektowanym podłokietniku, natomiast wyświetlacze LCD zlokalizowano na desce rozdzielczej oraz na bocznej konsoli po prawej stronie, przez co najważniejsze informacje o pracy ciągnika są zawsze w zasięgu wzroku operatora. W wyposażeniu standardowym znajduje się wydajny system ogrzewania i klimatyzacji, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną, fotel pasażera, radio CD, obciążniki przednie, elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u, układ pneumatycznego hamowania przyczep oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i automatycznym zaczepem transportowym. Dobrze oszklona kabina, która oparta jest jedynie na czterech narożnych słupkach, zapewnia doskonałą widoczność w każdym kierunku, a okno dachowe ułatwia obserwację ładowacza czołowego w najwyższym położeniu. Jako fabryczną opcję, w modelu M128GX-II Kubota oferuje trzystopniową amortyzację przedniego zawieszenia z trybem automatycznym.

 

 

Źródło: informacja prasowa Kubota Polska



0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.