Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciągniki T-150K


578 odpowiedzi na ten temat

#261 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 luty 2009 - 20:55

Ciągniki T-150K ja tak troche z innej beczki... a dokładnie mam zamiar kupic MF 1200 http://konedata.net/...orit/MF1200.htm i mam pytanie do uzytkowaników T-150K jak sprawdzic ten układ kierowniczy czy niema luzów i takich podobnych mankamentów?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki T-150K Dzisiaj, 07:18
  •  

#262 Share wodzu

wodzu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorze / Powiat Człuchów

Napisany 08 luty 2009 - 18:37

Ciągniki T-150K Szukam osób które maja przerobiony rozruch w t-150 z silnika rozruchowego na rozrusznik. Osoby które maja przerobione rozruch prosił bym o napisanie do mnie na PW, bo miał bym kilka pytań.

#263 Share darolee

darolee

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 725 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2009 - 19:12

Ciągniki T-150K

mam pytanie do uzytkowaników T-150K jak sprawdzic ten układ kierowniczy czy niema luzów i takich podobnych mankamentów?


Fachowo sprawdzić luz to bym musiał obadać w książce. W zasadzie tak na czuja, to bym sprawdzał dwuetapowo. W pierwszej kolejności zobaczyłbym jaki luz ma przy zgaszonym silniku, a następnie przy zapalonym luz+ reakcja na skręt. Zaskoczyło mnie to pytanie, bo teraz sobie pomyślałem, że mam sporo większy luz niż "w standardowych" ciągnikach, ale nigdy na to nie zwracałem uwagi i po prostu się przyzwyczaiłem. Cieżko mówić o immych sprawdzaniach, bo z racji, że jest to MF na nie jakaś sowiecka maszyna zapewne ma zupełnie inną konstrukcję.

Zobaczyć barwę oleju silnikowego, wycieki zewnętrzne (zwróć uwagę czy przy turbinie, czy smarka olej - może być to wina nieszczelnego smarowanie turba ale tez walić z silnika, to masz go do roboty). Reasumując standardowe oględziny.

Tak mi jeszcze jedna uwaga przyszła do głowy. Nie mam maseya, ale sąsiad narzeka na swojego (nietypowego), że ciężko z częściami czasami trzeba dorabiać, a jak są to bardzo drogie.

#264 Share lorak8751

lorak8751

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew

Napisany 24 luty 2009 - 08:50

Ciągniki T-150K

Szukam osób które maja przerobiony rozruch w t-150 z silnika rozruchowego na rozrusznik. Osoby które maja przerobione rozruch prosił bym o napisanie do mnie na PW, bo miał bym kilka pytań.


Witam!
Ja rówież przyłączam się do prośby "Wodzu". Jeśli ktoś chciałby podzielić się swoimi doświadczeniami przy takiej przeróbce, to prosiłbym o kontakt.

Karol

#265 Share darolee

darolee

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 725 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 luty 2009 - 09:05

Ciągniki T-150K No ja już pisałem wodzowi na PW, że w mojej opinii najlepszym rozwiązaniem jest wstawienie w miejsce silnika spalinowego niewielkiej przystawki ( sześcian o około 20 cm boku) z rozrusznikiem wysokoobrotowym na 12 V. Mam cyknięte z 2 fotki, które wysyłałem wodzowi. Postaram się wstawić dla ogół, ale w tech chwili wyjeżdżam. więc nie bardzo mogę, ale zrobię to jak tylko znajdę chwilkę. Niestety nie mam jeszcze zdjęć ze środka, ale też zrobię, bo łatwy dostęp - od góry pokrywa na 2 śrubki.

#266 Share krzycho

krzycho

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 16 marzec 2009 - 19:35

Ciągniki T-150K witam wszystkich piszecie różne ciekawe rzeczy o T-150
ja mam problem i nie wiem jak go mam go związać gdyż kirek nie chce mi ciągnąc na 4 biegu na przyspieszaczu tylko lekko czuć ze chce bo lekko ciagnie lecz zwalnia a na innch półbiegach jest ok może być to spowodowane brudnym filtrem skrzyni biegów czy może czymś innym ???

również wstawiłem nie dawno rozrusznik do kirowca lecz w bardzo nietypowy sposób i jestem z niego w pełni zadowolony ;) silnik zapalam po przez wałek przekaźnika.

#267 Share lukaszb

lukaszb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 marzec 2009 - 16:27

Ciągniki T-150K Witam jestem zainteresowany zakupem kirowca tylko potrzebuje waszej porady a mianowicie posiadam aktualnie forsznita 303 z przednim napędem używam go w dużym stopniu do transportu żwiru ciągam nim dwie przyczepy lecz czasami brakuje mi w nim trochę mocy . Więc pomyślałem że za niewielkie pieniądze mógłbym zwiększyć moc , moje pytanie brzmi czy korowiec nadał by sie żeby zasuwac nim po drodze z dwoma przyczepami , czy ma układ pneumatyczny do hamulców przyczep i czy ma jak zamontować zaczep bo obejrzałem wiele fotek i nigdzie nie widziałem zaczepu no i zasadnicze pytanie a mianowicie czy jest dosyć szybki bo forsznit zasuwa jak żaden zetor czy ursus . Pozdrawiam i czekam na waszą pomoc !!

#268 Share darolee

darolee

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 725 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 marzec 2009 - 15:22

Ciągniki T-150K jeśli miałby to być ciągnik typowo transportowy, to osobiście odradzam. Owszem zasuwa nieźle, ale jest dość uciążliwy w manewrowaniu, a przy pełnej prędkości - cała droga Twoja, cały czas trzeba być czujnym. Jeśli chodzi o pneumatykę, to generalnie powinna być żyleta. Sam ciągnik ma miedzy innymi pneumatyczne hamulce, wspomaganie sprzęgła i nawet wycieraczki :) Więc jakby wyjście na przyczepy nie było sprawne lub nie było odpowiedniej końcówki, to żaden problem (przy sprawnym układzie - bo nie widzę możliwości aby miał nie działać i nie mieć hamulców). Ja sporadycznie ciągam przyczepę w żniwa, sąsiad wywozi buraki jak są ciężkie warunki, ale to tylko "w koło komina". Jak bym miał gdzieś jechać dalej to dzięki - nieźle można się spocić. Swoją drogą od forsznita, to chyba szybszego, czy tam podobnego w prędkości nie kupisz, bo to zdaje się, że najszybszy wynalazek socjalizmu :) Chyba, że coś z zachodnich "antyków". Ale ja bym osobiście celował w jakąś 6 ursusa lub zetora. Zapłacisz 2 x więcej, ale jedziesz normalnie. kirek to typowo polowy produkt moim zdaniem, zresztą nie tylko moim, bo pracownicy exPGR-ów też mówili, że jazda w transporcie to był sport ekstremalny.

#269 Share wodzu

wodzu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorze / Powiat Człuchów

Napisany 06 kwiecień 2009 - 09:28

Ciągniki T-150K

ja mam problem i nie wiem jak go mam go związać gdyż kirek nie chce mi ciągnąc na 4 biegu na przyspieszaczu tylko lekko czuć ze chce bo lekko ciagnie lecz zwalnia a na innch półbiegach jest ok może być to spowodowane brudnym filtrem skrzyni biegów czy może czymś innym ???

Każdy półbieg ma własną pompę(ze tak powiem, złożoną z tarczek), do której dopływa olej tym steruje rozdzielacz.. a centralnie za nim patrząc od spodu od strony silnika jest wałek na którym są umieszczone tarczki od każdej pompy i teraz mogą być dwie przyczyny, albo poszły ci oringi na ich, albo po prostu się zużyły tarczki.

#270 Share MWCHUDY

MWCHUDY

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 kwiecień 2009 - 15:18

Ciągniki T-150K Pompki, mi sie wydaje że są to poprostu sprzęgła wielotarczowe w kąpili, biegi zmieniane sa pod obciążeniem dlatego zamiast sprzęgła kłowego na każdy tryb sa takie wielotarczowe.Niewiem czy dobrze zrozumiałem, dla pewności zamieszcze obrazki jak to wygląda w katalogu. Jeżeli sie myle to sorka. Obrazki powinny być w galeli kirowaca bo niewiedziałem gdzie wrzucić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki T-150K Dzisiaj, 07:18
  •  

#271 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 29 kwiecień 2009 - 16:39

Ciągniki T-150K a co myyslicie o silniku SW400 w kirowcu ??

#272 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 29 kwiecień 2009 - 20:09

Ciągniki T-150K Zapewne chodzi Ci o SW 400 turbo czyli typ 6CT-107 o mocy 150 KM, bo bez turbo to zapomnij...
I zapewne chodzi Ci o XT3 T 150 K potocznie zwanego 'małym' Kirowcem, bo K 700 A to też zapomnij... :D

To jest akurat dość częsta przeróbka, ale jak się spisuje to nie wiem, miałem do czynienia tylko z T 150 K z orginalnym silnikiem SMD 62, ale moim zdaniem to polski silnik bedzie jednak za słaby to tego ciągnika. Parametry silnika w zasadzie jak w U 1614, a choćby sam ciągnik dużo cięższy...
Ale jeśli przeróbka będzie wykonana porządnie to pewnie jest to jakaś alternatywa (głównie jeśli chodzi o koszty...) w stosunku do ciężkich ciągników Ursus/Zetor.
good God damn and other such phrases...

#273 Share darolee

darolee

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 725 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 kwiecień 2009 - 21:17

Ciągniki T-150K Jak dla mnie SW 400 w kirowcu, to (bez obrazy) trochę idiotyczny pomysł. Nie widzę najmniejszego sensu wstawiania go. Bawić się w koszty - jakieś 50% wartości ciągnika, nic przy tym nie uzyskując, bo moc podobna. Po co i na co?! Co innego SW680 turbo - 240 kucyków, gra warta świeczki. Jeżdżę na takim od 3 sezonów, gigantyczna różnica - moc pod nogami niesamowita :D a spalanie porównywalne!

#274 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 29 kwiecień 2009 - 21:33

Ciągniki T-150K A nie masz problemów z przeniesieniem napędu po takim przyroście mocy? Nie 'siada' Ci skrzynia, ani krzyżaki na wałach?
Pytam, bo jak kiedyś znajomi przerobili Skodę-LIAZ-a ST 180 na silnik z turbo (też 240 KM) od ciężarówki Liaz to potem nie wytrzymywały im krzyżaki i musieli często je wymieniać...
Ale K 700 A to z tego swojego ukraińca i tak nie zrobisz... :D
good God damn and other such phrases...

#275 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 01 maj 2009 - 12:24

Ciągniki T-150K oczywiscie ze chodzilo mi o silnik sw400 turbo i o t150. znajomy mnie sie pytal (bo on chce przerabiac) bo ma 2 silniki sw 400 jeden dobry drugi na czesci a silnika sw 680 nie chce bo po 1 musilaby go kupic i mielilby mu na piachu po 2 muwil ze nie chce sw680 bo moze miec problemy ze skrzynia po 3 spalanie byloby mniejsze w sw 400.a 1614 nie chce bo muwi ze kirowcu lepsza skrzynia wiekszy uciag

#276 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 01 maj 2009 - 22:54

Ciągniki T-150K Dlatego właśnie pytałem 'darolee' czy nie ma problemów z 'transmisją', bo ja bym też się ich spodziewał, tak jak to było z tym LIAZ-em. Swoją drogą to nowe T 150 K oferowane przez 'Ślązaka' mają teraz np. V6-tki JaMZ-a o mocy 210 koni (taki mniej więcej silnik jak w K 700 A, ale V6 a nie V8), a podejrzewam, że i ten jego SW 680 Turbo to ma 220, a nie 240 koni (jeśli jest z Jelcza to pewnie tak ma...), a sporo z nich się pewnie już 'ulotniło' :) ... (no chyba że coś pomieszał na 'zasilaniu').
Tak więc może i skrzynia w T 150 K wytrzyma 200 koni...

Ja na przykład myślałem kiedyś, że wolnossący SW 680 o mocy 180 KM mógłby być dobry do T 150 K, gdy miałem jednego na oku, ale zrezygnowałem z zakupu 'tamtego' traktora, wiec pomysł upadł...
good God damn and other such phrases...

#277 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 maj 2009 - 05:38

Ciągniki T-150K Te 240 km z SW 680 to trochę naciągane jest:) katalogowo podawali 240 KM a w wersjach dla jednostek pływających tylko 180. Nie wspominam dobrze tego silnika, w Jelczu palił straszne ilości oleju, turbo gwizdało ale nie dawało ciśnienia itp. Trwałość też była bardzo mała. SW 400 to chyba najlepszy diesel wyprodukowany w Polsce(piękny dźwięk, rozsądne spalanie, duża moc), 680 nie jest już tak udany.

#278 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 02 maj 2009 - 10:41

Ciągniki T-150K jelcz wolnossacy mial 180 km i tez o nim mylsal kumpel ale ma 2 sw 400 wiec nie bedzie kupowal 3 silnika a jelcz z turbo mial 240 km byly tez 220 konne wersje

#279 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 02 maj 2009 - 11:44

Ciągniki T-150K Nie wiem jak jest z tym SW 680 Turbo, w Bizonie BS-ie na niego znajomi nie narzekali. Faktycznie SW 400 Turbo to jest dopracowana konstrukcja, u mnie w Rekordzie dostaje nieźle 'w d..ę' lecz wciąż się nieźle trzyma (to 6CT 107 o mocy 137 KM z polskiej sieczkarni polowej).
Jeśli ma już silnik to faktycznie jest łatwiej, ale co z orginalnym SMD 62? Już się do niczego nie nadaje? To przecież też nie jest zły silnik, w różnych wersjach napędzał pół rolnictwa ZSRR...
good God damn and other such phrases...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki T-150K Dzisiaj, 07:18
  •  

#280 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 02 maj 2009 - 13:15

Ciągniki T-150K wiesz nie wiem w jakim stanie jest ten silnik tylko on lubi sobie lyknoc a sw 400 turbo chyba jest oszczedniejszy ale byl dzis u mnie i muwil ze po niedzieli zacznie przekladac silnik a w zime muwil ze bedzie robil blacharke
ps a czy sie rozni sw 400 turbo od 6tc 107 ?

Podobne tematy zgasl czasie pracy t150k kirowiec