Renault85-15TX

Ciśnienie oleju silnikowego MWM

Polecane posty

Renault85-15TX    190

Interesuje mnie jakie posiadacie ciśnienie smarowania silnika. Oczywiście ciśnienie mierzone nie tak że ktoś coś usłyszał albo znajomy znajomego mówił że takie ma być. 
U mnie występuje wysokie ciśnienie smarowania silnika i po rozmowie z kilkoma użytkownikami ciągników Renault spotkałem się właśnie też z tym że u nich jest też tak wysokie ciśnienie. Na zimnym silniku potrafi na maksymalnych obrotach dobijać nawet do 9atm. Większość osób twierdzi że jednak powinno być dużo mniejsze dlatego postanowiłem się dowiedzieć jak jest w waszych Renówkach o ile ktoś z was mierzył. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

ja przed remontem mierzyłem pękniety pierścień było około 2 na małych obrotach i rosło jak zwiększałem obroty. po remoncie jest 4 na małych obrotach i rośnie wraz w ilością gazu. chociaż nie mierzyłem ile ma ma wysokich obrotach.
a ciągnik 103.14 silnik td 226.4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz to zależy bo w renówkach występuje smarowanie punktowe przez wałek rozrządu i popychacze mają  dwa rowki i jedną dziurke które podawane przez laskę popychaczy na klawiaturę  wiesz może ktoś pokręcił zawór bo maluzy na popychaczach tam jest dostępny luzo,o,oo5 


chodzi tu o silnik  td226b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Właśnie dlatego interesują mnie konkretne pomiary zimnego silnika czyli ciśnienie na obrotach jałowych jak i na maksymalnych. Jeśli ktoś by miał pomiary na rozgrzanym silniku też by było fajnie jak by podał. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    435

Jak dobrze poszukasz to w którymś temacie ktoś pisał o ciśnieniu w renówce 110.54 6 cylindrów ma na wolnych na zimnym 9 bar i ktoś pisał ze to normalne bo silniki też mwm stosowane w jakiś pompach mają takie ciśnienie na poziomie 9 bar i jest wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

W żadnym wypadku 9 atm.

Może uszkodzić filtr oleju, wypłucze panewki, olej się szybciej zużywa i nie jest filtrowany przy tym ciśnieniu.

6 atm. to maksymalne ciśnienie w tak typowym silniku spalinowym.

Odkręć filtr oleju i w podstawie jest zawór przeciążeniowy pompy.

Wykręć i oceń go, wyreguluj na prawidłowe ciśnienie przy zimnym oleju.

Co było powodem sprawdzenia ciśnienia?

Od dawna go masz?

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już mierzyłem a później zamontowałem zegar na stałe. I o to czym mogę się podzielić.
Zimny silnik obroty jałowe czyli ok. 650 ciśnienie 5-5.5 ile na wysokich nie powiem bo w połowie gazu zamyka mi zegar.

Na rozgrzanym jest ok. 2 na jałowych a na max jest 5-5.5

Olej mobil delvac 10/40.
Na turdusie 15/40 to nie było sensu w ogóle odrazu nastąpiła wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kupiliście ciągniki używane. Kto wie kiedy i kto w nich dłubał? Czy właściwie i regularnie zmieniał olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdzę że nikt tam palców nie wsadzał bo tego nie wiem.
Przecież każdy kto kupuje używany sprzęt musi się z tym liczyć że mogą go czekać jakieś niespodzianki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Ja o przyczynach sprawdzania ciśnienia nie będę pisał bo to bardziej już z ciekawości było sprawdzane okazało się ze na zimnym mam na jałowych 4.6 a na max 8.5 na rozgrzanym oleju było 4 i 7.2 zacząłem bawić się wymiana sprężynka i udało mi się uzyska zimny 4 i 7 rozgrzany 3.3 i 6. Teraz dużo posiadaczy Renówek twierdzi że ciśnienie to wyższe jest prawidłowe dla tych ciągników bo u nich też tak jest dlatego postanowiłem dowiedzieć się jak jest też u posiadaczy tych ciągników na AF.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    435

Ja tylko mówiłem co czytałem o tych 9 barach ciśnienia a po 2 jeśli większość tak mówi że mają wyższe ciśnienie to raczej jest ok jakbyś sam miał taki przypadek to mógłbyś się głowic co jest nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W żadnym wypadku 9 atm.

Może uszkodzić filtr oleju, wypłucze panewki, olej się szybciej zużywa i nie jest filtrowany przy tym ciśnieniu.

6 atm. to maksymalne ciśnienie w tak typowym silniku spalinowym.

Odkręć filtr oleju i w podstawie jest zawór przeciążeniowy pompy.

Wykręć i oceń go, wyreguluj na prawidłowe ciśnienie przy zimnym oleju.

Co było powodem sprawdzenia ciśnienia?

Od dawna go masz?

 

Każdy szanujący się producent filtra ma ciśnienie rozerwania na poziomie min 15 bar a wytrzyma pewnie więcej.

Dlaczego nie jest filtrowany ?? I szybciej się zużywa ??

Mój MWM na zimnym dochodzi do 9 stosuje filtry Filtron i nic nie rozrywa 

Wypłukanie panewek to opowieści mechaników PRL trochę prawdy by w tym było gdyby takie ciśnienie utrzymywało sie cały czas a nie w stanie przejsciowym zimnego oleju

Od pomiaru ciśnienia zrobiłem 500mth w ciezkiech warunkach obciążenia z wymianami oleju co 250 h i jakoś ciśnienie nic się nie zmienia na gorsze ( mam na stałe zegar )

Ktoś wspomniał o smarowaniu klawiatury w silniku 6 była to wada ostatniego cyl że nie dochodził olej ja mam silnik 4 ale sprawdzałem i zawory wręcz kąpią sie w oleju więc to nie  wina zaklepanych otworków 

mam jeszcze pewna koncepcję że powodem na zimnym silniku jest zużyty koszyczek zaworu jednak wydaje sie ona mało prawdo podobna wyjaśnić by mogła podmiana ale jest trudno dostępny i występowało kilka typów zaleznie od podstawy filtra obecności turbo lub chłodnicy oleju

Być może ten silnik projektowali mechanicy a nie piz**waci biórokraci o czystych rączkach żeby takie sie rozleciał po 5 latach jak jest dzisiejszy gównolit który kupujemy 

Zresztą to juz któryś z kolei silnik MWM z takim samym problemem przypadek ?? Nie róbmy z zachodu PRL

Wyższe ciśnienie to wyższe spalanie bo wiecej energii idzie na pompę ale według moich mechaników dla panewki ciśnienie na ciepłym 6 atm to piękna sprawa , a na zimnym rozsądny człowiek rozgrzewa maszynę przed pełnym obciążenie w sezonie jesiennym 

Dla porównania na jakim cis pracuje wielki radziecki silnik z lat 40 zegar widać w 2.40 min on na pewno nie był robiony przez ekonomistów 

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Dlatego najlepiej jak by posiadacze Renówek mieli ochotę w wolnym czasie sprawdzić ciśnienie oleju i podzielić się na forum jakie mają było by dużo lepiej ocenić na jakim ciśnieniu tak na prawdę pracują silniki MWM i pewnie nie jednemu z użytkowników w przyszłości przydał by się ten temat. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Czy ktoś z posiadaczy Renówek wymieniał zawór ciśnienia oleju i zakładał nowy z Fendt-a? 
Oryginał do renówek wygląda tak http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html do Fendta wygląda tak http://agromer.pl/ogolna-zawor-cisnienia-oleju-f120203310180-q20,c2,p1307,pl.html Niby różnicy w tych zaworach nie ma tylko cena ale wolę się upewnić przed kupnem czy pasuje jednak z fendta bo to przecież silniki chyba takie same są. Jak by ktoś miał jakieś informacje na ten temat to z góry dziękuje za odpowiedz. 

Edytowano przez Renault85-15TX

Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ten co podałeś od renówki jest do podstawy oleju gdzie filtr jest pionowo ( zaślepka na srubokręt ). Nie wiem jaką masz podstawę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To ten sam zawór.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czyli kupujesz ?? To sie okaże czy moje przypuszczenia są trafne :)  kilku moich mechaników oglądało nie dawno  koszyczek bo go wyjołem i mówi że to nie mozliwe...

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To czekam na info z operacji jeśli będzie pozytywna to drugi zawór jedzie do mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Posta pisze dla potomnych jak by kiedyś potrzebowali jak naprawdę jest z tym ciśnieniem oleju silnikowego.

Po wielu próbach, poszukiwaniach i różnego rodzaju kombinacjach, a nawet wymianą zaworu na nowy i dobieraniem kilku rodzajów filtrów jak i olei mogę stwierdzić na dzień dzisiejszy że silniki MWM pracują na ciśnieniu: 
* silnik zimny, obroty jałowe 5.5 oraz obroty max 9 
* silnik rozgrzany, obroty jałowe 5 oraz obroty max 8.5
* silnik rozgrzany pod obciążeniem w dłuższej pracy, obroty jałowe 3.5 - 4 oraz obroty max 7 - 7.5 
Tak jak wspomniałem post pisany dla osób które kiedyś będą miały problem i zagadkę jakie naprawdę powinno być ciśnienie w tych ciągnikach.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75

Czy ktoś z posiadaczy Renówek wymieniał zawór ciśnienia oleju i zakładał nowy z Fendt-a? 

Oryginał do renówek wygląda tak http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html do Fendta wygląda tak http://agromer.pl/ogolna-zawor-cisnienia-oleju-f120203310180-q20,c2,p1307,pl.html Niby różnicy w tych zaworach nie ma tylko cena ale wolę się upewnić przed kupnem czy pasuje jednak z fendta bo to przecież silniki chyba takie same są. Jak by ktoś miał jakieś informacje na ten temat to z góry dziękuje za odpowiedz. 

 

Czytałem ten temat, ale jakoś tego nie wyłapałem. Ten zawór  http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html jest od wersji TD 228-6 jeżeli od fendta jest taki sam to też będzie do TD 6 cylindrowego modelu.

 

Ty do D 226-4 potrzebujesz 0123017600 dla nr silnika  do 926 24 24934  i 6005001404 dla nr silnika powyżej 926 24 24935.

Podobnie jest dla 6 cylindrowego bez turbiny.

D 226-6 0123017600 dla nr silnika  do 926 26 05854  i 6005001404 dla nr silnika powyżej 926 26 05855.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj