BartekTruszkowski

Members
  • Ilość treści

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

2 obserwujących

O BartekTruszkowski

  • Ranga
    Użytkownik

Ostatnio na profilu byli

1649 wyświetleń profilu
  1. Wykopuję temat. Oczywiście jest możliwe założenie instalacji hamulców pneumatycznych w ładowarkach. Macie koledzy rację co do homologacji na ładowarki jako ciągniki rolnicze. Od bardzo dawna ma to MERLO, a ostatnio też Manitou, JCB i inne. Niektóre z tych ładowarek ma możliwość fabrycznego założenia instalacji pneumatycznej, ale jest to droga opcja. Do istniejących maszyn firma AgroSzczuka z Ełku, zakłada instalacje pneumatyczne 2+1, ale każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Wszystkie ładowarki mogą ciągać lawety z belami, lub zwykłe przyczepy i dla bezpieczeństwa warto mieć hamulce pneumatyczne i nie ma to nic wspólnego z tym że ładowarka ma homologacje jako ciągnik rolniczy czy nie ma takiej homologacji.
  2. Witam, mam problem z EPL, błąd 12188, wiem, że chodzi o regulację hamulca elektronicznego EPL, czy ktoś jest mi w stanie podrzucić skany z serwisówki odnośnie regulacji i kalibracji tego modułu. W zasadzie opis jak to zrobić mam, ale niestety brakuje w nim rysunków pomocniczych. Dzięki serdeczne. Opis po angielsku bez rysunków.
  3. Wyręczę się, bo nie mam teraz za dużo czasu na pisanie, ale poniżej jest to dobrze opisane: https://www.agrofoto.pl/system-mcdc-optymalizuje-prac-adowarek-merlo/ https://www.agrofoto.pl/system-mcdc-optymalizuje-prac-adowarek-merlo/
  4. Witam, woli jasności nie pracuję dla Merlo, tylko sprzedaję Merlo, a do tego jestem praktykiem i pracuję na różnych maszynach, więc dzielę się wiedzą praktyczną, istotnie napisałem różne moce, tylko z tego względu, że zapomniałem ile konkretnie ten NH miał mocy, więc sądzę że bezpiecznie jak napiszę 120 -140 Gówna w sreberku nie sprzedaję, bo i przez nie można się upieprzyć, natomiast wielu handlarzy woli wepchnąć co im pasuje, oby taniej niż to co faktycznie klient potrzebuje, np. mniejszą moc, biegi, mniejszy udżwig, a potem klient się wkurza na porodukt bo nie spełnia swoich wymagań. Zresztą wiedza o Merlo w Polsce jeszcze jest mała i nie widzę przeszkód żeby ją poszerzać. Pozdro,
  5. Pytanie co ile naprawiasz, powershifta, a co ile hydrostat, to jedno po drugie, jak już to pisałem milion razy, ładowarka w 90-95% pracuje w obejściu, a 5 do 10% w transporcie. Ładowarka to ładowarka, a nie ciągnik, no chyba że to jest Multifarmer CVtronic (podwójny hydrostat) i możemy po 25-30 ton ciągać na luzie, choć homologacja jest do 20ton.
  6. Wszystkie ładowarki MERLO obecnie mają homologacje na ciągnik rolniczy, przewody oraz zaczep jest wymogiem jedynie homologacji i nie ma to żadnego wpływu na uciąg. Pytanie następujące jakie to były modele, jakie ciężary i jakie warunki pracy... Biegówki też można zarżnąć łądnie
  7. W takich pieniądzach najlepiej MERLO łap, ładowarka ma służyć w 90% do ładowania, a 10% w transporcie, więc najlepiej brać hydrostat. 100-120KM w zupełności wystarczy. W tych pieniądzach można mieć fajne roczniki 2008-2010 (mowa o cenie netto). Nie ma co się pakować w mechaniczne skrzynie. Najważniejsze żeby dana używana była dobrze sprawdzone i nie kupowana w firmie krzak, najlepiej od jakiegoś dilera, który przyjął maszynę w rozliczeniu.
  8. Zenek9226 niesamowite spalanie, JCB prawie na wodę i powietrze to powiedz mi ile i w jakiej robocie JCB pali i ile kucy ma? Mój znajomy ma starą Merlówkę i 3 letnię JCB i żółty smok pali 2 x więcej, sam osobiście w tej samej robocie porównywałem obie maszyny, podobne konie, podbne udźwigi, i wyszło około 2,5ltr/h więcej w tej samej robocie. Więc ciekaw jestem Twojego porównania. Pamiętaj, że pompy wielotłoczkowe są o wiele oszczędniejsze niż zębate. Pewne jest że w JCB sporo się na pedałujesz, jak sam wiesz w MERLO hamulca nie używasz, a w najnowszych modelach regulujesz obroty silnika z joysticka (większe wychylenie joysticka, większe obroty, szybsza praca), niezależnie od prędkości jazdy. Sorry ale w JCB jeśli chcesz przygazować to musisz albo dać po hamulacach, albo na luz, żeby szybciej ruszyć ramieniem. Więc wątpię osobiście, że ta sama robota będzie szybciej zrobiona. Co do ciągania. Maszyna w transporcie pracuje max 5-10% czasu, reszta w obejściu, czy jest sens poświęcać te 10% dla 90% czasu precyzyjnej szybkiej roboty. Inna sprawa że widziałem na własne oczy jak Merlo Multifarmer 40.7 ciągał 30ton i radził sobie lepiej niż NH 140KM.
  9. Kwestia jest jak duża ładowarka (moc silnika), jak duży ciężar, natomiast 115KM spokojnie ciąga 15ton, w przypadku CVtronik w MERLO, znam przypadek ciągania 30ton i ładowarka, konkretnie Multifarmer radził sobie lepiej niż ciągnik NH120KM. MERLO posiada dwa niezależna układy hydrauliczne 10ltr na hydrostat, 100 ltr na hydraulikę, odzielne chłodnice. Ostatnio nasłuchąłem się bzdur, że hydrostat po kilku kilometrach się grzeje... szczególnie że ostatnio przejechałem 40km, ze średnią prędkością 42km/h
  10. bardzo dobre maszyny, solidnie wykonane, klient posiada mniejszego 4512, i w cztery lata 4500h, najbardziej pracująca ładowarka w gospodarstwie. Rozumiem że chcesz ją brać ze względu na wymiary, jeśli tak to w porównywalnej cenie warto spojrzeć na MERLO 27.6 , zdecydowanie większy udźwig, i większe możliwości ładowania.
  11. z tego co widziałem naocznie to Pichon ma problem z kątem burt, zbyt duży skos powoduje to, że obornik się zawiesza i trzeba popychać widłami, drugą sprawą jest osłona (listwa), która osłania łańcuchy, powoduje to też gromadzenie obornika i czasami blokuje górną warstwę. Wystarczy przyjrzeć się skosom na zdjęciach, porównaj np. z Brochardem. oczywiście jeśli mówimy o rozrzutnikach do 15ton, bo powyżej są już inne konstrukcje
  12. Sprawdzone, zlitrażowane w różnych pracach, typowo paszowóz i trochę obornika przez 60h dało spalanie na poziomie 3,3lt/hr. Ładowanie bel słomy, dynamicznie, sprop jeżdżenia około 5,2ltr/h - czas pracy 3h. Ugniatanie przyzymy 10h - 6ltr/h.
  13. @sumek666 ceny są na podobnym poziomie trochę taniej, ale bardzo ciężko trafić coś dobrego i sprawdzonego, mam np. Fendt 718 z 2008 za 190k ma 15kh, ale stan wskazuje na 7-8k, dobry stan zadbany to i cena niższa, zawsze możesz kupić taniej ale wiedz że bez inwestycji się nie obędzie... sprzedałem dwa 939 z 12 i 13r na Romunię nasze ceny i maszyny były dla nich atrakcyjne.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj