romanik99

brakł ładowania akumulatora c-360

Polecane posty

romanik99    3

Mam problem z ładowaniem akumulatora w mojej 60-tce sprawdziłem miernikiem napięcie jakie jest przy włączonym silniku, pokazało mi jedynie 12,7 V, jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania i przy jakich obrotach mierzyć (pewnie koło 14,5? ), przy włączonych światłach nawet nie próbowałem ale wynik napewno byłby niższy, mam alternator, proszę o jakies wskazówki które napiecia pomierzyć ( na alternatorze, moze na regulatorze napięcia? ) żeby sprawdzić co wysiadło, z góry dziekuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Napięcie ładowania powinno znajdowac sie miedzy 13,8 do 14,4V. Z tym że ta pierwsza wartość może być uzyskana po właczeniu świateł, a ta druga bez właczania odbiorników. Alternator ma to do siebie, że uzyskuje odpowiednie napięcie przy niskich obrotach silnika. Więc pomiaru możesz dokonywać przy wolnych obrotach jak i lekko podwyrzszonych.

Poszukaj troche na forum w dziale "Elektryka i elektronika w rolnictwie", tam już wielokrotnie były omawiane problemy z alternatorem może akurat znajdzież coś dla siebie.

A kontorlka ładowania świeci ci sie przed odpaleniem silnika??

A może świeci sie po odpaleniu silnika??

Sprawdz połaczenia na alternatorze, a i podaj jesli możesz jaki to jest alternator. Opisz go lub powiedz z jakiego jest samochodu, to ułatwi pomoc.

Nie wime jaki masz alternator czy z regulatorem zewnetrznym czy wbudowanym. Podejrzewam że z zewnetrznym. Wiec zmierz napięcie między masą a wsówka do szcotki (67) na alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

przeniesione B)

 

Dzieki Ursus :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanik99    3

alternator jest tego typu:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic552453.html

 

plus na masie.

 

w instalacji mam burdel jak cholera trzeba by było kupic kiedyś nową wiązke i wymienić. kontrolka sie nie swieci wogóle przy włączonym/ wyłącoznym bo jest namieszane z kablami coś, ale pomijam ten fakt narazie. po odłączeniu wszystkich kabli od alternatora i odpalenia silnika pomiądzy szczotkotrzymaczem a masą praktycznie nie ma napięcia (jest to jakieś 0.8 V), pomiary które wcześniej opisywałem , czyli to 12,7 V było przy podpietych kablach, czyli w sumie pokazywało pewnie napięcie akumulatora. Szczotki może nie są jakieś super długie, ale moim zdanie jakies napięcie powinno być, pewnie trzeba bedzie zacząć od wymiany szczotek i sie zobaczy później. a jak nie szczotki to co ewentualnie może być?

 

P.S. w tym alternatorze jest jeszcze jedno wyjście, które idzie do kontrolki rezerwy, po zmierzeniu napięcia tam było około 5 - 6V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Alternator nie jest samowzbudną prądnicą, musi dostać wzbudzenie więc przy odłaczonych kablach nie powinien ładować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Kolego mam radę dla Ciebie.Jedź na złom i powiedz żeby Ci dali alternator od Poloneza albo Żuka(bez rużnicy bo to ten sam)(koszt tego altka maks.50 zł jak więcej to się targuj) z wbudowanym reg. napięcia i przekaźnikiem T-5 coś tam.Wywal stary zamontuj ten i przełóż akumulatory żeby "-" był na masę i kabel od nakrętki 10 daj do zacisku 30 stacyjki a tą mniejszą śrubkę(8) do kontrolki i od kontrolki do zacisku 15 stacyjki i będzie git.Myślę że to rozwiąże Twój problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja proponuję podłączyc kabel prądowy bezpośrednio do rozrusznika, wtedy będzie bezpośrenie połączenie z akumulatorem z pominięciem stacyjki. Ja zawsze tak robię i nigdy nie ma problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferguson235    0

ja mam takie pytanie jakie sa stosowane akumulatory w c360 ?? ( tak samo jak c330 czyli 2x 6V czy jest 1 akumulator po 12V ) chodzi mi oczywiscie tak jak bylo zamontowane orginalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Z tego co wiem to tak były 2 po 6V i umieszczone w skrzynkach pod nogami kierowcy, innego nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil22798    0

Witam mam dobre ladowanie w alternatorze ale ten czujnik w zegarZe się świeci podobno nie podlaczony nie wiecie jak ten czujnik podłączyć ?'

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki czujnik? O czym Ty w ogóle piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ten czujnik w zegarZe się świeci podobno nie podlaczony nie wiecie jak ten czujnik podłączyć ?'

 

Czyli kontrolka ładowania świeci nie podłączona?? AHA   :rolleyes:

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeżeli nie jest podłączona nie powinna świecić :blink: , zalecam schemat instalacji i prześledzić co się z tym dzieje  ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sieci są setki schematów podłączenia kontrolki ładowania. Na AF też jest tego sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj