bialorus11

Members
  • Ilość treści

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O bialorus11

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Zrobiłem tak jak w opisie, łożysko oporowe do końca, dźwigienki 3mm odstępu, ze śrubami dociskowymi tak samo, wkręciłem na max i 1,5 obrotu, sprzęgła jak nie było tak nie ma, na niskich obrotach jestem wstanie wbić bieg wsteczny wolny i jakieś 2 wolne do przodu oczywiście ze zgrzytaniem, reszta nie działa, wbijam, ale nie ma przeniesienia napędu. Te śruby ze sprężynami to wkręcając maksymalnie co się powoduje ? Może o kilka obrotów więcej odkręcić ? Kurcze może tarcza się przykleiła...Wsteczny, 1 i 2 bieg wchodzi bez sprzęgła jedynie, jeżeli znalazłem prawidłowy podpis, tylko są to bardzo wolne biegi.
  2. Dzięki wielkie za konkretne wytłumaczenie, tego szukałem , teraz pogoda nie pozwala, ale jak tylko przestanie padać to się położę pod spód i sprawdzę tak jak pisałeś, właściciel dał mi jeszcze normalne 4 śruby, chyba M10 albo M12, też twierdził, że coś od sprzęgła, musiał tam grzebać, dam znać jak tylko z tymi biegami dojdę do ładu.
  3. Sądzę, że ten bieg który wrzuciłem do przodu jest terenowy, bo przy wysokich obrotach silnika niska prędkość na kołach, tak jak z reduktorem w autach terenowych, da się wrzucić, ale na niskich obrotach umiejętnie. Czyli wstępnie uważasz, że przyczyną nie działania reszty biegów może być sprzęgło ? To jest na pewno 2 - stopniowe ? Docisk wygląda tak jak na zdjęciu tutaj Śruby regulujące to są te ze sprężynami ?
  4. Tylko do tyłu i przodu w środkowej pozycji lewarka zmiany biegów, sprzęgło muszę podregulować też, ale zastanawia mnie czemu właśnie tylko te dwa przełożenia działają a reszta wchodzi i brak przeniesienia napędu na koła, przy wrzucaniu tych innych przełożeń zazgrzyta (sprzęgło) i jest dźwięk jakby coś się kręciło wewnątrz skrzyni. Jest to moja pierwsza tego typu maszyna, a w osobówkach czasem jeżeli któryś z wałków (głównie terenowe auta) się ukręcił to pozostawał tylko bieg wsteczny i np. 4-ka. Który wałek za które biegi jest odpowiedzialny ? Bo może jeden jest ukręcony? Czy nie ma tutaj możliwości posiadania innych przełożeń w przypadku ukręcenia jednego? Na szybko to sprawdzałem, dzisiaj może dokładnie sprawdzę, ale jestem pewny, że do przodu i do tyłu bieg wchodzi, tylko nie wiem dokładnie które to są. Chyba, że ma tutaj znaczenie docisk sprzęgła, wyregulowanie, ale dziwi mnie, że bez sprawnego sprzęgła te 2 przełożenia można jakoś wrzucić.
  5. Witam, niedawno kupiłem białoruś, działają tak jakby tylko 2 biegi, do przodu wolny i do tyłu, wchodzą jedynie na niskich obrotach, sprzęgło nie rozłącza, ale to na inny temat. Pytanie, co tam mogło się stać ? Podejrzewam ukręcony któryś wałek, ma ktoś pomysł, wiedzę na ten temat ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj