GazoMichal

Members
  • Ilość treści

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O GazoMichal

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 03/13/1981

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

1394 wyświetleń profilu
  1. Na 99% zabezpieczenie talerzy jest po drugiej stronie. Do zmiany pasa nie demontuje się kół.
  2. Cieszę się. Gdzie dokładnie leżał problem?
  3. Najprawdopodobniej poszły łożyska w przystawce od napędu. Może być jeszcze problem z tarczkami, a także z podporą pośrednią. Sprawdź luzy na wale kardana. Przyczyn może być jak widać kilka.
  4. Jaki fundament przewiduje producent? W moim odczuciu klocek betonowy typu lego ma wagę odpowiednią, ale ma zbyt małą powierzchnię. Standardowy wymiar to 120x60x60. Fundament powinien być pewnie szerszy niż 60cm. W momencie kiedy producent nie wykazuje potrzeby stosowania szerszego fundamentu, to technicznie rzecz biorąc taki klocek jak najbardziej nadaje się na fundament. Jest on wykonany z dobrej klasy betonu. Fakt, że nie ma zbrojenia, ale nie musi go mieć.
  5. Witam. Z uwagi na bardzo małą podaż części na rynku wtórnym do kombajnu MDW Fortschritt 524 chciałbym stworzyć na bazie Waszego doświadczenia listę części, które pasują z MDW E514 do modelu jak w tytule. Z własnego doświadczenia wiem, że pas na młocarnie jest taki sam. Wydaje mi się, że sam wariator na osi młocarni też powinien pasować. Wiem, że jego konstrukcja jest inna, ale nie powinno to uniemożliwić montażu do 524. Próbował ktoś tak zrobić? Klawisze (wytrząsacze) też pasują. Różnią się trochę rozstawem śrub, ale z uwagi na bardzo szerokie otwory fasolowe, da się je zamontować bez żadnych przeróbek. Różnice są jeszcze trzy: w 524 mamy druty przykręcone od góry klawiszy, które wydaje mi się, że można przykręcić do klawiszy z E514; druga rzecz to śruby w 524 w mocowaniu tylnym są poza korytem klawisza, a w 514 są w środku koryta, co może powodować w skrajnych przypadkach przyklejanie się wilgnej masy i zapychaniu klawisza; trzecia różnica to minimalnie inne nachylenie pierwszej (od strony młocarni) kratki górnej klawisza. Wszystkie te różnice są do pominięcia z uwagi na fakt, że klawisze zamontujemy bezproblemowo i bez żadnych przeróbek do 524. Podobno tłoczki od przyśpieszacza jazdy są inne niż w e514 - są dłuższe. Czy macie jakieś porównanie?
  6. Ten model posiada silnik szóstkę w turbo - na rozgrzanym silniku ma nie dymić jak wchodzi na obroty. Bardzo udany model. Oglądnij heder czy nic nie brakuje i czy nic się nie tłucze. Stan kosy i bagnetów. Targaniec też warto sprawdzić czy ma luzy - nie powinien mieć. Podsiewacz sprawdź obowiązkowo czy nie jest dziurawy - od dołu kombajnu warto tam zaglądnąć. Stan klawiszy - czy nie są skorodowane i spawane. Stan łańcuchów na podajnikach. Sita powinny być w ocynku i bez luźnych rafek. Hydraulika na rozgrzanym powinna trzymać. W tym modelu większość rzeczy ustawiasz hydraulicznie - np. prędkość młocarni. Jeżeli wszystko jest ok to nie ma prawa na rozgrzanym popuszczać obrotów. Wiadomo stan pasów itp. Jest jeszcze jedna kwestia na która warto zwrócić uwagę. Tam jest kilka łańcuchów zamiast pasów - sprawdź stan zębatek. Wysil się i zajrzyj wysoko koło zbiornika ziarnowego - tam rzadko się bywa, a zębatki potrafi już prawie nie być. Będzie to świadczyło o dużej ilości przepracowanych godzin kombajnu. U nas ten kombajn jest niedoceniany, a wręcz omijany. Stereotypy robią swoje. Zboże po nim jest mega czyste. Dominatory nie potrafią tak ładnie wyczyścić. Jeszcze jedna rzecz na którą zwróć uwagę - wariator na wentylatorze do wiatru. Jeżeli obie połówki kół schodzą się górą a rozchodzą dołem tzn. ze wariator jest do zrobienia. Sprzęgło też powinno w miarę lekko chodzić, a przy zmianie biegów nie powinno być zgrzytów.
  7. Kombajny, które wymieniłeś a bizon rekord to chyba złe porównanie. Rekordem będziesz konkurencyjny tylko z bizonem super. No może jeszcze z NH 8030.
  8. No proszę jednak się da. Nie sądziłem. Dobrze wiedzieć.
  9. Jak pisałem wcześniej awaryjność Fortschritów jest na niskim poziomie. 514 potrafi spokojnie do 7 ton na godzinę zebrać. 524 jak jest fajne pole to 10 ton na godzinę spokojnie zrobi. Części są zarówno nowe jak i używane. Wiadomo, że to nie bizon i w każdej agromie za rogiem ich nie dostaniesz. Ja mam z najmniejszym z możliwych hederów tj. 4,2m kosy. Do Bizona BS nie wiem czy dostaniesz części od ręki. Spójrz jeszcze na spalanie. BS potrafi zakłopotać na koniec dnia, zwłaszcza z silnikiem SW680. Dominator to dobre kombajny, ale jak większość ludzi pisze (i mają rację) ciężko o fajny egzemplarz. W cenie dobrego e514 nie kupisz dobrego dominatora. Trzeba podkreślić, że do dominatora z częściami nie będzie kłopotu. Proponuję podejść inaczej do tematu - jeżeli umiesz sobie sam zrobić dużo rzeczy możesz kupić Fortschrita, BS'a lub coś mniej popularnego. Jeżeli będziesz naprawy robił u mechanika to podjedź do kogoś kto potencjalnie będzie ci świadczył te usługi i rozpytaj go z jaką marką ma największe doświadczenie i taki kombajn kup.
  10. E514 jest bardzo czuła na zapylenie sprzęgła oraz na jego zamoczenie np. przez deszcz. W wyniku tego zachodzi sklejenie tarcz sprzęgłowych z przekładką. Tarcze są dwie. Widziałem jak niektórzy dorabiali osłonę od góry na obudowę sprzęgła i koło pasowe (to ruchome). Na pewno warto zawsze po zakończonym dniu przykrywać to choćby folią. Czasami udaje się rozkleić tarcze sprężonym powietrzem. W przeciwnym wypadku trzeba rozkładać. Jest to masa roboty, a na końcu wystarczy przetrzeć szmatką tarcze i składać.
  11. W tych kombajnach są inne zwolnice dla kół szerokich i dla kół wąskich. Jeżeli zdejmiesz koła wąskie to nie założysz na nie kół szerokich z powodu większego odlewu zwolnicy. Teoretycznie możesz to zeszlifować, ale w rzeczywistości nie uda się to. Jak ktoś mi nie wierzy, albo nie wie o czym mówię to niech porobi sobie zdjęcia zwolnicy (w miejscu gdzie zwolnica najbardziej zbliża się do felgi) i niech pojedzie sobie oglądnąć takiego na szerokich kołach.
  12. Witam. Z marek i modeli, które wymieniłeś warto kupić każdy na ten areał. Odpowiem jak wiele ludzi z tego forum - szukaj stanu technicznego, niekoniecznie konkretnej marki. Posiadałem przez kilka sezonów kombajn case international. Z powodu długiego oczekiwania na części zamienne sprzedałem go. Teraz posiadam MDW 524 (Fortschritt). Zastąpił on Fortschritt'a 514, którego też miałem kilka sezonów. Za 90tyś. możesz rozejrzeć się za MDW 527 lub CASE 527. Najbardziej dostępne i najtańsze są części do 514. Jeżeli masz dużo terenów górzystych i używasz sieczkarni (szarpacza) słomy to oglądałbym 524 lub 527. Awaryjność Fortschritt'a jest naprawdę niska. Potwierdzam to zarówno przez użytkowanie własne oraz przez opinię innych użytkowników. Fortschritt oczywiście ma kilka słabych punktów. New Holland 8070 a 8080 to jednak trochę różniące się maszyny. Modeli 8080 jest zdecydowanie mniej na rynku niż 8070. Fajny jest model 8060. TX to zupełnie inna maszyna i niestety tutaj trzeba przy kupnie zrobić naprawdę duże oględziny. Jest to model, który już wchodził w duże areały koszenia. To z kolei może wiązać się z dużym zużyciem. Podsumowując - najmłodszy kombajn z najmniejszym przebiegiem to Fortschritt. Warto szukać MDW E514. W kwocie zbliżonej do 70tyś. możesz kupić Case 525 hydro. Bardzo fajna maszyna produkowana jako rozwinięcie i przedłużenie modelu MDW 524. Nigdy nie widziałem na żywo CASE 521, który jest rozwinięciem bardzo udanego modelu Fortschritt 514.
  13. Witam. A czy w tym modelu, podobnie jak w 82A, regulator prędkości opadania nie znajduje się pod podłogą pod siedzeniem. Jeżeli tak to jest tam pokrętło o średnicy około 3-4cm. Nie używane może być ciężko ruszyć. Dostęp do niego też nie jest najlepszy. Można spróbować od strony lewego tylnego koła.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj