robert25a
Members-
Ilość treści
22 -
Rejestracja
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralO robert25a
-
Ranga
Nowicjusz
-
Witam i dziękuję za posta. Traktor mam 2 lata rozrusznik oryginał i nigdy nie był u fachowca. Władka palę max 15-20 razy do roku i może stąd te problemy. Na tym forum piszą że przy takiej intensywnej eksploatacji lepszy byłby rozrusznik szybkoobrotowy ale może oryginał jeszcze mi posłuży ponieważ po przekopaniu całego forum w temacie rozrusznika, obejrzeniu kilka filmów instruktażowych na You Tube rozebrałem rozrusznik i automat czy jak tam zwał na części pierwsze. Bendiks cały, bez widocznych uszkodzeń czy luzów. Oczyściłem, nasmarowałem i dzisiaj zrobiłem próbę. Akumulator mam nowy ale dałem jeszcze jeden na kablach i Władek odpalił jakby z salonu wyjeżdżał. Pochodził z pół godziny i jeszcze raz go odpaliłem i ponownie rewelacja. Chyba się naprawił. Tak na mój rozum to chyba szwankował ten automat, środek miał lekko w korozji i trochę syfu z niego wysypałem i jego wymienię w pierwszej kolejności w razie powrotu problemów. Za szybko rozłączał i stąd te zgrzyty. Pozdrawiam
-
Panowie proszę o pomoc jeszcze raz. Problem mam z oryginalnym rozrusznikiem w moim Władku. Od jakiegoś czasu przy pierwszym kręceniu jeszcze jakoś pali ale przy odpalaniu po jakimś czasie na ciepłym silniku coś w nim strzela i jakby przepuszczał. Rozkręciłem automat, sprawdziłem styki, wyczyściłem i nic to nie zmieniło. Dzisiaj wykręciłem rozrusznik aby dostać się do bendiksu. Czy takie objawy to właśnie bendiks do wymiany? Zauważyłem też lekko ścięte zęby na kole zębatym w silniku czy to może być przyczyną problemów? Jak mi się uda to wrzucę zdjęcia. Pozdrawiam
-
robert25a zaczął obserwować zaczepy w t-25, t 25a problem z rozrusznikiem, władimiriec t25 i i 1 inny
-
Takie sprawy u mnie nie mogą czekać i już sprawdziłem. tadzik332 bardzo dziękuję bo wygląda że problem rozwiązałeś. Pod tą trzecią śrubę we wskaźniku podłączyłem masę, podgrzałem czujnik i wskazanie na moje oko prawidłowe. Po odłączeniu masy wskazówka idzie poza 120 stopni a czujnik miał co najwyżej 50-60 stopni. Pozdrawiam
-
Panowie pomocy raz jeszcze. Problem jest z temperaturą Władka. Jak go kupiłem nie działał wskaźnik temperatury (oryginalny). Wymieniłem go na nowszą wersję (taki z miejscem na żarówkę do jego podświetlania) razem z czujnikiem temperatury. Instalacja elektryczna pozostała stara-oryginalna. Latem przy temperaturach 30 - 35 stopni w cieniu w zimnym Władku jak przekręcam hebel masy wskaźnik od razu pokazuje 45-50 stopni a po ok 20 minutach jazdy samym traktorem wskazówka idzie poza 120 stopni. Tak na moje oko Władek się nie grzeje tylko są złe wskazania. Co byście radzili zrobić? Pozdrawiam
-
Wiem już wszystko - chyba :unsure:. Frezowany właśnie brałem pod uwagę tylko ta długość mnie zastanawiała. Pozdrawiam
-
OK - dziękuję za szybkie odpowiedzi. Myślałem że są takowe - uniwersalne do małego traktora. Pozdrawiam.
-
Proszę Was o pomoc przed zakupem wałka PTO do mojego Władka. Chciałbym zakupić tzw. uniwersalny - do opryskiwacza, rozrzutnika, prasy, glebogryzarki i innych małych prostych maszyn rolniczych napędzanych przez WOM. Moje pytanie - jaka długość (zakres długości) będzie odpowiednia ?
-
Ja mam nową stacyjkę i jest zj$$$$$$na od nowości. Gdy jadę drogą publiczną to zanim zacznę chamować sprawdzam czy jest klakson. Jeżeli nie to znaczy że STOP-u też nie ma i zaczynam grzebać kluczykiem w stacyjce. Odpalanie przez tą stacyjkę też jest na wyczucie ale to już jest zaawansowany, inteligentny element systemu antykradzieżowego traktora. (tak to sobie tłumaczę) Taką lipę teraz produkują. Pozdrawiam
-
Witam, Może głupie pytanie ale czy sprawdzasz STOP z włożonym kluczykiem do stacyjki? U mnie tak jest i pewnie podobnie w każdym innym Władku że STOP i klakson nie działa bez kluczyka. Pozdrawiam
-
Witam. Proszę o pomoc. Poszukuję oryginalnego zaczepu z hakiem do T25 - 1985 r. - meksykańska czerwień - , woj. lubelskie. Pozdrawiam
-
Panowie - ostatecznie zaprowadziłem traktorek do mechanika ustawił wszystko jak należy, sprawdził cały układ zasilania i ten spadek mocy to zgięty jeden z filtrów paliwa. Po wymianie filtrów, uszczelek władek jak nowy, ma moc i jest błyskawiczna reakcja na gaz. Taki drobiazg. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc i cenne rady.
-
Oki Panowie. Nic nie dędę grzebał przy pompie tylko raz jeszcze bardzo dokładnie i precyzyjnie ;[ sprawdzę i ustawię dolne położenie tłoka i początek podawania paliwa przez pompę tak jak radzą na tym forum. Władek ogólnie pali, jeździ ale jest inaczej niż było przed regeneracją pompy. Nie wiem tylko czy inaczej znaczy gorzej - brak doświadczenia w tej sprawie. Dam znać jaki jest efekt - dla potomnych.
-
raik84 - u mnie nie chciał odpalić gdy ustawiałem na znaku T1. Może poprzedni właściciel coś przestawił na kole. Traktorek gdy stoi całą noc to jednak ciężko pali a jak już się rozgrzeje to zdarza mu się schodzić z obrotów jakby miał gasnąć. Może ktoś ma pomysł co jeszcze wyregulować na pompie?
-
Pompa ostatecznie została oczyszczona, sprawdzona a wtryski zregenerowane. Po kilkunastu próbach i przeczytaniu opisów znalezionych na tym forum Władek odpalił. Ustawiłem znak na kole około 5 cm przed znakami T1T2 (jest tam rówież znak - trzy litry i wcięcie wykonane pewnie przez poprzedniego mechanika) następnie ustawiłem pompę kluczem 27 na początek podawania paliwa i zablokowałem dwoma śrubami. Władek odpalił jak szalony i pracuje tak. Jako że nie ma głupich pytań to pytam czy któryś z Panów na "słuch" może określić czy wszystko jest dobrze z pracą tego silnika ? Moje spostrzeżenia na plus - lepiej pali, mniej kopci, szybciej reaguje na gaz, nie wiem jak z mocą - muszę sprawdzić. na minus (a raczej inne działanie) - przed remontem jak odpalałem to wiadomo gaz w podłogę i kręcenie.Jak załapał to obroty silnika odrazu szły na maxa i trzeba było ujmować gazu. Po remoncie jest tak że po zapaleniu przez 2-3 sekundy silnik się wkręca na obroty i następnie łapie maksymalne obroty i jest już ok. Czy tak powinno być czy coś jeszcze zmienić może na sprzęgiełku lub pochylając pompę do lub od silnika? Pozdrawiam
-
Panowie, zawór utrzymania ciśnienia wymieniłem i dalej władek nie odpalał, oddałem pompę i wtryski do fachowców i znaleźli dwa problemy. Sekcja nie była nieszczelna ale ze względu na długi postój władka przed zakupem była w pompie rdza i drobny syf. Drugi to odziwo nowy ww. zawór utrzymania ciśnienia pompy nie działał jak należy i pompiarze zamontowali swój - sprawny. Jutro mam zamiar zamontować pompę na władku i bardzo proszę o kolejna pomoc i rady jak to zrobić, czytałem o znakach na kole i o odpowiednim ustawieniu pompy więc teoria znana zobaczymy jak w praktyce. Pytania 1- na kole są symbole T1T2 i czy właśnie ten znak ma być zgrany z kreska na bloku silnika przy długich śrubach od mocowania pompy? 2- jak z dokładnością ustawień czy do mikrometra czy na mniej więcej a reszta to już ustawiać pochylając odpowiednio pompę? Proszę o Wasze nieocenione sugestie jak ugryść mechanikę rodem z CCCP.