KaRoL_lorak

Zgrzyta skrzynia.

Polecane posty

KaRoL_lorak    0

Witam serdecznie, jestem nowy na forum więc wybaczcie pomyłki :).

Posiadam ciągnik T25 rocznik 78, i mam problem ze skrzynią biegów na dwie wajchy. Wykonany był remont skrzyni tzn wymienione podkładki oraz tulejki na kołach rewersu. Wszystko chodziło ładnie dwa dni :) i z nów problem. Pod obciążeniem do przodu zaczyna coś zgrzytać - strzelać w skrzyni. Rozkręciłem podłogę i zobaczyłem luz na kole z lewej strony przy zabezpieczeniu podkładek. I teraz nasuwa mi się pytanie, czy jak jadę do tyłu przesuwka na rewersie zazębia się z lewej strony wtedy napręża koło z prawej i idzie ładnie. Natomiast jadę do przodu przesuwka przesuwa się w prawo koła zazębione dostaję obciążenia i wtedy rozsuwa koło rewersu z lewej strony odsuwając się od wałka atakującego z silnika (zgrzyt, strzał) słychać po lewej stronie siedząc w środku. Pytanie moje jest co zrobić dołożyć podkładkę będzie ciasno, ująć z prawej nie da rady. Brak pomysłów.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shreki_xD    0

najlepiej sprawdz na jakiejś drugiej skrzyni jak tam jest. bo z twojego tłumaczenia nie kapuje. lub zorganizuj sobie instrukcję napraw i obsługi t-25

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

No tak jak robiłeś rewers zmieniałeś z prawej strony podkładkę oporową bo lubi się wyrobić frez druga sprawa mierzyłeś koła rewersu czy nie są za ostro wydarte i przesuwka a po trzecie rewers ustawia się ciasno na podkładkach a centruję rewers do ataku z drugiej strony pół podkładkami pod piastą łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Dodam że rewers oraz wałek atakujący został wymieniony wraz z przesuwką na nowy, podkładki założone (hmmm ciasno) wiem że problem był z zapięciem ich w skrzyni wyśrodkowany względem ataku. I wychodzi na to że znów puściły podkładki.

A czy jak założę naprawdę ciasno to nie będzie skrzynia wyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Podkładki nie mają prawa puścić tylko się wyrobić ale jako na jeździe do przodu choć się poluzują podkładki to nie prawa nic zgrzytać ponieważ podkładka opiera się na frezie ale sprawdź widełki czy się nie wyrobiły i wałek blokady czy jest dobry a może poluźniły się widełki na wałku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Noi wyszło szydło z worka :) otóż nie wiem jakim cudem przesunięty był wałek w stronę łożyska oporowego z półksiężycami( prawa strona) co skutkowało tym że wałek z silnika zazębiał się z kołem rewersu na przód (prawa strona) czubkami zębów. Po dobiciu wałka okazało się że monter założył za mało podkładek i luz na boki koła rewersu( koło lewa strona) ma luz ok 1 cm. Dodatkowo po rozebraniu rewersu zatarło jedną tulejkę. Więc czeka mnie wizyta u tokarza z nowa tulejką. Mam pytanie czy są jakieś sposoby na zabezpieczenie podkładek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

No wsuwasz podkładki regulacyjne i ostatnią zabezpieczającą którą przekręcasz na frezie i zaginasz na wałku.W sklepach są zestawy kompletne podkładek do rewersu a co tulejek na rewersie jak są ciasne to tylko rozwiertakiem przelecieć żeby był luz bo po przejechaniu tulejka z brązu rozgrzewa i  się zaciera i kolejna sprawa wałek atakujący ma być dobity do oporu do łożyska a reguluję się wysunięcie wałka na podkładkach od piasty łożyska  od strony złącza od wałka sprzęgłowego z wałkiem atakującym za pompą podnośnika pod klapką przykręconą na 4 śrubki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Czyli podkładki wkładam luźno na wałek ostatnią zabezpieczam, a całość ściągam regulując podkładkami po prawej stronie? Tak dobrze rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Czyli ostatnia powinna być taka gruba podkładka z wycięciem po zewnętrznej obracasz ją na frez a zacinasz prze ostatnią cienką 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Złożyłem wszystko na sucho na wyjetym wałku,spiolem jest ciasno to teraz wsuwam to do skrzyni zapinamm i ustawiam ujmac podkładki jest ich po 5szt.jednoczenie dosuwając rewers do wałku atakującego. Czy tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Po 5 sztuk z obu stron to coś masz nie tak albo nie zrozumiałeś jak się ustawia.Gruba podkładka koło 5 mm idzie od prawej strony potem cały rewers następnie podkładki regulacyjne i zabezpieczające a cały komplet wygląda tak http://allegro.pl/podkladki-rewersu-kpl-wladimirec-t-25-1437025-2p-i6492666996.html i ustawiasz na środek do rewersu na podkładkach z prawej strony wkładane pod piastę łożyska które wyglądają tak http://allegro.pl/podkladka-dystansowa-walka-glownego-t-25-i6372898230.html

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Nie po 5na rewers tylko wszystkich dystansowych jest 10 do regulacji pod łożyskiem. Teraz wychodzi mi 4czyli 2 góra i dół pod łożysko. Przy rewersie po prawej stronie idzie gruba podkładka i tu ma Luz około 1mm może zostać czy zmienić na 5mm teraz 4mm założyłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Gruba podkładka koło 5 mm idzie od prawej strony potem cały rewers ....

 

 

na kole po prawej stronie rewersu. Tam jest jedna gruba podkładka. KOło minimalnie 1 mm ma luzu na boki oraz minimalnie w przód i tył na zębach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Luz na zębach ustaw jak jest to możliwe na równo na obu stronach a jak na boki chodzi to musi delikatnie chodzić i bo musi być delikatny luz bo tulejka mosiężna podczas pracy się nagrzewa i zaciera i jak zrobisz idealnie na ciasno to będzie lipa złapie na dzień dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj