Skocz do zawartości

Zdjęcie

fendt 311, rady i opinie przed zakupem


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Massey294s

Massey294s

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 18 październik 2016 - 10:34

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Chciałem poznać opinie posiadaczy i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Oglądałem kilka i ten wydaje się być najciekawszy.

https://www.olx.pl/o...html#ea3ebf51dd

Fendt z Francji, czyli bez klimatyzacji i układu pneumatycznego.

Wybrałem ten model, ponieważ odpowiada mi moc i skrzynia wydaje się być mniej awaryjna niż w 511 ( półbiegi ze sprzęgłem) Dobrze to rozumiem?

Kolejna sprawa to srzęgło turbomatik? Jaki koszt ewentualnych napraw? Jak sprawdzić jego sprawność? 

Nastęna to błedy, jaka jest procedura odczytywania i czy ktoś z forum ma może jakieś instrukcje żeby je odczytać? 

 

http://www.rolnicze2...e9097ca_big.jpg

Chciałbym także dowiedzieć się od czego służy dokładnie każdy z przycisków przed panelem ehr? 

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
fendt 311, rady i opinie przed zakupem Dzisiaj, 03:50
  •  

#2 Share 22krystianek22

22krystianek22

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2016 - 18:16

fendt 311, rady i opinie przed zakupem Znam faceta który chce sprzedać tego fenda sam mam od niego renowke i mogę cię go polecić bo sprowadza na prawe dobre ciągniki ;)

#3 Share mraukot

mraukot

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 18 październik 2016 - 18:49

fendt 311, rady i opinie przed zakupem Kolego, tylko nie oczekuj od tego silnika jakiś nadzwyczajnych osiągów. Brak turbiny jest odczuwalny, taki troche muł.

#4 Share Turbomatiq

Turbomatiq

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2016 - 19:16

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Tak jak mówisz  w 511 jest w skrzyni większe zamieszanie,tarczki itp.311 jest prościejsza tyle,że do zmiany półbiegu trzeba użyć sprzęgła.Co do sprzęgła to sam w sobie turbomatik jest praktycznie bezawaryjny,co najwyżej może jakiś uszczelniacz puścić ale to rzadko.Olej wymienia się co 5000 motogodzin i to tyle jeśli chodzi o eksploatacje turbomatika.Oczywiście tak jak w każdym ciągniku jeśli tarcza sprzęgłowa jest zjechana to trzeba liczyć się z wymianą,tyle,że przy turbomatiku tarcza tak szybko się nie zdziera.Możesz zrobić test,czyli wrzucić 6 bieg wcisnąć hamulec i puścić sprzęgło po czym naciskasz pedał gazu i patrzysz jakie obroty ma silnik.Z tego co pamiętam jeśli jest 1000-1350 obr/min to jest w normie.Błędy odczytujesz poprzez wciśnięcie przycisku BI na konsoli,później lecisz strzałką na trójkócik w menu i wciskasz enter.Wyświetlą Ci się kody błędów.Jeśli byłbyś zainteresowany to mogę Ci podesłać kody błędów na maila i sobie odczytasz.Dobrze byłoby na miejsc wykasować wszystkie błędy,rozgrzać ciągnik,pojeździć i sprawdzić jakie błędy powróciły.

 

Przyciski przed panelem EHR służa głównie do załączania napędu/blokady.Sa dwa tryby pracy napędu i dwa tryby pracy blokady.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to wal.



#5 Share Massey294s

Massey294s

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 19 październik 2016 - 20:45

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Jeśli mógłbyś to odrzuć te kody na dejmen16@wp.pl

 

A przy awarii turbomatu pokażą się wycieki między skrzynią a silnikiem? Jakie są koszta ewentualnych napraw? Uszczelniacze? Całe sprzęgło turbomatik? Takie całkiem bezawaryjne to sprzęgło nie jest bo jednak trochę tematów na forum o nim jest ale wszystko ogólnikowo pisane. Wiadomo, nowego nie kupuję a jak porzedni właściciel się z nim obchodził i robił obsługi okresowe to się nie dowiem i warto by je dobrze sprawdzić bo to raczej tania sprawa nie jest.

 

Rozumiem że na 6 i wciśniętym gazie obroty nie powinny być wyższe jak te 1350? Na którym półbiegu?

 

Chciałbym jeszcze zapytać na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? Jakieś typowe usterki tego modelu? Nie jest to mój pierwszy ciągnik ale jednak różnica jest (miałem starego fergusona z mechaniczną skrzynią i Mtza)

 

A i jeszcze jedno, gdzie szukać (na przyszłość) normalnej tarczy sprzęgłowej? Jest w skrzyni? Dostęp do niej jest bardzo utrudniony? Trzeba ściągać kabinę do jej wymiany?


Edytowany przez Massey294s, 19 październik 2016 - 20:50.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
fendt 311, rady i opinie przed zakupem Dzisiaj, 03:50
  •  

#6 Share Turbomatiq

Turbomatiq

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 październik 2016 - 06:23

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Wysłałem Ci te kody błędów.Wycieki raczej się nie pokażą bo te sprzęgło jest w obudowie no chyba,że od spodu jest jakiś otwór ale nie pamiętam dokładnie.Co do kosztów to różnie,popatrz sobie na allegro.Wrzuć 6 bieg puść sprzęgło,wciśnij hamulec i gaz,półbieg nie ma znaczenia jeśli obroty są ok, 1000-1350 to jest ok.Zapytaj się sprzedającego czy były wymieniane gumki na tulejach,te silniki są bezawaryjne ale jedynym ich problemem są gumki,które z czasem parcieją i przepuszczają płyn do oleju.Same w sobie gumki to groszowe sprawy ale roboty z rozbieraniem troche jest.Tarcza znajduje się tak jak w normalnym ciągniku w koszu sprzęgłowym,żeby wymienić trzeba rozpołowić.



#7 Share Massey294s

Massey294s

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 21 październik 2016 - 09:58

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Dziękuję za kody :) A te gumki są między głowicą a blokiem silnika? Coś jak uszczelka pod głowicą?



#8 Share Turbomatiq

Turbomatiq

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2016 - 08:48

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Gumki te uszczelniają tuleje cylindrowe.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
fendt 311, rady i opinie przed zakupem Dzisiaj, 03:50
  •  

#9 Share pawelol111

pawelol111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3822 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Siedlec.

Napisany 23 październik 2016 - 22:16

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Zajrzyj pod korek wlewu oleju silnikowego. Jak masz tam budyń to trzeba wymienić oringi vitonowe na tulejach. Przy okazji wywalić pierścienie i panewki. Koszt gdzieś ze 3 tys zł. Półbiegi ze sprzęgłem nie są rewelacyjne, pod obciążeniem nie zmienisz. Rewers ze sprzęgłem szybciej działa ale do tura lepszy bez sprzęgła. W serii 500 masz pompe tłoczkową a tutaj zwykłą która jest dużo tańsza. Turbomat - coś pięknego abyś przy wymianie oleju nie zalał do pełna bo rozwalisz. Ogólnie sporo kasy kosztują pierdoły które wyjdą w praniu. Centralki hamulcowe - 500 zł sztuka, jakiś czujnik czegoś, uszczelniacz tego czy tamtego. Sprawdź czy od spodu na wysokości sprzęgła nie ma wycieku - jeśli jest to ciągnik do rozpołowienia - wymiana uszczelniaczy się kłania. Koszt gumek 300zł a rozbierania jakby skrzynia walnęła. 

Mam namiar na człowieka który robi w przyzwoitych cenach wszystkie typy ciągników - szczególnie elektronikę. Umie odratować wiele czujników. 



Podobne tematy