Skocz do zawartości

Zdjęcie

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny


85 odpowiedzi na ten temat

#61 Share krzychu9133

krzychu9133

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 16 styczeń 2010 - 20:09

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Stary. Niech Bóg ci w dzieciach wynagrodzi. Dokładnie tego szukałem :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Dzisiaj, 14:01
  •  

#62 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2081 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 16 styczeń 2010 - 21:16

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Wtryski sam możesz sprawdzić (ale nie wyregulować ) wykręcasz je z silnika i zakręcasz przewody wtryskowe na wtryskiwacz i kręcisz silnikiem
wtedy to widać jak rozpylają paliwo muszą psikać jak dezodorant i stukać

#63 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 17 styczeń 2010 - 10:31

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny A przelew od wtrysków? Ja jak tak próbowałem to tak sikało przelewem że szok i dałem sobie z tym spokój.

#64 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 17 styczeń 2010 - 14:13

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny To nie jest żaden przelew, tylko odprowadzenie paliwa z nieszczelności wtryskiwaczy. Jak tam mocno wali paliwem, to ten silnik nie może poprawnie palić ani pracować, bo paliwo zamiast trafiać do cylindra wraca do układu zasilania. Wtryskiwacze do naprawy.

#65 Share kaammil

kaammil

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów

Napisany 26 październik 2010 - 14:26

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Mój sąsiad ma starą 30 i przerobił ją tak że chodzi na jednym garze..
Paliwo idące do 2 cylindra wtryskiwane jest do butelki ciągnik jest oczywiście słabszy ale mniej pali paliwa o połowę używa go do lekkich prac transportowych po polu.. ma c360 i 3p...

Moje pytanie brzmi czy praca na jednym garze dla silnika czy tam dla wału jest niebezpieczna?

#66 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 26 październik 2010 - 15:11

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny proste ze jest niebezpieczne dla wału, korbowodu i nawet tłoka bo ten jeden gar przejmuje całe obciążenie i działają tam na niego duże siły, a pozatym 30-stka i tak mało pali więc nie wiem co on chce tym zyskać, chyba remoncik :P

#67 Share jozin

jozin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, Motoryzacja.

Napisany 26 październik 2010 - 15:18

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny u mnie w wiosce jeden spec wywalił jeden tłok ale z c 360 paliwo z wtryskiwacza szło na przelew zrobił to bo miał wał zj***** na jednej panewce zaspawał w wale kanały i jeździł tak z 3 lata ale było widać z daleka jak jedzie dymu zawsze jak by opone ktoś palił

#68 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 26 październik 2010 - 15:57

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Wyłączanie cylindrów jest praktykowanym rozwiązaniem w autach tzw. przyjaznych dla środowiska oraz amerykańskich silnikach HEMI.
Popularny silnik 5,7 HEMI V8 wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS. System ten działa w taki sposób, iż niezauważalnie włącza czterocylindrowy, ekonomiczny tryb pracy w momencie, jeśli wystarczająca do jazdy jest mniejsza moc silnika. Rozwiązanie to pozwala na obniżenie zużycia paliwa rzędu 20 procent.
Co do c-330 pracującego na jednym cylindrze, to koło zamachowe jest trochę za małe. Popularny ES miał jeden cylinder, a konstrukcyjnie to połowa silnika ursusa.

#69 Share SzumiLasek

SzumiLasek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2010 - 16:23

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Nie jestem w tym obeznany ale kiedys jak kopałem ziemniaki c330+anna na jednym garze nic nie było ale to tylko wiem ze swojego doświadczenia :P pozdrawiam

#70 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 26 październik 2010 - 17:01

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Nie porozumienie jak można taką krzywde silnikowi robić !!!
Całość jest wyliczona na 2 garki i tak ma być w V8 to inna bajka ze mogą 4 garki pracować bo tam na każdy obrót kiedy pracują wszystkie 8 przypadają (teoretycznie) dwa suwy pracy dwóch tłoków
Silnik c-330 i tak paruje "nie równo" ponieważ kiedy jeden tłok jest na dole drugi jest na górze i zapłon oby dwóch następuje po sobie
W innej sytacji jest silnik od malucha gdzie oba tłoki idą razem a fazy rozrządu sa tak ustawione że zapłony nie następują do razu po sobie tylko w odstepie jednego pełnego obrotu wału (nie wiem jakie jest odstęp obrotu między poszczególnymi fazami pracy w c-330 bym musiał wyrysować schemat)
Jednak ustawienie tłoków jak w maluchu ma dwie wady gorsze wyważenie i i spore ciśnienia w komorze korbowej co skutkuje wywalaniem oleju przez odmę
Te wady eliminuje przeciwsobne ustawienie czopów wału w c-330
Człowiek który twierdzi że jesli jeden gar nie pracuje a paliwo od wtrysku leci do butelki oszczędza paliwo nie ma pojęcia o niczym, traci energie na spręzanie powierza i tarcie w nie pracującym cylindrze
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Dzisiaj, 14:01
  •  

#71 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 26 październik 2010 - 17:38

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Ja również zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, że taki "patent" nic dobrego nie wróży!
Jeśli tak bardzo chce oszczędzić na paliwie, to jedynie niech zmniejszy dawkę na pompie wtryskowej. A silnik przynajmniej będzie sobie dalej pracował na 2 garkach. Chociaż uważam podobnie jak kolega Roki212, że 30-stka jest dość oszczędna, a tym bardziej przy lekkich pracach.

#72 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 październik 2010 - 17:57

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny

Wyłączanie cylindrów jest praktykowanym rozwiązaniem w autach tzw. przyjaznych dla środowiska oraz amerykańskich silnikach HEMI

Do tego Bentley i GM :P

Popularny silnik 5,7 HEMI V8 wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS. System ten działa w taki sposób, iż niezauważalnie włącza czterocylindrowy, ekonomiczny tryb pracy w momencie, jeśli wystarczająca do jazdy jest mniejsza moc silnika. Rozwiązanie to pozwala na obniżenie zużycia paliwa rzędu 20 procent.

Czyli dalej chleje jak nałogowy pijak ;[ Beny schodzi o 45% Ale nie porównywujmy tych silników :blink: bo to blisko 30 lat różnicy w projektowaniu.

Co do c-330 pracującego na jednym cylindrze, to koło zamachowe jest trochę za małe. Popularny ES miał jeden cylinder, a konstrukcyjnie to połowa silnika ursusa.

Przy wyłączeniu części cylindrów wał korbowy jest cały czas wyważony, a w ciapku się wyrabia pod wpływem obciążeń, dodatkowo ma coś koło 11-12KM przy 2200 onr/min bo kiedyś na hamowni robiliśmy test i gdzieś koło tego wyszło spalanie jednostkowe coś o 50g/kWh wzrosło

#73 Share zenekbizon

zenekbizon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 283 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:J_W
  • Zainteresowania:Polskie maszyny rolnicze i część zagranicznych

Napisany 26 październik 2010 - 18:02

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny no niema wyważenia dobrego wyrabia się wszytko inaczej to jest niezdrowe jak cholera i trzeba być wysranym totalnie żeby 330 mieć i jeszcze na jednym cylindrze jeździć

#74 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 26 październik 2010 - 20:01

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Wały się wyważa przed montażem w silniku, a nierównomierna praca takiego silnika nie ma nic wspólnego z wyważeniem wału. Jednostkowe zużycie wzrośnie, rzeczywiste spadnie. Problemem tu jest zachwianie rytmu przepływu powietrza zasysanego i niepotrzebne zasysanie świeżego ładunku powietrza, co powoduje zwiększone opory na nieczynnym cylindrze. To co napisałem nie oznacza, że popieram takie wymysły i trzeba być desperatem, bo korzyści finansowych z takich zachowań nie widzę w tym silniku. Chciałbym zauważyć, że w skrajnym przypadku można tak zrobić beż szkody dla silnika.
Co do Hemi, to zastosowano je w powszechnie dopiero w 1948, a to że konstrukcja komory spalania tego silnika jest z 1903 roku niczego nie dowodzi. To są i będą silniki benzynowe a to co je łączy z konstrukcją ciapka, to 2 zawory na cylinder :)

#75 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 26 październik 2010 - 21:21

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny A co do tych hemi to zupełnie ktoś złe porównanie rzucił
Druga sprawa co chodzi o wyważenie to się zgodze ,
ale co do sił działających na układ korbowy to sie nie zgodzę zresztą sił trzeciorzędnych układu korbowgo sie nie da wyważyć bez wałków wyrównoważających.
Na ciągniku tego nie czuć ale odłączcie jeden garnek w małym 4 cyl dieslu drgania wam poduszki będą chciały powyrywać
Aaa i jeszcze jedno zróbcie z perkinsa 2 garowca i lekko go obciążając daje pewniaka że nie długo wał odejdzie do krainy wiecznych wałów :)
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#76 Share kaammil

kaammil

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów

Napisany 27 październik 2010 - 13:41

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Czyli jazda na jednym cylindrze nic nie daje a wręcz przeciwnie niszczy biedny silnik;/


A tak z ciekawości zapytam czy w c360 dało by sie wyłączyć jeden gar nie tracąc na mocy oczywiście wiem że to jest nie możliwe bo kompresja itp... ale tak z ciekawości czy możnaby?

Bo widzę że ten ciapek na jednym cylindrze chodzi już z miesiąc i nawet dużo mocy nie stracił bo targa wóz z burakami doładowany tylko trochę kopci...

#77 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 27 październik 2010 - 17:55

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Jeśli już to dwa, tylko po co? Wyłączenie jednego w czterocylindrowym jest złym przykładem i pomysłem, to samo w trzycylindrowym.

#78 Share cin9k90

cin9k90

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 27 październik 2010 - 19:27

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Ja proponuje niech odłączy też drugi wtryskiwacz ,a spalanie na pewno zmaleje .Zawsze może jeżdzić na rozruszniku . :)

#79 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 30 październik 2010 - 18:15

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny kolega ma rację , a moze silnik od melexa i to będzie najlepsze wyjście

Opus meum est


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Dzisiaj, 14:01
  •  

#80 Share Filip224

Filip224

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2011 - 20:03

C-330 chodzi na jeden gar jak zimny Mój ursus nie pali na jeden cylinder chociarz wtrysk sprawdzony.Paliwo kapie z kolektora wydechowego a jak dodam gazu to kopci na biało i strzela z wydechu.

Podobne tematy