Lewar16

Members
  • Ilość treści

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

2 obserwujących

O Lewar16

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Widzę że jesteś na wojnie skoro mówisz o wywieszaniu białej flagi Tylko co chcesz porówać - spalanie ciągnika Claas bez filtra i AdBlue, do nowszego Casa z AdBlue? Bezsens. A o sprawności skrzyni w ty teście nic nie ma. I nie poprawiajcie mnie że temat dotyczy tylko skrzyń bezstopniowych, tylko przeczytajcie pierwszy post. Były 16x16, ale nie w Arionie 640, który jest na grafice. Jakie masz podstawy żeby twierdzić że na ciężkiej ziemi góruje Powershift? Testowałem ciągniki Claas na obydwu skrzyniach u mnie na jednym polu z ciężką glebą, z tą samą maszyną i muszę się niezgodzić.
  2. Kolego sz2p nie wiem skąd te stwierdzenie, skoro nie masz testu Claas na cvt, dlatego nie zamierzam dalej polemizować z twoimi wymysłami. Udowodniłem wam że Claas ma więcej funkcji. Potem że ma lepsze spalanie. Teraz że skrzynie Case Powershift mają gorszą sprawność od Claas, to teraz dalej się czepiacie, że nie dopełniłem porównania cvt. Może po prostu dalej jeździjcie Case i myślcie że jest dobry, skoro nie chcecie nic zrozumieć.
  3. Claas w Arionach 600 miał jedną skrzynię - 24 biegi, natomiast Case fps 19 biegów. Jeszcze raz napiszę, że testu porównywalnego dla bezstopniówek nie mam. Ale znalazłem test, który udowadnia niską sprawność skrzyni CVX (akurat na przykładzie New Holland t7). Dodatkowo widać, że sa tylko dwa przełożenia i to na sprzegle kłowym, gdzie przez zmianę przełożenia, bardzo dużo się traci. Jakoś nie widze za to żadnego argumentu że skrzynie CVX sa dobre, poza gadaniną. To co przedstawiłeś sa to aktualne wersje Pumy więc trzeba je porównywać do aktualnych Claas. Na tą chwile nie ma testów z skrzyniami Cmatic, ale wiadomo, że będa pokazywały tylko jeszcze lepsze wyniki. Elektronika made by Claas. Nie poprawiaj mnie jak nie masz pojęcia. Chodzi o oprogramowanie, który każdy producent tworzy sam, a nie o ECU. Nie jeździłeś ciągnikiem na filtrze, więc swoje mądrości wygłaszaj przy płocie, a nie na forum.
  4. Nauka czytania - oznaczenie po prawej PS - oznacza Powershift. Wynika to też z przebiegu krzywych. Niestety jak pisłem, jest to stary artykół z którego zapisałem sobie tylko wykres i wątpie żebym znalazł teraz cały artykuł. Pozostaje Ci wierzyć że sam tego w paincie nie tworzyłem, bo po co?
  5. Niestety porównania bezstopniówek nie mogę znaleźć, wcześniej interesowałem się skrzyniami Powershift. Testy były z angielskiej gazety, ale to miałem wyszukane w 2010roku, jak kupowałem Axiona 810. A pro po, dodam że po przealalizowaniu tego wykresu, bardzo łato jest zrozumieć koncepcje boost w Case - skoro skrzynia dużo traci powyżej 15km/h, to trzeba to nadrabiać silnikiem. Dlatego boost w Case załącza się tylko na ostatnich biegach lub przy WOM. Trzeba pamiętać że moc silnika kalkuluje się pod wytrzymałość tylnej osi, czyli przy obniżeniu sprawnosci skrzyni przy wyższej prędkości można dokładać mocy, mimo że na koła trafi to samo - tylko spalanie wzrasta.Co do rezygnacji z używania filtra, to nikt nie ma wyboru, bo na Tier 4f, na które sa przyszykowane nowe Axiony, nie wystarczy już tylko filtr. John Deere ma już w stanach ciagniki na AdBlue. Pewnie myslicie że jestem jakimś radykałem co do Adblue, ale dodam że mam zamówionego Axiona 850 Cmatic i też będzie na AdBlue, choć wolałbym żeby był na filtrze - po prostu nie jest to jedyne kryterium wyboru ciągnika. Dla mnie najważniejsza jest bezawaryjnośc i dlatego nie kupiłbym Case'a. Kolego sz2p, nie powielaj głupoty że filtr wypala się na postoju. Nigdy nie jeździłeś widocznie ciagnikiem z filtrem, to nie udzielaj wypowiedzi. Dodatkowo nie porównuj starego Axiona do aktualnych wersji Case. Claas idzie do przodu i spójrz na te testy: http://www.dlg-test.de/tests/Claas_AXION-850-Hexashift-en.pdf I tu Case Puma 230 263 g/kWh a Claas Axion 248 g/kWh - co ważniejsze oda na silniku FPT, czyli jednak Claas coś poprawia w tych silnikach ( elektronika made by Claas) http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/CLAAS_ARION_650CIS_en.pdf I tu Case Puma 160 278 g/kWh + 20 g/kWh AdBlue a Claas Arion 273g/kWg - i to na filtrze. Co potwierdza moją wczesniejszą wypowiedź
  6. Faktycznie co do Tuz, to zwracam honor. Jednak muszę przyznać, że mimo iż jestem na każdych większych targach w Polsce i znam wielu użytkowników Case, to na żywo nie widziałem, takiego rozwiązania, a w Claas jest to stosowane. No i nawet na zdjęciu które wrzuciłeś widać jakość wykonania – pod farbą widać jak ktoś to szlifował ręczną kątówką (trochę w lewo od przycisków podnoszenia). Co do AdBlue to moje doświadczenia, doświadczenia innych rolników, dane producenta i wszystkie testy mówią o spalaniu 5-7%, także nie piszcie, że wam cudowanie pali 1%. Rozumiem że jest to po prostu marną odpowiedzią na kalkulację z której wynika że ciągnik z filtrem jest tańszy w utrzymaniu. A przypomnę że powinniśmy jeszcze liczyć czas związany z zakupem AdBlue, tranportem, magazynowaniem, zalewaniem itd, a zawsze czas to pieniądz. I nie liczmy że praca czlowieka kosztuje 10zł/h, a liczmy że praca ciągnika jest warta 150zł/h. To że Adlue obniża spalanie paliwa, to prawda, tylko Case na AdBlue poprawił się względem starszych Casów, ale dalej ma gorsze zużycie paliwa w g/kWh niż Claas na filtrze. Po prostu pozostała technika, wtrysku, dostarczania powietrze itd. jest gorsza. Co do skrzyni to w Case masz 2 przełożenia na sprzęgłach kłowych, a w Arionie 2 przełożenia na sprzęgłach płytkowych i podwójną przekładnie planetarną. To już mówi o sprawności, a według niezależnych niemieckich testów DLG (zrzeszenie rolników) sprawność skrzyni CVX to ok.85% a Claas Cmatic 90%. Do testów Top Agrar to tak jak kolega pisał, szkoda słów. Kolego sz2p nie pisz głupot że John Deere musi stać żeby wypalić filtr. No i piszesz że to widziałeś, no się uśmiałem. Podczas wypalania podbijane są tylko obroty jałowe, a poza tym mamy w pełni sprawny ciągnik, którym możesz pracować gasić go, odpalać itd. Natomiast sam mi dokładasz argument przeciwko AdBlue, bo jak go zabraknie to w polu już nie popracujesz jak należy.
  7. Kolego qazi nie pisz że CVX jest bardziej sprawny, jak nie znasz wyników ich testów. Po prostu skrzynia bezstopniowa w Case ma 2 przełożenia, a w Claas 4 (w Axionach), więc jasna sprawa że Claas ma wydajniejsza bezstopniówkę. To samo tyczy się bezstopniówki w Arionach, która oprócz 2 przełożeń, ma podwójną przekładnię planetarną, co też zwiększa sprawność. Co do awarii skrzyń, jest ich tak wiele, że nie sposób wymienić konkretnej wady. Jednak z reguły sa to uszkodzenia kół zebatych i wałków, także nie jakieś pierdołki. Co do marek to nie ma co porównywać ! Case jest własnością Fiata, więc nie ma żadnej podstawy żeby Claasa stawiać do Fiata. A co do Ferrari, to że sa piękne, szybkie itd. to nie znaczy że sa bezawaryjne. Co do Tuzów to jeszcze raz powtórze: Claas/Agco/Fendt produkuje Tuzy pod swoje ciągniki a nie kupuje od jakiejś firmy i domontowuje. Własnie na zdjęciu które wrzuciłeś, widać że jest to konstrukcja spawana. I jak nie widzicie różnicy, między produkcją z fabryki a od jakiegoś małego podproducenta, to nie ma sensu tego dalej rozpatrywać. W Case nie masz EHR na przednim TUZ. To że możesz go podnosić przez przycisk to nie jest EHR. W Case nie możesz na przykład ustawić stałej głębokości pracy agregatu na przednim Tuzie, tylko za każdym razem opuszczasz go przyciskami od hydrauliki na oko. sz2p a Renault (teraz fabryka Claas) wprowadziło do ciągników rewers - bez czego dziś sobie nie wyobrażasz ciągnika - common rail czy rewers? Zgadza się że bezstopniówka ma mniejszą sprawność, ale pozwala też na lepsze wykorzystanie parametrów silnika, co w efekcie daje sumarycznie lepszy efekt niż skrzynia powershift. Przyjmijmy średnio 20l paliwa na godzinę czyli 1l AdBlue (zakłądam stosunek 5%, ponieważ na zimno nie pobiera AdBlue, a po rozgrzaniu w granicach 5-7%. Przy 4000h mamy 4000l i przy cenie średniej 2zł mamy 8000zł. A jeszcze powiniśmy dołożyć koszty obslugi, gdzie co drugi dzień musisz poświęcić czas na zalewanie AdBlue + koszty jego przechowania (zbiornik, magazyn, pompa itp). Dodatkowo problemy z krystalizacją zimą i tym że jest to środek żrący. No i dodajmy że katalizator SCR też nie jest wieczny i bedziemy go wymieniać tylko rzadziej. W ciągniku z filtrem wykładamy raz na 4000h w granicach 5000zł na filtr i mamy spokój. Wszystko się dzieje automatycznie, a na czas wypalania filtra spalanie zwiększa się o 0,07%, także możemy to pominąć. Co do możliwości, to ja wykazałem że Claas daje większe, teraz czekam na to co ma Case, a czego nie ma Claas. Mam jeden ciągnik Claasa i zamówiony właśnie drugi, także coś o nich wiem
  8. Super najpierw New Holland pali 16 a jak się okazuje że Claas mniej, to od razu New Holland pali 13 Może kolego Ginterpol najpierw weryfikuj informacje, a nie siejesz plotkami.
  9. Lewar16

