pordzia

Members
  • Ilość treści

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O pordzia

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. U mnie koło zamachowe jest na 6 śrub, więc nie było kłopotu. Wał wziąłem importowy ponoć też Turecki. Sam silnik po złożeniu ładnie chodzi, ciśnienie trzyma. W okienku widać że wszystko niby równo wiruje. Zrobiłem odległości tak jak instrukcja mówi i nic. Wyjąłem po raz drugi sprzęgło, przyłożyłem tarczę do docisku i tak jak wcześniej pisałem jedyna nierówność tarczy jaką da się zaobserwować to około 1 mm w jednym kierunku jak się ją położy swobodnie na tarczę dociskową. Jak położyłem starą tarczę sprzęgłową to leżała idealnie więc dlatego tak myślę, że ten 1mm, który lekko dociska się palcem do tarczy dociskowej jak przykładam nową tarczę sprzęgłową nie powinien robić różnicy. A efekt mam taki, że na małych obrotach mogę wrzucić bieg polowy i ciągnik pomału jedzie, ale wciskanie sprzęgła nie pomaga i zahamować się nie daje tak jakby w ogóle sprzęgła nie było, za to 2 stopień działa normalnie bo rozłącza hydraulikę. Ponieważ praktyka czyni mistrza i trzecie rozjechanie ciągnika to już szybko pójdzie to może w sobotę dla testu założę jeszcze starą tarczę sprzęgłową i sprawdzę co się będzie działo. Chociaż nie do końca mi się chce wymieniać bo miałem nadzieję że to tylko kwestia regulacji.
  2. TEVEZ, tak odkręcałem koło zamachowe od wału, ponieważ robiłem cały silnik. Potem nowy wał itd. i całość skręciłem. No a po zjechaniu silnika ze skrzynią i odpaleniu zaczęły się numery ze sprzęgłem. Radekk, dzięki za zdjęcie teraz wszystko jasne. Sprubóję przeregulować, ale pewnie będę musiał trzeci raz rozjechać ciągnik bo pewnie skończy się na wymianie tarczy.
  3. Panowie, to żeby ostatecznie wyjaśnić. Instrukcja podaje że odległość od pokrywy sprzęgła (nie od łożyska) do: - końca dźwigienek wyłączających napęd ciągnika - 25mm, - końca dźwigienek wyłączających wałek - 19mm. Więc mierzę na końcu dźwigienki który współpracuje z łożyskiem tę odległość - tak? Czy na końcu przy śrubach do regulacji? No i jeśli przy końcu który współpracuje z łożyskiem, to od której powierzchni dźwigienki - czy właśnie od tej która współpracuje z łożyskiem, czy po prostu od spodu dźwigienki. Kolejna sprawa, to jak uzyskać właśnie maksymalny możliwy skok dźwigienki czyli maksymalne odsunięcie tarczy dociskowej od tarczy sprzęgła po wciśnięciu pedału sprzęgła? Z góry dzięki.
  4. Witam, to chyba spróbuję przypalić, bo nic innego nie pozostaje. Rozpoławiałem już dwa razy żeby sprawdzić czy tarcze są ok, ale już nie mam pomysłów. Ostatecznie jak nic nie pomoże to rozpołowię po raz trzeci i na próbę założę starą tarczę i wtedy będzie wszystko jasne czy to tarcza, bo na starej normalnie chodziło wszystko tylko przy okazji rozpoławiania postanowiłem wymienić na nową bo już słabo wygląda. Dzięki za rady.
  5. Panowie, w przywołanym fragmencie instrukcji napraw jest napisane że: odległość od pokrywy sprzęgła do: - końca dźwigienek wyłączających napęd ciągnika - 25mm, - końca dźwigienek wyłączających wałek - 19mm. Odległość od dźwigienek do łożyska odpowiednio 4 i 10mm. Prośba o wyjaśnienie gdzie mierzymy te wymiary, znaczy który punkt rozumieć należy jako koniec dźwigienki? Dzięki,
  6. Ja tylko wyregulowałem odległość od dźwigienek do łożyska. A ta odległość o której piszesz to wyjaśnij proszę dokładniej.
  7. Witam wszystkich. Mam do Was pytanie. Jak mogę rozpoznać skrzywioną tarczę sprzęgła I stopnia. Po złożeniu z nową tarczą nie mogę wrzucić biegu bo jakby nie wysprzęgla i przy próbie wrzucenia biegu zgrzyta skrzynia, ale drugi stopień wysprzęgla bo hydraulika staje. Tarcze założone dłuższymi końcami piast w stronę silnika. Czy to skrzywienie to jest na poziomie 1mm? Jak ponownie wymontowałem i położyłem tarczę na powierzchni ciernej sprzęgła to w jednym kierunku ładnie dolegała a w drugim dało się wyczuć kołysanie, tzn. nie przylegała do całej powierzchni i można było ją docisnąć do powierzchni ciernej sprzęgła na około 1mm. Czy ktoś wie jak się wysprzęgla to na ile odchodzą powierzchnie cierne od tarczy - jaki tam jest luz? Stara tarcza była sporo cieńsza i teraz się zastanawiam, czy poza łopatkami które ustawia się tak jak tutaj piszą przedmówcy względem łożyska coś jeszcze powinienem przeregulować jeśli luz łopatek do łożyska mam ustawiony jak trzeba? Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj