To jest tak,że w trybie 2 wybierasz prędkość jazdy a obroty same się dostosowują. Natomiast w trybie 3 poprzez pedała gazu wybierasz obroty a do nich dostosowuje się prędkość.
@Hubert w każdym fendzie z tms używasz to co lubisz dżojstik,pedał albo tryb mieszany.
@jaro,można,lecz to po prostu nie jest wygodne.Zaś spalanie będzie podobne,a nawet w niektórych sytuacjach tms może trochę więcej spalić..Chodzi mi np.o zmianę kierunku jazdy kiedy to tradycyjny gaz się puszcza,a tms cały czas trzyma te obroty.albo na przykład za duże obr.pod wzniesieniami kiedy to z małym ciężarem potrafi złapać ok.2000obr,a mógł by z 1600..
Jedną z przyczyn zastosowania tms-u przez konstruktorów fenda było to aby przekładnia chodziła cały czas na optymalnych obrotach silnika,tzn.że jedziemy z bardzo dużym ciężarem a dodajemy bardzo mało gazu,wtedy po prostu przekładnia bardziej to odczuwa..a przy tms-ie będzie żywotniejsza