sz2p

Members
  • Ilość treści

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

3 obserwujących

O sz2p

  • Ranga
    Użytkownik

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

2639 wyświetleń profilu
  1. sz2p

    Valtra N134

    Moim zdaniem joystick to porażka. Widziałem i testowałem go na pokazach. Jakość jego wykonania i użytych materiałów pozostawia wiele do życzenia, zaś przyciski na nim wyglądają i działają jak w starej konsoli do gier. To samo się tyczy wyświetlacza, który wyglądem i jakością obrazu przypomina jedne z pierwszych chińskich tabletów. Jeśli chodzi o pozostałą część podłokietnika czyli przyciski i suwaki zamontowane na jego konsoli to tu nie mam zastrzeżeń.
  2. Co jak co ale ja nie wiem co tu by patentować, więc nie wiem po co autor projektu robi z tego wielką tajemnicę. Co do doboru przekładni itp to nie wierzę że wszystko zostało policzone. W takich projektach zazwyczaj elementy dobiera się po inżyniersku, na chłopski rozum (lepiej przewymiarować niżeli dać za słaby)
  3. Porównanie byłoby miarodajne jakby ciągniki miały takie same ogumienie i były na podobnych skrzyniach biegów. Nie wiem jaka jest skrzynia w zetorze ale na pewno nie jest ona bezstopniowa tak jak w case. Skrzynie te mają mniejszą sprawność od typowych powershift stąd taka różnica.
  4. Jak byś przeczytał całość ze zrozumieniem to byś nie zadawał takich pytań. Poprzednie zdanie powinno Tobie wyjaśnić wszystko. Co do nazwy tych skrzyń w CNH to wygląda to następująco: CVX(Case) / Auto Command(NH) / CVT(Steyr) Strasznie dużo to wnosi do rozmowy. Może jakieś argumenty ??
  5. U mnie za dojazd (50 km -> 77 zł) + robocizna (123 zł) wyszło równe 200 zł. Przy przeglądzie paliwo (2x filtry) + silnik(filtr+olej) + dojazd wyszłoby razem ~ 890 zł
  6. 2 przegląd wykonany na 300 MTH: - bańka 5l oleju przekładniowego - bańka 20 l oleju silnikowego - filtr powietrza zewnętrzny - filtr oleju silnikowego - filtr paliwa wstępny - filtr paliwa - usługa serwisowa - dojazd (50km) Łącznie 1490,23 zł tylko zauważ że za każdym razem była kupowana bańka oleju (zostało z przeglądów ok 10 litrów na 3 przegląd), a nie tyle ile potrzeba. Pierwsze 2 przeglądy wykonywała firma, natomiast resztę wykonujemy we własnym. Olej silnikowy i filtr oleju silnikowego wymieniamy co 250 MTH, natomiast filtry paliwowe i powietrzny co 2 przeglądy.
  7. Ciągnik Case Puma 170 cvx, pierwszy przegląd na 50 mth, na fakturze mam wyszczególenione: - filtr oleju silnikowego - filtr paliwa wstępny - filtr paliwa - filtr hydrauliczny wstępny - bańka 20 l oleju silnikowego - bańka 20 l oleju przekładniowego Jako że był to pierwszy przegląd koszty dojazdu nie są uwzględniane (robocizna także) --> 2 083,12 zł Jak znajdę fakturę z drugim przeglądem to napiszę
  8. Poszukałem fakturę z pierwszego przeglądu i wyniosła dokładnie 2 083,12 zł więc taniej niżeli w Twoim przypadku.
  9. Jeśli chodzi o rozmieszczenie przycisków to wg mnie są bardzo dobrze rozmieszczone. Oczywiście jest to kwestia gustu. Dużym plusem jest to że jest przesuwna dźwignia do zadawania prędkości z danego dostępnego zakresu czego nie masz w żadnym innym. Co do skrzyni to jest to opracowane w 100 % przez CNH. Pomyliłeś ze starą serią maszyn Case CVX które były produkowane do ok 2007 roku. W serii Puma CVX jest skrzynia CNH. Co do ceny przeglądów to napewno tańsze niżeli w Claas, ponieważ mam kilka maszyn tego producenta a ich serwis nie należy do najtańszych
  10. W CNH przeglądy są co 600 mth więc jeszcze więcej niż w claasie. Co do tych wartości przeglądów podawanych przez ich producentów to wszytko jest ok jeżeli maszyna chodzi i jest wykorzystywana w 100% (więcej pracuje niżeli jest bez przerwy odpalana i gaszona). My z uwagi na fakt, że nasz ciągnik w roku przepracuje ok 350 mth, przeglądy wykonujemy co ok 200-250 mth. Swoje skrzynie bezstopniowe produkuje jeszcze AGCO i CNH. Co do Claasa to z tego co widzę to swoją przekładnię wykorzystuje tylko w serii Arion 600. W seriach Axion 800 i 900 bezstopniówki są ZF (odpowiednio ZF Terramatic i ZF Eccom), zaś pozostałe skrzynie dla Claasa produkuje GIMA. Co do strat mocy to każda bezstopniówka będzie miała większe straty mocy niżeli zwykły powershift. Ze swojej strony mogę polecić Case Puma cvx. Posiadany konkretnie Puma 170 cvx (~ 1250 mth) i jak narazie maszyna służy bezawaryjnie. W okolicy trochę tych ciągników pracuje i nikt póki co nie narzeka.
  11. Nie, cena w PLN. W zależności od uszkodzenia cena naprawy wynosi od 6 do 16 tys. zł. Gdzieś nawet była rozmowa na ten temat. Firma mieści się chyba gdzieś we Wrześni.
  12. Od kiedy przekładnia bezstopniowa posiada 32 biegi w przód i 16 w tył :lol:
  13. U nas ta maszyna pracuje od 6 sezonów i daje radę. Oczywiście bardzo dużo daje prawidłowe ustawienie stanicy i stan noży. Jeśli będzie nie tak jak należy to nawet i przy 4 rzędowym dziobaku będzie się maszyna męczyła.
  14. Oczywiście że będzie miała ciężej ale nie na tyle żeby nie dało się sprawnie kosić, nie przesadzajmy... Co do prędkości jazdy to na ten rok 5 km/h to i tak dużo. W tym roku średnio się kosiło od 3-4 km/h w zależności od kukurydzy
  15. A co to za różnica. Oby dwa zabierają 6 rzędów. @RogR01 o to mi chodziło
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj