ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbyszekbrzuze    297

Ja oglądałem 572 to miał reduktor w dźwigni kładzionej a biegi normalne z boku, szyby bez ramek, rocznik 1993


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    93

Mam pytanko czy ktoś mieszka blisko handlarza miejscowość Kupno ogłasza się z mtz-tami chce jechać zobaczyć czy warto ? Byłem już u 3 i same skróty ale przez tel lux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

lampy mi swieca jak swieczki, wymienialem na inne i tak samo, mam spore spadki napiecia przy wlaczaniu wentylatora itp, gdzie szukac przyczyny? gdzies slaba masa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

1. Zrób sobie porządną masę do lamp przednich od silnika pociągnij kabel ze 2,5mm2 minimum do obudowy każdej lampy, bo orginalnie masa jest przez zawias i po czasie szwankuje

2. Zewrzyj na krótko wyłącznik masy kablem i zobacz (po zapaleniu) , czy jest poprawa - często jak siada, to jest na nim zły styk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja wlutowałem się z masą prosto we wsuwkę na żarówce, bo do obudowy to nie zawsze będzie tak jak trzeba...

Co do wentylatora to raczej nie ma zbyt wiele możliwości poprawy, jest dużo miejsc spadku napięcia.

Który rocznik ciągnika? bo to dość ważne


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja poniżej 1000 obrotów na oryginalnym alternatorze 700W też mam duży spadek mocy przy włączonym byle czym. Tylko kogut i radio nie przeszkadza.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tam są wszędzie spadki na oryginalnej instalacji. Np. w instalacji z przełącznikiem 12/24 kabel zasilający jest cieniutki i przypięty do instalacji na jednym konektorku.

Założysz halogeny, włączysz ogrzewanie i na ruskim alternatorze który na wolnych nie ładuje w ogóle kabelek zmienia się w grzałkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

rocznik 96 i teraz patrzylem ze lampy nie ida przez zawias, zwieralem wylacznik masy i nic z tego, bez zmian, polaczenie masy kabiny z silnikiem kolo zbiornikow paliwa jest dobre..

Edytowano przez Bambi14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441

W każdym razie zając/żółw jest na pedale i biegi z wajchą przekręcaną.

W jakim sensie przekręcaną to była by inna skrzynia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Skrzynia biegów jest taka sama tylko pokrywa z wajchą jest inna. Sam drążek porusza się tylko przód tył a biegi wybierasz przekręcając uchwyt w prawo lub lewo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Bambi14

W wolnym czasie zapodaj kilka fotek MTZ.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Panowie ,czy jest możliwość przerobić blokadę w mtz 80 z automatu z serwa na pedał? aby nogą wciskać , u mnie nie ma już oryginalnej kolumny ,tylko orbitrol a nie zależy mi na automatycznej blokadzie tylko wymuszonej
Wiem że w niektórych mtz-tach jest dźwignia do załączania blokady nie rozbieralem jeszcze hamulców i nie wiem jak to działa dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Jest dźwignia ale w starszych wersjach MTZ-50 , tam blokada jest inaczej realizowana, zapadka łączy obie półosie razem.

Zrób sobie włącznik na desce, elektrozawór i będziesz miał jak w Pronarze na prztyczek :D. Wygodniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Dzięki panowie za odpowiedzi jak jest w mtz 50 to widziałem na jou tube ,
a jak się podłącza ten zawór?
A ja sobie tak myślę że pod powrót oleju z orbitrola a z zaworu do zbiornika no i jeden przewód do obudowy hamulców jak jest teraz , dobrze myślę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdzieś mam schemat jak to ma być poszukam, znajdę i wstawię.

Ogólnie mówisz dobrze tylko jeśli się nie mylę z zaworu wychodzą dwa powroty do zbiornika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jeden powrót. Ten zawór ma 3 otwory- zasilanie-czyli powrót z orbitrola, wyjście na blokadę , no i powrót do zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak mówiłem... Przyłącza są cztery jedno zasilanie, drugi blokada i dwa powroty do zbiornika.  Na zdjęciu dwa od dołu, jeden z góry i jeden z tyłu.

post-13540-0-87727300-1505020158_thumb.jpg

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Powrót z blokady musi być wpięty luźno z pominięciem filtra, bo w filtrze jest ciśnienie zbliżone do załączenia blokady.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Rusek musi jeszcze uprawić pod siew i się za niego wezmę
ja w 60 tce blokady żadko używam, ale w rusku też pasuje żeby działała jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

zeby blokada dobrze działała to musi byc pompa od wspomagania dobra, bo inaczej nie daje rady zablokować.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj