Massey294s

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Polecane posty

Massey294s    2

Chciałem poznać opinie posiadaczy i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Oglądałem kilka i ten wydaje się być najciekawszy.

https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-fendt-311-nie-312-512-515-CID757-IDgZM8r.html#ea3ebf51dd

Fendt z Francji, czyli bez klimatyzacji i układu pneumatycznego.

Wybrałem ten model, ponieważ odpowiada mi moc i skrzynia wydaje się być mniej awaryjna niż w 511 ( półbiegi ze sprzęgłem) Dobrze to rozumiem?

Kolejna sprawa to srzęgło turbomatik? Jaki koszt ewentualnych napraw? Jak sprawdzić jego sprawność? 

Nastęna to błedy, jaka jest procedura odczytywania i czy ktoś z forum ma może jakieś instrukcje żeby je odczytać? 

 

http://www.rolnicze24.pl/images/obrazki/7e949a0bc8121569abeadc930e9097ca_big.jpg

Chciałbym także dowiedzieć się od czego służy dokładnie każdy z przycisków przed panelem ehr? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolego, tylko nie oczekuj od tego silnika jakiś nadzwyczajnych osiągów. Brak turbiny jest odczuwalny, taki troche muł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    5

Tak jak mówisz  w 511 jest w skrzyni większe zamieszanie,tarczki itp.311 jest prościejsza tyle,że do zmiany półbiegu trzeba użyć sprzęgła.Co do sprzęgła to sam w sobie turbomatik jest praktycznie bezawaryjny,co najwyżej może jakiś uszczelniacz puścić ale to rzadko.Olej wymienia się co 5000 motogodzin i to tyle jeśli chodzi o eksploatacje turbomatika.Oczywiście tak jak w każdym ciągniku jeśli tarcza sprzęgłowa jest zjechana to trzeba liczyć się z wymianą,tyle,że przy turbomatiku tarcza tak szybko się nie zdziera.Możesz zrobić test,czyli wrzucić 6 bieg wcisnąć hamulec i puścić sprzęgło po czym naciskasz pedał gazu i patrzysz jakie obroty ma silnik.Z tego co pamiętam jeśli jest 1000-1350 obr/min to jest w normie.Błędy odczytujesz poprzez wciśnięcie przycisku BI na konsoli,później lecisz strzałką na trójkócik w menu i wciskasz enter.Wyświetlą Ci się kody błędów.Jeśli byłbyś zainteresowany to mogę Ci podesłać kody błędów na maila i sobie odczytasz.Dobrze byłoby na miejsc wykasować wszystkie błędy,rozgrzać ciągnik,pojeździć i sprawdzić jakie błędy powróciły.

 

Przyciski przed panelem EHR służa głównie do załączania napędu/blokady.Sa dwa tryby pracy napędu i dwa tryby pracy blokady.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to wal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Jeśli mógłbyś to odrzuć te kody na dejmen16@wp.pl

 

A przy awarii turbomatu pokażą się wycieki między skrzynią a silnikiem? Jakie są koszta ewentualnych napraw? Uszczelniacze? Całe sprzęgło turbomatik? Takie całkiem bezawaryjne to sprzęgło nie jest bo jednak trochę tematów na forum o nim jest ale wszystko ogólnikowo pisane. Wiadomo, nowego nie kupuję a jak porzedni właściciel się z nim obchodził i robił obsługi okresowe to się nie dowiem i warto by je dobrze sprawdzić bo to raczej tania sprawa nie jest.

 

Rozumiem że na 6 i wciśniętym gazie obroty nie powinny być wyższe jak te 1350? Na którym półbiegu?

 

Chciałbym jeszcze zapytać na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? Jakieś typowe usterki tego modelu? Nie jest to mój pierwszy ciągnik ale jednak różnica jest (miałem starego fergusona z mechaniczną skrzynią i Mtza)

 

A i jeszcze jedno, gdzie szukać (na przyszłość) normalnej tarczy sprzęgłowej? Jest w skrzyni? Dostęp do niej jest bardzo utrudniony? Trzeba ściągać kabinę do jej wymiany?

Edytowano przez Massey294s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    5

Wysłałem Ci te kody błędów.Wycieki raczej się nie pokażą bo te sprzęgło jest w obudowie no chyba,że od spodu jest jakiś otwór ale nie pamiętam dokładnie.Co do kosztów to różnie,popatrz sobie na allegro.Wrzuć 6 bieg puść sprzęgło,wciśnij hamulec i gaz,półbieg nie ma znaczenia jeśli obroty są ok, 1000-1350 to jest ok.Zapytaj się sprzedającego czy były wymieniane gumki na tulejach,te silniki są bezawaryjne ale jedynym ich problemem są gumki,które z czasem parcieją i przepuszczają płyn do oleju.Same w sobie gumki to groszowe sprawy ale roboty z rozbieraniem troche jest.Tarcza znajduje się tak jak w normalnym ciągniku w koszu sprzęgłowym,żeby wymienić trzeba rozpołowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1337

Zajrzyj pod korek wlewu oleju silnikowego. Jak masz tam budyń to trzeba wymienić oringi vitonowe na tulejach. Przy okazji wywalić pierścienie i panewki. Koszt gdzieś ze 3 tys zł. Półbiegi ze sprzęgłem nie są rewelacyjne, pod obciążeniem nie zmienisz. Rewers ze sprzęgłem szybciej działa ale do tura lepszy bez sprzęgła. W serii 500 masz pompe tłoczkową a tutaj zwykłą która jest dużo tańsza. Turbomat - coś pięknego abyś przy wymianie oleju nie zalał do pełna bo rozwalisz. Ogólnie sporo kasy kosztują pierdoły które wyjdą w praniu. Centralki hamulcowe - 500 zł sztuka, jakiś czujnik czegoś, uszczelniacz tego czy tamtego. Sprawdź czy od spodu na wysokości sprzęgła nie ma wycieku - jeśli jest to ciągnik do rozpołowienia - wymiana uszczelniaczy się kłania. Koszt gumek 300zł a rozbierania jakby skrzynia walnęła. 

Mam namiar na człowieka który robi w przyzwoitych cenach wszystkie typy ciągników - szczególnie elektronikę. Umie odratować wiele czujników. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Piotrek5685477
      Witam, mam problem z hamulcami w Fendt 310 lsa. Otóż hamulec wpaduje jak gąbka i nie hamuje, ciągnik nie dawał wcześniejszych oznak, brak wycieków. Proszę o szybką pomoc.
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj