ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

robi57362    2345
pomylka 1.6 MPA cisnienie to wiem ze wytrzyma gorzej obawiam sie temperatury

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja już trzy razy zgubiłem olej z silnika przez ten wężyk. Dobrze że jest w takim miejscu że wiatrak to goni na silnik i albo poczujesz zapach oleju wypalanego na kolektorze albo zauważysz go na szybie. Mnie się udało bo zauważyłem za każdym razem i kończyło się na myciu silnika i dolewce oleju, Raz prawie 5l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345
to co tam wstawic zeby bylo na wieki?sa jakies specjalne weze zbrojone "na miekko" zeby dalo sie zacisnac bez problemu ?

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś założyłem sobie ta wspominaną wcześniej pompę do wspomagania (serwo) i efekty są takie olej się pieni (poziom olej to był tak, że zalało zębatki) jak przygazowałem chwilę to się tak spieniło, że góra ciśnienie wypychało przez dobre 5 minut jeszcze po zgaszeniu silnika. Jak kręciłem to takimi momentami koła lekko się kręciły, ale wyczytałem, że jest to winna właśnie spienionego oleju. Olej jest silnikowy, a w starej pompie był ukręcony wałek.
Ciekawi mnie jeszcze gdzie znajduje się w tej kolumnie filtr oleju, bo chcę go sobie przejrzeć, podobno też może być winny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja u siebie przez pęknięty wężyk przed chłodnica zajechałem turbinę i wypompowałem ponad 10 litrów oleju w piach. Teraz mam założone węże do hydrauliki ale płucienne. 

W przyszłości wywalę tą chłodnice i pod filtrem powietrza założę wymiennik ciepła. 

Olej  w hydraulice pieni się najczęściej gdy pompa zasysa go z powietrzem. Nieszczelność albo na zasilaniu pompy, albo na samej pompie na osi wałka, lub niedrożne , przypchane zasilanie. Do filtra oleju dostaniesz się zdejmując pokrywę na serwomechanizmie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest nowa, więc mam nadzieję, że nie z tego powodu jest nieszczelność. Chociaż źle skręciłem przewód górny (oring się usunął) i miałem wyciek, chcę to jutro poprawić. Może i jest nieszczelność na zasilaniu pompy muszę to sprawdzić, a jest tam jakiś korek od zlewu oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Dlatego ja nie chcę wymieniać moich chłodnic od 550. Żadnych gumowych złączek, tylko podłączenia oczkowe.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Korek spustu oleju powinien być  w przyłączu od spodu pompy. 

ja u siebie w ogóle nie chcę chłodnicy oleju na powietrze i na pewno poleci papa w przyszłym roku chyba....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
A ja muszę się dowartościować tymi dwiema, bo jak bym zrobił jak Ty planujesz, to napewno miałbym czajnik a nie traktor. Teraz ładnie trzyma 60 na wodzie i oleju w prasie w upale.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymiennik ciepła jest bardziej wydajny nić chłodnica na powietrze a temperatura oleju schłodzona do temp. płynu w układzie chłodzenia jest wystarczająca nie do osiągnięcia przez chłodnice na powietrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Co to jest ten wymiennik ciepła? Jak to wygląda?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

No właśnie od czego ten wymiennik ciepła ma być  zastosowany do mtz ? Kolego Seweryn pochwal się ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymiennik płytowy woda-olej takie same jak zakłada się w instalacjach centralnego ogrzewania. W robocie na maszynach odlewniczych mamy takie pozakładanie chodzi to jak złoto a oleju ma do chłodzenia setki litrów. Myślałem założyć filtr PP o pod niego wymiennik ale płytowy jest tańszą i wydajniejszą alternatywą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem poinformować, że przyczyną pienienia się oleju faktycznie była nieszczelność w odcinku ssawnym.
A chciałem się jeszcze dopytać, jak wyjąć chłodnicę wody, bo mam na dole wyciek i chcę wymienić ten zbiornik, a nie do końca wiem od jakiej strony zaczac rozkręcać, czy kolumnę kierownicza też trzeba demontować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Odłącz oba przewody, rozkręć wałek wspomagania, a chłodnica jest przykręcona od spodu dwiema nakrętkami. Wyjmiesz ją do góry.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Polecam jeszcze tunel odkręcić i zostawić na wentylatorze.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :D
Mam jeszcze pytanie, bo przyglądałem się u siebie na pompę wody i zauważyłem, że jest tam podłączony gumowy przewód który prowadzi na tył silnika (przy kabinie)
do takiej przystawki czy jak to nazwać
Do czego to służy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do przystawki? To powrót z nagrzewnicy ogrzewania kabiny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli dlatego, że nie mam nagrzewnicy w tej starej kabinie to przewód po prostu jest połączony od pompy do tej przystawki przy silniku.
A do tej przystawki coś się jeszcze podłącza? bo u mnie na jej górze jest coś w stylu takiego pręta z dziurką na wylot, jakby się tam coś przewlekało przez to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A z pompy powrót połączyli z zasilaniem nagrzewnicy. Ten pręt to ośka zaworka do zakręcania obiegu. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic. Masz dobrze zmostkowanie nic więcej nie trzeba. Pilnuj tylko szczelności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Można zakorkować w pompie czy przy głowicy, ale to nic nie poprawi, jak nie kapie płyn.

Zbyszek czujny, zapomniałem o blasze przy wentylatorze, a tu kolega by się drapał po głowie, że miało być łatwo i nie da się wyjąć.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za podpowiedzi.

Jeszcze jedno pytanie, bo słyszałem, że można regulować ciśnienie oleju w przystawce od filtra, tylko z jakiej strony należy odkręcić śrubę? bo u mnie jest tam 3 śrub położonym po dwie na przeciwko siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj