Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przestroga dla "tych z turem"


226 odpowiedzi na ten temat

#161 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2006 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 03 grudzień 2010 - 20:28

Przestroga dla "tych z turem" To zależy na czym te uszkodzenie polega
bo ja bym zrobił tak żę kupił te 2812 a ciapka dalej miał.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przestroga dla "tych z turem" Dzisiaj, 23:06
  •  

#162 Share EppS

EppS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z wielkopolski

Napisany 03 grudzień 2010 - 20:54

Przestroga dla "tych z turem"

Użytkownik mirasek dnia Mar 25 2008, 10:12 napisał
Ciekawe ile jeszcze pochodzą ;[

Wykonaj prosty test, na jakimś gruntowym placu zrób kółko bez napędu, potem jeszcze raz zrób kółko ale z włączonym przednim napędem. Co sie dzieje? Z włączonym 4x4 przednie koła zostawiły wyraźny ślad gdyż kręciły się w ciągłym poślizgu - przy jeździe po łuku pokonują dłuższą drogę niż tylne a tu zostały z nimi sztywno spięte dlatego sie ślizgały. Pomyśl teraz co sie dzieje na betonowym podłożu kiedy mamy tone w chwytaku która skutecznie zapobiega temu poślizgowi i różnica drogi nie ma gdzie uciec - przedni napęd dostaje wpier*** i z tego powodu szybciej sie skończy niż w przypadku prawidłowej eksploatacji gdzie powinien wytrzymać praktycznie cały żywot ciągnika
.

Tak samo niektórzy geniusze załatwiają napędy w terenówkach, spinaja na sztywno 4x4 i hajda po asfalcie :lol: W jakimkolwiek pojeździe gdzie nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego przedni napęd można włączać tylko w warunkach w których przy skręcaniu różnica drogi pokonywanej przez koła na obu osiach może uciec w poslizgu którejś z osi...

@tomi382 przeczytaj powyższy cytat i pierwszą stronę tematu a być może zauważysz że jazda na przednim napędzie nie jest taka ''oczywistą oczywistością''.
NAPIS ćWICZEBNY

#163 Share krisp

krisp

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko

Napisany 06 grudzień 2010 - 19:48

Przestroga dla "tych z turem" właśnie o to sie pytałem czy należy czy nie należy a @tomi382 mnie wmawaił że trzeba koniecznie miec wwłonczony

#164 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 06 grudzień 2010 - 23:55

Przestroga dla "tych z turem" Proponuje wam wjechać w pole z pełną łychą lub z sianokiszonką bez napędu :rolleyes: i jak wrażenia? Co mnie zawracanie obchodzi ! od tego jest mechanizm róznicowy! I nic nie ma prawa się stać a takie wasze teorie to tylko przedstawić w fabrykach ciągników żeby zaprzestali montażu przednich napędów. :P U mnie z przejazdów w stodołach są zrobione klatki na konie i po betonie pięknie nabieram tan gnój, ale nie wjadę bez napędu nawet z łychą. A gdy podniosę tą lychę to zapewniam że się nie cofnie, chyba że ma ktoś małe łyżki. Zostwmy beton - wyjechałem na podwórko lub za stodołe załadować na przyczepę i co? nawet z miejsca nie ruszę a takie włączanie i wyłączanie to mam gdzieś... Napęd jest po to żeby go używać :P

#165 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 07 grudzień 2010 - 01:22

Przestroga dla "tych z turem" To chodzi o to by nie używać napędu bez potrzeby.

Jeśli na suchym betonie nie możecie manewrować traktorem bez przodu, to wybaczcie ale macie za dużego tura do ciągnika. Ja zrozumiem pomoc napędu w grząskim terenie, ale na suchym tylne koła mają na tyle stać na ziemi by była możliwa jazda bez przedniego napędu. Jeśli nawet na betonie jazda bez przodu nie jest możliwa, to nie jest to bezpieczna (stabilna) praca.

Traktor nie posiada między osiowego mechanizmu różnicowego, dlatego napęd przedni jest napędem pomocniczym, a nie stałym. To oznacza że nie używamy go tam, gdzie jazda powoduje naprężenia (wszystkie koła posiadają dobrą przyczepność przyczepność).

#166 Share rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 07 grudzień 2010 - 17:28

Przestroga dla "tych z turem" ja jeżdżę prawie cały czas z włączonym napędem z turem i nic sie nie dzieje i nic nie ma prawa się stać może być przedni napęd wlaczny cały czas chyba ze macie jakieś zabawki nie ciągniki.

#167 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 07 grudzień 2010 - 23:26

Przestroga dla "tych z turem" Popieram @rino B) pokażcie mi instrucje obsługi jakiegoś jaśka i dla zetora z lat 80 tych i czy tam pisze żeby nie używać napędu bez potrzeby? Na asfalcie rozumiem jak jedziemy na max rpm ale przy zółwiej jeżdzie nie ma prawa nic się stać a że ciągnik pracuje z turem ponad 10 lat i to dość intensywnie to musi się coś stać przecież to nie ładowarka!

#168 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2006 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 08 grudzień 2010 - 16:51

Przestroga dla "tych z turem"

To chodzi o to by nie używać napędu bez potrzeby.

Jeśli na suchym betonie nie możecie manewrować traktorem bez przodu, to wybaczcie ale macie za dużego tura do ciągnika. Ja zrozumiem pomoc napędu w grząskim terenie, ale na suchym tylne koła mają na tyle stać na ziemi by była możliwa jazda bez przedniego napędu. Jeśli nawet na betonie jazda bez przodu nie jest możliwa, to nie jest to bezpieczna (stabilna) praca.

Traktor nie posiada między osiowego mechanizmu różnicowego, dlatego napęd przedni jest napędem pomocniczym, a nie stałym. To oznacza że nie używamy go tam, gdzie jazda powoduje naprężenia (wszystkie koła posiadają dobrą przyczepność przyczepność).

Według mnie sto procent racji kiedy dobrze idzie bez napędu to po co go nadurzywać

#169 Share pawelwlosty

pawelwlosty

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie/wysokie maz

Napisany 08 grudzień 2010 - 19:01

Przestroga dla "tych z turem"

Proponuje wam wjechać w pole z pełną łychą lub z sianokiszonką bez napędu B) i jak wrażenia? Co mnie zawracanie obchodzi ! od tego jest mechanizm róznicowy! I nic nie ma prawa się stać a takie wasze teorie to tylko przedstawić w fabrykach ciągników żeby zaprzestali montażu przednich napędów. :) U mnie z przejazdów w stodołach są zrobione klatki na konie i po betonie pięknie nabieram tan gnój, ale nie wjadę bez napędu nawet z łychą. A gdy podniosę tą lychę to zapewniam że się nie cofnie, chyba że ma ktoś małe łyżki. Zostwmy beton - wyjechałem na podwórko lub za stodołe załadować na przyczepę i co? nawet z miejsca nie ruszę a takie włączanie i wyłączanie to mam gdzieś... Napęd jest po to żeby go używać :D

Jeżdzisz z przeciw wagą ?
Sprzedam oponę do beczkowozu !!!

#170 Share LeonOr

LeonOr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo i technika!

Napisany 08 grudzień 2010 - 19:50

Przestroga dla "tych z turem" Ja jeżdżę zawsze 4x4 tylko na asfalt wyłączam ze względu na oszczędność opon.
Wczoraj w lesie to blokada mechanizmu różnicowego to była podstawa. dobrze, że przodu nie blokuje to mogłem też delikatnie skręcać.
KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przestroga dla "tych z turem" Dzisiaj, 23:06
  •  

#171 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 08 grudzień 2010 - 20:17

Przestroga dla "tych z turem"

Jeżdzisz z przeciw wagą ?

Jakbym miał CBM moze bym miał przeciwwagę a tak to woże za sobą widły do balotów i czasem nabije balota ale to rzadko a co chwile zdejmować i zakładać można k... dostać ;)
U nas ciągnik jest do wszystkiego i przez dzień wykonuje różne prace wiadomo oprócz prac polowych

#172 Share EppS

EppS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z wielkopolski

Napisany 08 grudzień 2010 - 20:39

Przestroga dla "tych z turem"

Napęd jest po to żeby go używać ;)

Możesz kupić sobie zapas półosi, włączyć napęd, blokadę mechanizmu różnicowego, jeżeli chcesz to jeszcze WOM (też jest po to żeby go używać). JohnTheBulletTeacher i mirasek dokładnie to wyjaśnili.
NAPIS ćWICZEBNY

#173 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 08 grudzień 2010 - 20:43

Przestroga dla "tych z turem" Kolego wyłącz napęd ok? i opisz nam swoje wrażenia i proszę o uczciwość i zmienisz zdanie a te niedorosłe opinie zachowaj dla siebie

#174 Share kris19911

kris19911

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Motoryzacja, komputery
    KPK kumurun team

Napisany 08 grudzień 2010 - 20:54

Przestroga dla "tych z turem" ostra dyskusja, ale jeśli ma się przyzwoitą przeciwwagę to na betonie/kostce/asfalcie napewno nie ma konieczności używania przedniego napędu, natomiast na polach to już zależy od ukształtowania, grząskości terenu i przeciwwagi czy jest konieczne używanie przedniego napędu....

#175 Share hermes

hermes

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:centrala

Napisany 08 grudzień 2010 - 21:03

Przestroga dla "tych z turem"

Popieram @rino ;) pokażcie mi instrucje obsługi jakiegoś jaśka i dla zetora z lat 80 tych i czy tam pisze żeby nie używać napędu bez potrzeby? Na asfalcie rozumiem jak jedziemy na max rpm ale przy zółwiej jeżdzie nie ma prawa nic się stać a że ciągnik pracuje z turem ponad 10 lat i to dość intensywnie to musi się coś stać przecież to nie ładowarka!


Ciągniki JD.np.3140 posiadają w przedniej osi tarczki (automatyczna blokada),które niwelują różnice promienia skrętu przedniej osi.

#176 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 08 grudzień 2010 - 21:03

Przestroga dla "tych z turem" kris19911 nie mówię o jeździe po asfalcie bo ja to rozumiem ale kto nie miał lekkiego ciągnika to nie wie i się już chyba nie dowie co to znaczy praca z ładowaczem. W mojej sytuacji jest zbyt uciążliwe jeżdzenie z przeciwwagą, czasem jeżdzę ze snopkiem jako przeciwwaga ale nie zawsze jest na to czas a napęd jest zbawienny gdy chcemy nabrać "obornika" , grząski teren i górki. Na równinie wogóle nie potrzebny napęd i wynika to z postów kolegów wcześniej ale dodatkowym utrudnieniem jest pagórkowaty teren i wiadomo jak wygląda zagroda z 60 szt bydła gdzie trzeba wjechać postawić baloty i wyrzucić gnój z pod wiat w polach bo mamy postawione tam wiaty i kto nie miał z tym do czynienia to lepiej żeby sobie oszczędził klawiatury. Chętnych do sprawdzenia warunków polowych u mnie gorąco zapraszam i uprzedzam że noga wpada na 20cm i wzwyż w ziemie.

#177 Share EppS

EppS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z wielkopolski

Napisany 08 grudzień 2010 - 21:13

Przestroga dla "tych z turem" Nie śmiałbym nic ci sugerować gdybym sam robił inaczej. Pracuję krokodylem 1,5m na płycie obornikowej nigdy nie pracowałem z włączonym napędem na pryzmie zdarzyło mi się to mniej razy niż mam palców u jednaj ręki (a mam wszystkie), jednak stosuję mały a jednak skuteczny trik - przeciwwagę o masie 880 kg praca przyjemna a przednia oś odwdzięczy się długoletnią bezawaryjną pracą. Zdania swojego nie zmienię (tak przy okazji kilkukrotne awarie półosi o których wcześniej wspomniałeś nie dają ci do myślenia że coś jest nie tak) być może właśnie twoja opinia świadczy o twojej niedojrzałości skoro dość rzeczowe argumenty przytoczone wcześniej do ciebie nie trafiają.
NAPIS ćWICZEBNY

#178 Share luki0489

luki0489

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nur, mazowieckie

Napisany 08 grudzień 2010 - 21:22

Przestroga dla "tych z turem" Czytając powyższe posty muszę stwierdzić że każdy z was ma trochę racji... Wiadomo że napędu nie można nadużywać ale też trzeba z niego korzystać. Wg wielu źródeł bezpiecznie można jeździć z włączonym przodkiem do 15km/h. A przy pracy po betonie z dużymi ciężarami to przy spokojnej pracy tak od zaraz napęd się przecież nie rozleci.

#179 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 08 grudzień 2010 - 21:23

Przestroga dla "tych z turem" Dodany obrazekPodaj dane techniczne swojego ciągnika i porównaj z zetorem 5748 i wtedy oceniaj! Wraz z danymi na temat przedniego mostu: więc czekam kolego
Ułatwie Ci kolego że półoś bezpośrednio napędza koło (może to Ci da do myślenia czy narysować?)
Jak sprytnie ktoś zawuważy ten przedni most nie ma przekładni przy kole tak jak mają zetory 5245 i 7245
więc półoś jest bardzo nadwyrężana
EDIT przepraszam za foto któregoś użytkownika AF ale wybrałem to zdjęcie bo dobrze widać ten most

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przestroga dla "tych z turem" Dzisiaj, 23:06
  •  

#180 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2006 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 08 grudzień 2010 - 22:20

Przestroga dla "tych z turem" Czyli sprawa jest prosta jak jest lekki ciągnik to zawsze się jakoś kombinuje żeby dało się co kolwiek zrobić jak nie ma innej opcji na jazde z pełnym ładowaczem jak jazda zalączonym przednim napędem to toprzecież nikt ciągnika pod płot nie postawi tylko ten napęd włączy a że może jakaś awaria wyniknie z tego po jakimś czasie no to już trudno nie ma nic za darmo.

Podobne tematy