    Maschio

    To właśnie przykład braku umiejętności w ustawianiu maszyny. Najpierw zakopujesz maszynę a potem myślisz że coś jest źle ustawione? Nie dziwie się że potem narzekasz na sprzęt.
  10. Wg mnie po prostu dealer Cię oszukał i przełożył opony. Ciągnik na oponach starszych niż 3 lata (wszystko do 3 lat uważane jest na nowe wg prawa) z fabryki nie wyjechałby z homologacją.
  11. W modelach Claas Cmatic (skrzynia bezstopniowa) przycisk od zmiay kierunku jazdy znajduje się na podłokietniku na drążku Cmotion. Co do wrażenia słabej mocy, to nie bardzo rozumiem. Opisujecie że słabo sobie radzi, ma ciężko itd. a zaraz że uzyskiwał największą prędkość. Dla mnie to oznacza że radził sobie najepiej, a odczucie czy ciągnie czy nie, do niczego tu nie jest potrzebne. Tak jak zresztą kręcenie na 2 tys obrotów.
  12. Lewar16

    Claas Axion 940

    Piękne zdjęcie, widać że Claas jest dużo większy od Johna serii 8, która nawet dziś przy mocy 370koni dalej jest mała gabarytowo
  13. qazi mylisz sie wielokrotnie. Claasa to sie porównuje do mercedesa (bo korzystają z silników mercedesa w kombajnach i produkuja części do samochodów mercedesa), a case i steyer to grupa CNH czyli dział maszyn rolniczych i budowlanych koncernu Fiat. Także w przypadku Case/ New Holland/ Steyer to wprost jakośc i filozofia Fiat, czyli własciwie brak jakości. Wielowachacz w Claasie jest na łozyskach zamkniętych, które nie wymagają smarowania. Co do Tuz to mylisz fabryczny z czymś co domontowuje dealer. Z fabryk CNH żaden ciągnik nie wyjeżdża z tuzem CNH. Jak sie dokładnie przyjrzysz to zobaczysz, że własnie większość ciągników ma na Tuzie tabliczke (bo jest to element z innej fabryki). Oczywiście do Claasa czy Agco też można potem domontować niefabryczny tuz i będzie miał tabliczkę. Dodatkowo Tuzy fabryczne w Claas/Fendt/Agco są odlewane z żeliwa a dokładane są spawane z blach. Co do awaryjności skrzyń, to znaczna większość ciągników Casa jest na powershifcie i to one mają najgorsze opinie, ale CVX też do cudów nie należy, choć jest lepszy niż autopower w JD. Ostatno na testach u sąsiada nowiutka Puma 230 CVX zblokowała skrzynie w pierszy dzień, a dzięki dobremu serwisowi, ciągnik przestał noc na polu. Na dodatek obydwie skrzynie w Case'ie charakteryzują się mała sprawnością na poziomie ok 85%, przez co spora moc silnika jest utracona w skrzyni. Co do możliwości w Pumie na elektrozaworach, to też jest sporo ograniczeń. Na przykład, nie możesz mieć EHR na przednim Tuzie, w sekwencjach nie możesz ustawiać żadnych funkcji związanych z WOM, przednim napędem, blokada, a wybór prędkości WOM masz manualny a nie z przycisku itd. Mam nadzieje że to uznacie za konkretne argumenty Co do spalania to w gamie ciągników 140-175 wg. testów DLG, najlepsze spalanie w teście PowerMix uzyskuje właśnie Claas Arion 650 (taki brał udział w teście) Dorzuce jeszcze tylko słowo o kosztach. Przelicz przez 4000h ile wlejesz AdBlue i ile na to wydasz i porównaj z jednroazowym kosztem wymiany filtra cząstek stałych, to przekonasz się że AdBlue to nie jest tanie rozwiązanie.
  14. Co do porównania marek Claas - Case i Steyer (czyli CNH), to tak jak porównywać mercedesa do fiata. Steyer to tylko droższa wersja Casa, dla tych co nie wiedzą za co płacą. Może odpowiem w podpunktach: 1. Pewnie że Tuz fabryczny jest lepszy - ma bardziej kompaktową budowę, co zwiększa zwrotność ciągnika i np. w kosiarce nie będzie powodowało powstawania przerwy między kosiarką czołową a tylną. Tylko żę weź pod uwagę że na dziś tylko trzy marki oferują fabryczny tuz - Claas i Agco, wystarczy popatrzeć na tabliczki na tuzach. 2. Co do awaryjności, to na pewno Case wygląda gorzej. Sporo sąsiadów ma ciągniki serii Puma i Maxxum, no i najbardziej awaryjna jest skrzynia - niestety drogi element. 3. Ja zawsze polecałbym ciągnik z tzw. miękką osią - tylko w przypadku Casa jest to oś, a w przypadku Claasa, dużo lepsze zawieszenie wachaczowe 4 i 5 Jestem zdecydowanie za Cebisem (który zawsze ma elektrohydraulikę), bo daje dużo możliwości. Szczególnie przy bardziej skomplikowanych maszynach, możliwość ustawienia czas i wydatku hydrauliki jak i programowanie uwroci jest bardzo przydatne. 6. Arion w Cebisie Jak już podejmujesz decyzję na taki ciągnik, to ja bym porównywał Claas kontra JD 6 ale tylko w wersji R na skrzyni Direct Drive Dodam tylko, ze pracuje Axione 810 Cebis, czyli na dziś tą samą technologią co Arion. Na liczniku dobija 2000mth i bez żadnej awarii.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj