Skocz do zawartości

Zdjęcie

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym


7 odpowiedzi na ten temat

#1 Share tedek2

tedek2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport,motocykle

Napisany 15 październik 2016 - 19:16

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

Witam.

Podczas jazdy ciągnik samoczynnie skręca w prawo. Nie tak mocno ale jest to uciążliwe. Wymieniłem orbitrol na nowy zamiennik i wszystko grało dopóki po założeniu tura, zmianie oleju w skrzyni i przejechaniu 7 km problem znow sie pojawił. Myślicie że to znów orbitrol?


Dodam, że trzymam kierownice sztywno na wprost to koła skręcają



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 90 34 problem z układem kierowniczym Dzisiaj, 10:56
  •  

#2 Share damianos95

damianos95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 372 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2016 - 20:05

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

To moze byc wina i orbitola jak i uszczelnien na siłowniku  od wspomagania



#3 Share tedek2

tedek2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport,motocykle

Napisany 21 październik 2016 - 17:05

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

jak podnoszę ładowacz z obciążeniem i skręcam to bardzo słabo traktor skręca



#4 Share tedek2

tedek2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport,motocykle

Napisany 22 październik 2016 - 11:18

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

To moze byc wina i orbitola jak i uszczelnien na siłowniku od wspomagania

Tylko jesli to wina siłownika,to dlaczego po wymianie orbitrola przez pewien czas bylo git?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 90 34 problem z układem kierowniczym Dzisiaj, 10:56
  •  

#5 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 22 październik 2016 - 18:31

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

Co można napisać nie zaglądając do ciągnika a nawet nie widząc go. Napisał wyraźnie co może być przyczyną.

Nikt z nas nie wie co tak naprawdę dzieje się z tym ciągnikiem tylko Ty sam. Jaka jest jego historia, jaki ma przebieg, jaki olej był stosowany (czy olej, czy produkt olejopodobny), co z filtrami, czy kiedykolwiek były wymieniane.

 

Zarówno pompa, jak i orbitrol eksploatowany i serwisowany w odpowiedni sposób nie zużywa się w przeciagu 20-30 lat, trzeba tylko wymieniać filtry i zalewać odpowiednim olejem. Piszę to z własnego doświadczenia a nie to co słyszałem, albo co mi się wydaje lub co "tatuś powiedział...". Moje pierwsze Renault 921.4S z 1983 roku ma oryginalną pompę hydrauliczną i orbitrol. Pompa była badana na stanowisku pomiarowym 9 sierpnia 2016 roku i okazuje się, że nie odbiega parametrami od nowej a ma tylko 33 lata.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#6 Share tedek2

tedek2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport,motocykle

Napisany 23 październik 2016 - 12:22

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

Odkąd ja go mam wszystko wymieniane i olej fuscha. Nie możliwe jest żebym wiedział co było z nim wcześniej, skoro to ciągnik od handlarza a on go kupił we Francji. A jest jakiś sposób żeby sprawdzić który to siłownik może przeciekać czy trzeba rozebrać?


Edytowany przez tedek2, 23 październik 2016 - 12:31.


#7 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 23 październik 2016 - 15:06

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

Dlatego zagranicznych maszyn nie kupuję ani od handlarza, ani od Polaka, bo to strzał we własne kolano.

 

Odpowiadając na pytanie. Te modele posiadają dwa siłowniki a badanie szczelności siłownika przebiega w następujący sposób:

Skręcasz kołami (w Twoim przypadku) maksymalnie w lewo. Następnie odkręcasz jeden przewód hydrauliczny w prawym siłowniku (ten bliżej koła), zaś odpięty przewód szczelnie zaślepiasz odpowiednim nyplem. Kręcisz kierownicą w lewo - jeśli wydobywa się olej z otworu po odpiętym przewodzie to uszczelniacz na tym siłowniku jest do wymiany, jeśli nie zakładasz odkręcony przewód i sprawdzasz drugi uszczelniacz skręcając kołami maksymalnie w prawo. Następnie odkręcasz drugi przewód hydrauliczny w tym siłowniku (ten bliżej osi), zaś odpięty przewód szczelnie zaślepiasz nyplem. Kręcisz kierownicą w prawo - jeśli wydobywa się olej z otworu to uszczelniacz na tym siłowniku jest do wymiany, jeśli nie zakładasz odkręcony przewód i sprawdzasz drugi siłownik w analogiczny sposób. Jeśli załapałeś to będziesz wiedział jak, jeśli nie to napiszę.

 

To badanie polega na ujawnieniu przecieku wewnątrz siłownika, które nie daje objawów na zewnątrz, gdyż olej przepływający przez nieszczelny tłok nie wycieka na zewnątrz (gołym okiem nie widać wycieków na zewnątrz bez odpięcia przewodów).


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 90 34 problem z układem kierowniczym Dzisiaj, 10:56
  •  

#8 Share tedek2

tedek2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport,motocykle

Napisany 23 październik 2016 - 17:47

Renault 90 34 problem z układem kierowniczym

Dzięki. Poszukam jutro odpowiedniego nypla i sprawdze. :)



Podobne tematy renault 90 34 układ kierowniczy orbitrol