Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Zuzycie paliwa w agregatach uprawowo-siewnych


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
56 odpowiedzi na ten temat

#1 yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 30 kwiecień 2008 - 11:26

Hejka, z racji tego ze wszyscy mowia o oszczednosci w paliwie na wynalazkach typu agregat uprawowo siewny oraz z tego powodu ze juz kilku delikwentów sie pytalo czy im posieje rzepak mam do was wszystkich pytanie. Ile zuzywacie ropy na posianie 1ha agregatem upraowo siewnym i ile czasu srednio wam to zajmuje, oczywiscie dopiszcie jaka szerokosc zestawu i jaki konik to ciaga. Mile widziane byłoby porownanie z tradycyjna metoda uprawy i siewu - ja niestety nie sprawdzilem sobie w tym roku ile musze zalac do zetora a ile do 3p zeby uprawic i posiac hektar, słyszałem dziś opinię od gościa który jezdzi pronarem 1025 z aresem zebatym z packerem i poznaniakiem ze jemu wychodzi 6-8l/ha jak dla mnie taki wynik jest bardzo ładny i gdyby moj zetor tyle wychlał przy agregacie to bym skakal na uszach, zobaczymy za jakis czas jak to jest u mnie. Przy okazji zuzycia paliwa ile bierzecie za usługowe sianie zboż zestawem uprawowo-siewnym Pozdrawiam YacentY
  • 0

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#2 MECHANIZATOR

MECHANIZATOR

    Kierownik Wycieczki z PGR Manieczki

  • V.I.P.
  • 1735 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska
  • Zainteresowania:Machanizacja rolnictwa, Historia mechanizacji rolnictwa, nasiennictwo, rolnictwo ogólnie

Napisany 30 kwiecień 2008 - 13:50

no u nas akurat zużycie paliwa wychodzi w jednym i drugim przypadku na podobnym poziomie
agragat uprawowo-siewny Amazone 3m (brona wahadłowa+wał oponowy+siewnik nabudowany) + Ursus 1614 zuzycie wychodzi jakieś 7,5-8,5 l/ha
a w technologi tradycyjnej (agragat 4,5 m + JD8200 i siewnik Ursus 1224 + Fiona 6m) zuzycie wychodzi 7-9/ha
więc jak by nie patrzeć na jedno wyhodzi - ale moze to byc spowodowane kilkoma sprawami które u nas są nienajlepiej dopracowane i stad efekt
ale ogólnie przyjmuje się ze w agregacie mniej się spali
  • 0
^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje www.youtube.com/watch?v=qHOJw56b5Vc
DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/

"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

#3 kat

kat

    R.I.P.

  • Members
  • PipPipPip
  • 1847 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 30 kwiecień 2008 - 14:21

Zestaw Valtra N111 (118KM) + Ares talerzowy 3m z wałem rurowym + Poznaniak na redlicach talerzowych.
Średnie spalanie na wiosnę wyszło 7l/ha. Ale warunki w polu nie były rewelacyjne. Na jesień jak było sucho w polu spalanie wyszło mi poniżej 6l/ha.
Wydajność to 1.2-1,8ha/h. Za usługę bierzemy 160zł/h

Dodam ze praktycznie zawszę sieje w świeżą orkę.
  • 0

#4 szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 kwiecień 2008 - 18:19

Zestaw John Deere 3140 (100KM) + brona obrotowa aktywna Lely 3m+siewnik Famarol 3m po orce wychodzi 7.5 litra na hektar przy wydajnosci 1.5 ha/h.Jak dla mnie to dobry wynik bo ziemie u nas lekkie nie są.
  • 0

#5 marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3081 postów
  • 8368390
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 30 kwiecień 2008 - 20:15

Ja zestawu upr-siew nie mam ale mogę powiedziec jak to wygląda w przypadu odobno siewnik osobno agregat...

Wiec agregatuje 20min/ha -niech na godzinę mi łyknie 12l (juz zawyżę do równości) to na hektar wychodzi 4l
sieję tez tym samym ciągnikiem którym agregatowałem wcześniej i zajmuje mi to około 20min (na pasownym kawałku pola) i załóżmy ze na godzinę spalę 6l co na hektar daje 2l/ha

Czyli zasianie i uprawienie jednego hektara zajmuje mi 40min -do tego dochodzi przepinka maszyny i kolejny dojazd do pola B) , a i spale na to około 6l

Sprzed to Pronar 80KM, Agregat Ex-pom 4,2m i siewnik poznaniak 3m :)

Tak sobie myslę ze w uprawo-siewnym tymi 80 kucami hektar uprawił i zasiałby z 30min przy czym spaliłby 6l/ha (12l licze na godzinkę)

Spalanie e agregcie moze trochę spalanie zawyżyłem ale w siewniku moze zaniżyłem -załóżmy ze średnio tak jest :)


Dodam ze czas agregatowania i siania podałem podług swoich mozliwosci (z tąd to spalanie wysokie :) ) wiadomo ze jak ktos nietrybny wsiądzie to będzie nawet 30min hektar aregatował...

Edit///
Tak widzę ze pewnie przesadziłem z czasem zasiania hektara w ciągu 30min traktorem 80KM :)
Moze w świeżej orce wyjsc ponad 40min :) -sam nie wiem -poczekajmy na spostrzeżenia innych uzytkowników zestawów upr-siew... :)
  • 0

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#6 Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 kwiecień 2008 - 20:48

Jak ktoś ma kilkanaście ha pod uprawą to czy to będzie uprawowosiewny zestaw czy osobno siewnik osobno agregat to aż tak bardzo na czasie nie zależy, co do spalania to jak pola są blisko to tez prawie to samo, ale spalanie i czas to drugorzędne sprawy, bo najważniejsze to dobre doprawienie pola i dobre równe wschody a który zestaw to bardziej zapewnia?
- czy przedni wał strunowy 4 rzędy graczek i podwójny wał strunowy, czy pojedyńczy strunowy 2 rzędy graczek i pojedyńczy strunowy?
- czy po siewie i uprawie wiosennej w jednym przejeździe nie ma potem większych problemów z chwastami?
  • 0

#7 marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3081 postów
  • 8368390
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 30 kwiecień 2008 - 20:52

No i zauważ ferdek ze jak osobno uprawiasz i osobno siejesz to za nim uprawisz do Końca to to pierwsze ładnie owieje i tez sie dużo lepiej sieje, lepiej przysypane jest itd B)
  • 0

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#8 Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 kwiecień 2008 - 21:02

taa zanim skończe to owieje, ojciec zaczyna materiału szukać dopiero jak agregatem przeleci, czyli uprawione leży czasami nawet tydzień, na moich piaskach nic sie nie dzieje, ale według ojca to patent na chwasty, a za jednym przejazdem będzie dużo więcej chwastów
  • 0

#9 MaxiKing

MaxiKing

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów

Napisany 01 maj 2008 - 16:37

Sory ale jak ja czytam wypowiedzi ze poznaniakiem zasiaje 3 ha na godzine to szczerze śmiac mi sie chce . Po drugie widzieliscie kiedys roznice pomiedzy zasianym zbozem przez agregat uprawowo siewny a osobno agregat i siewnik rozniece u mnie w tym roku wyszły około 1 tygodnia bo gdy sasiad jezdził i uprawiał a pózniej siał to ja po tygodniu zasiałęm swoje uprawowo siewnym i juz moje jest na rozwni z jego a to chyba tez wane . mam tez agregat uprawowy i jak widze ze od razu na oranke nie ma co bo zle wyjdzie to przejade 1 raz agragatem i pozniej uprawowo siewnym i jest dobrze . Po wypowiedzi marcina 974 dziwie sie i to bardzo ze agregatem o szerokosci 4,2 m uprawisz 3 ha na godzine a pózniej 3 m siewnikiem tez w tym samym czasie zasiejesz to pytam sie jak ty człowieku to robisz ze 3m robi tyle samo co 4,2 m :) HEHEHE naprawde pozazdroscic wyobrazni :)
  • 0

#10 marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3081 postów
  • 8368390
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 01 maj 2008 - 17:05

a tak robię ze agregatem 4,2m jeżdżę z predkoscią 7-8km/h a siewnikiem 8-9km/h, siewnik węższy ale deczko szybciej jezdzę :)


Sorry ale ja nie widzę nic tutaj zmyślonego...

Co do agregatowania trzech hektarów na godzinę to tez nie powinno Cie to dziwić skoro pronar 80KM spala mi 12l/h to i efekty tego muszą tez być :)
Jak cos Cie jeszcze interesuje to pytaj -Ja nic nie zmyślam :)
  • 0

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#11 czajus

czajus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • 914878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KŁODAWA

Napisany 01 maj 2008 - 18:02

ja ma spalanoe okolo 10l sieje zetorem 12045 + ares l/z + poznaniak po ze stawie są lepsze wschody równiejsze i równiejsze pole mniej przejadów na pole i polu
  • 0

#12 MaxiKing

MaxiKing

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów

Napisany 01 maj 2008 - 19:05

Poprostu mnie to troche zdziwiło ja w zyciu nie zasieje 3 ha a mam tez 3 metrowy Famarolu .Nie chce sie kłucic ale szczerze to mnie zdziwiło :)
  • 0

#13 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2974 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 01 maj 2008 - 19:52

Teoretycznie patrząc (tak jak podają producenci maszyn wydajność) tj:

Agregat 4,2 szerokość i prędkość 8 km/h (8000 m)
4,2m*8 000m=33 600 m2/10 000 m2 tj. 3,36 ha/h

Siewnik 3 szerokości i prędkość 9 km/h
3m*9 000m= 27 000 m2/10 000 m2 tj. 2,7 ha/h i to jest wydajność na godzinę przy długości pola 8 km dla agregatu i 9 km dla siewnika a jeżeli są krótsze to dochodzą uwrocia.

Jeżeli źle liczę i myślę to proszę o poprawki, ale liczby nie kłamią.

Ta ja agregatem uprawowym 5,2m i prędkość ok 7-8km nie mam takich wyników.
Zasianie siewnikiem 4m i prędkość 9-10 km,to zasianie 7 ha zajmuje 2 godziny +prawie drugie tyle to uwrocia.

Moim zdaniem agregat uprawowo siewny jest alternatywą dla dużych gospodarstw, posiadających cięższe ziemie.
  • 0
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#14 zonk

zonk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 348 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 01 maj 2008 - 20:41

claas ares 656 rz 125km + uprawowo-siewny uni grudziądz, ares z wałem packer, siewnik polonez,redlice talerzowe, załadowany agregat z siewnikiem waży ok 2,3t
spalanie na hektar wynosi ok 7l, prędkosc 10-13 km/h, obroty silnika 1600-1700
przy ręcznym załadunku siewnika we dwóch :), wydajnośc ok 2ha/h
  • 0

#15 ursus1014turbo

ursus1014turbo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • 5709304
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kołobrzeg
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Elektromechanika

Napisany 01 maj 2008 - 22:00

Ja sieje ursusem 1014 z vaderstadem na zboze i na nawóz, 3metry, to pali 10-11 litrow na godz, a w godz srednio zrobie 2,5 no niech beedzie 2 hektary, i mam załadowane tona nawozu i tona zboza, i w dodatku w pulchną orke, wiec to ie jes takie lekkie jak na traktor 96konny:D
  • 0
Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

#16 szpeniek25

szpeniek25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów

Napisany 02 maj 2008 - 00:49

Pronar 82SA 80km + agregat uprawowo siewny, ares LZ+siewnik polonez T, prędkość około 9km/h, spalanie na hektar wynosi około 6l, wydajność około 1,8 hektara na godzine.
  • 0

#17 JD6820

JD6820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów

Napisany 04 maj 2008 - 20:49

JD 6820(135 KM)+agregat uprawowo-siewny amazone 3m (brona aktywna+siewnik nabudowany) i wychodzi mi w granicach 11 litrów/ha. prędkość 10 km/h a wydajność 2 ha/h. Do zbiornika wchodzi 700 kg ziarna to razem waży ok 3000 kg. Za sianie biore 200 zł za hektar
  • 0

#18 deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 04 maj 2008 - 21:02

Ja sieje ursusem 1014 z vaderstadem na zboze i na nawóz, 3metry, to pali 10-11 litrow na godz, a w godz srednio zrobie 2,5 no niech beedzie 2 hektary, i mam załadowane tona nawozu i tona zboza, i w dodatku w pulchną orke, wiec to ie jes takie lekkie jak na traktor 96konny:D



Nie pisz pierdół :) . Ośmieszasz się na własne życzenie.
Zasiejesz średnio 2ha/h 4 polową 1014 przy szerokości 3m?
Średnio 2ha/h nie zasiejesz 3m siewnikiem jeżdżąc nawet dwójką szosową. I jeszcze to spalanie:).

4,5l/ha - dobry z ciebie bajkopisarz. 4,5 l/ha to nawet cci nie starczy siejąc 3 m poznaniakiem, niemówiąc o ciągnięciu agregatu, który waży 4 - 5 ton.

Napisałem to bo już nie mogę zdzierżyć pierdól, które wypisujesz w różnych miejscach.
Jesteś niewiarygodny.
  • 0
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#19 yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 04 maj 2008 - 21:58

dajmy sobie na luz, tego kolesia trzeba ignorowac bo takie farmazony jak on wypisuje to niech sobie pisze w swojej piaskownicy, takich bajkopisarzy to juz tu bylo kilku i nie ma juz po nich ani sladu :)
  • 0

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


Google

  • Reklama google
  •  

#20 garek

garek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyśląsk

Napisany 05 maj 2008 - 12:48

Ja sieje ursusem 1014 z vaderstadem na zboze i na nawóz, 3metry, to pali 10-11 litrow na godz, a w godz srednio zrobie 2,5 no niech beedzie 2 hektary, i mam załadowane tona nawozu i tona zboza, i w dodatku w pulchną orke, wiec to ie jes takie lekkie jak na traktor 96konny:D

a skąd ty wziąłeś tego vaderstada ??? bo chyba nie z fabryki mój dziadek ma traktor z WSKi i jak by nalepił nalepke Fend to był by to fend czy traktor z WSKi ???
  • 0
przepraszam że nie biorę udziału w konkursie ale w skrzynce na kluczyki nie mam wolnego miejsca na kolejny kluczyk :(





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s