ORION1

Pronar 1221 A II kontra Zetor 12441 FORTERRA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysiu    5

@Orion1

 

Mam pytanie ile mth masz w 82A czy więcej niż 2000mth bo do 1000mth powinno nawalić conajmniej: sprzęgło przedniego napędu kilka razy napewno nie działają hamulce, pękają przewody zasilające ON, no cały TUZ pęka różnie praktycznie każdy element??? jak myślisz Twój po 8000mth i Forterra 8641 po 8000mth będą straszne różnice? bo ja mam i tego i tego tylko większe modele Forterki a MTZ z ładnym przebiegiem 82 i ładnie ponad 1000mth 82A przepracował, ciekawe jak z wytrzymałością 1221A bo jak taka jak poprzedników to trzeba moc dzielić prze 1/2 żeby cały się nie połamał i to i tak lekkie ssłowa na MTZ bo one mają tylko jedną zalete:

 

- zużycie paliwa niskie faktycznie

 

A i jak ktoś pisze, wstawia link do stron ile np. Zetor pali i tam pisze że 23l to mam prośbe bo ja nie znam się tak na szukaniu może odrazu po linku tych oszczędnych np. Lambo R3EVO 100, Może NH TL100A, JD5820, JD 6420, jak tam bedzie 10-15l to zwracam honory smok Zetor tylko gorzej jak by napisali takiemu 5820 z 23l albo TL100A z 22l tak strzelam ale mało mylnie może nawet w 10.

 

Bo jak ktoś jak ja nie zna się i tylko jeździ swoimi i zobaczy że pali za 10 godzin 230l to nigdy nie kupi ani nie poleci bo smok a innej marki od znajomego słyszał że pali 80l na dniówke a tu znok w tymsamym teście z 80l co mówił użytkownik napisali 220l tylko ja tego nie odszukam bo cienki bolek jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No nie wiem krzysiu-tak się dzisiaj złożyło (pardon -wczoraj :D )że porozmawiałem z kolegą który kupił 3 lata temu tego Pronara 82 i z jego wypowiedzi (a gość kompletnie wyobraźni jest pozbawiony) wynika że całkiem taki oszczędny nie jest -w każdym bądź razie pali ciut więcej niż ten mój nieszczęsny JD w takich samych pracach-ale kolega jest zadowolony bo kompletnie bezawaryny mu się trafił (no może jakaś tam pierdółka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Jarku jak moje MTZ by były tylko szczelniejsze hydrauliki dostały z fabryki to ja go pod niebo podnosze djasi z zgrzytami niewygodami wszystkim innym byle oszczędzał olej hydrauliczny, pogratuluj koledze super że miał fart taki MTZ to w 4x40cm zagonowym 8literków na godzine zegarową orki styknie w starszych czerwonych a niebieski nie wiem dlaczego ale pali więcej, do małego zużycia paliwa w MTZ dorzuce silniki oczywiście o Ruskich mówie są nie do zajechania, reszta zlomowa usterki w innych tematach wypisałem.

 

Przyznam się bez bicia nie widziałem oczerniającego artykółu tego co się ukazał w gaziecie jakiejś tam ale mój jest bezawaryjny narazie i ja jestem zadowolony a to najważniejsze i cieszę się że nie trafiłem tak jak na MTZ który może faktycznie ma powtarzające się wady rocznikami co seria to te same, dodam jeszcze raz osobiście uznaje wyższość JD nad resztą producentów ciągników i nie zmienie zdania narazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Pronarek ma już przepracowane 1745 mth i nic sie w nim nie dotylalem sprzęgło dziala bez zarzutu tarcze w przednim napędzie tez sa dobre. Nom wężyk od paliwa mi pęk ciegielko w pompie mi sie poluźnilo i TUZ działa bez zarzutu. To wszystko co wnim robiłem. Ty kolego masz jeszcze MTZ tego czerwonego nie pronara??<krzysiu> Ja tam na swojego nie narzekam a że zetor wytrzyma wjęcej mth to normalne bo szybko liczy jesli pronar zrobi 400 mth to zetor zrobi 100 godzin mniej od Pronara jeśli ten i ten będzie mjał 400 mth czyli przy przebiegu 2000 mth daje to różnice 500 godzin zegarowych a 500 godzinek to troche jest różnicy dla silnika czy pracowal czy nie ??? To daje 20 dni dodatkowej eksplatacji czyli rachunek jest prosty Pronar spali tyla samo co zetor ale przepracuje 500 godzin wjęcej i o tyle wjęcej pracy zrobia. czyli Zetor musi zrobic 2666 mth by mjec tyle samo przepracowanych godzin zegarowych. Rachunek jest prosty Pronar jeśli zrobi 2000 godzin zegarowych czyli mth spali 16 000 tys l paliwa za cene 66 400 zł ON a zetor aby zrobić 2000 godzin musi przepracowac 2666 mth spali 21 328 tys l paliwa za cene 88 511 zł za ON ( spalanie pod uwage bylo brane Pronara 82 A i Zetora 7340 Turbo srednio 8l na mth cena paliwa 4,15) Cyferki nie klamja gdzies w tym ekonomja jest wniosek jest jeden niema co patrzec na mth tylko w ile jest naliczana ta mth Pozdrawiam :D

Różnice

-666 mth musi zrobić zetor zeby mjeć taki sam przebiek jak Pronar w tym czaśe:

-spali o 5328 l wjęcej ON

- to daje 22 111 tys zł różnicy a za taka kase można już coś zrobić

Co o tym sądziće ?? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

wiesz faktycznie czerwone MTZ liczyły wolniej ale jeśli masz 82A to masz niebieskiego i tam zegar na 90% liczy tak jak w Zetorze więc wniosek taki że z myth niewypalił przelicznik w starych MTZ był taki system naliczania jak w małych ruskach a w niebieskim jest ohoho inaczej, ogólnie to gratuluje jak się nie psuje twój i zazdroszczę takiego egzemplarzu napeno będzie wiele wart po latach skoro się taki trafil wogóle w tej marce, na moojej wiosce jest około 20MTZ i wady się powtarzają jak nie miałeś tej wady to albo nie ma przeciążeń u Ciebie albo jest faktycznie lepszy niż inne MTZ bo jak masz opony 360/70R20 to sprzęgło od napędu jest to samo co w starych co miały 11,2R20 i nie wytrzymuje wiecej niż 400mth jak ciężko to jeszcze mniej bo zapomnieli o mocniejszym a gumy są, jeszcze raz gratuluje a z mth to dokładnie sprawdź czas naliczania bo MTZ 82A niebieski liczy idealnie tak samo mth jak np. moja Forterra 11441 to wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

niekoniecznie niebieski pronar musi liczyc godziny tak jak zetor jeszcze w 2000 roku byly w nich montowane stare liczniki takie jak w tych czerwonych ktore bardzo wolno liczyly mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Sprawdzalem to z zegarkiem w ręku Pronar 82 A 1mth = 1 godzina a w Zetorze 7340 wyszło 1 mth = 45 minut

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zużycie paliwa liczy sie niestety nie w mtg tylko w gramach na kwh. I tu różni producenci mają rózne wyniki ale zależą one od sprawności jednostki napędowej i siegają granic 210-280 g/kwh.Czytam niekiedy jak to 70 kw ciągnik pracując z pługiem spala ok 8 l na godz pracy. Ciągnik 70 kw potrzebuje przy pelnym obciązeniu 70x240g ok.17 l paliwa . W tej ilosci zawarta jest większa energia jak te 70 kw ,ale niestety sprawnośc silników siega ok. 40% i tylko tyle może być zamienione na pracę.Znane z wyjątkowej sprawności a co z tym zwiazanej oszczędności silnikim VW TDI zużywają ok 8 l paliwa na 100 km przy predkości maksymalnej a wiec pełnym wykorzystaniu mocy silnika co daje na godzinę pracy ok 16 l gdyż w tym czasie pokonają drogę ok 200km.Są to dużo bardziej zaawansowane jednostki napędowe jak silniki Pronara ,bądz Zetora i jak czytam że z zapiętym pługiem w pełnym obciazeniu palą 8l na godz to zaczynam wierzyc w perpetum mobile i te dane w gramach na kwh które podaje producent nie są żadną odnosnią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jesli mtg u jednego producenta nie pokrywa sie z mtg to takie porównanie traci sens.To tak jak w matematyce musi byc wspolny mianownik, a w fizyce stala jednostka.Dlatego uważam że warto brać pod uwagę te g/kwh pod warunkiem że producent podaje w nich prawdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

No ale jeśli brać pod uwage wytrzymałość i np ktoś mówi że taki zrobi tyle a tyle mtg i jest wytrzymalszy od innego to jednak może nie mieć racji bo jak koledzy piszą czas trwania mtg w róznych modelach jest inny, chcą porównywać należy uwzględnić różnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Sprawdzalem to z zegarkiem w ręku Pronar 82 A 1mth = 1 godzina a w Zetorze 7340 wyszło 1 mth = 45 minut

Przy jakich obrotach? Maksymalnych, nominalnych czy innych? W niektórych ciągnikach mth wybija też niezależnie od obrotów tylko od czasu pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Szczeze polecam pronara, sam uzytkuje MTZa 82TS i ma 3000Mth, kompletnie nic przy nim nie robiłem poza wymiana uszczelki miedzy sprzegłem a skrzynią biegow (bo pracuje z TURem i przy pracy z ładowaczem sroby łączące skrzynie ze sprzegłem mogą się polużnic-i tak jest nie tylko w MTZach) faktycznie głowny jego mankament (jedyny ktory mi przeszkadza) to przecieki na rozdzielaczu hydraulicznym-ale przy intensywnej pracy z TURem nie mam mu tego za złe (raz na rok ma wymieniony komplet uszczeliniaczy i chodzi :D mam równiez Pronara 1523A i na nim mam 700Mth i na niego nie moge powiedziec złego słowa, kompletnie nic się w nim nie psuje i przeciekow tez wogole nie ma oraz wbrew opini "krzysia" hamulce działają bez zarzutu...szczeze polecam Pronara 1221AII bo to jest konstrukcja trochę zblizona do mojego Pronara...na zetora nigdy bym się nie zamienił :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goolman19    1

Ja też miałem taki problem i stwierdziłem że nie chce Zetora. W II generacji pronara wiele się już nie różni jeżeli chodzi o komfort. Popatrz sobie na tego pronarka wd. mnie czarna bestia. !! http://www.agrofoto.pl/forum/MTZ-82-vs-pro...image21658.html pozatym moje stwierdzenie Mtz są do roboty nie dla szpanu !! NHTC 56 widać mamy podobne zdanie :D Pozdrawiam !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

No tak Panowie.., NHTC56 z którego roku masz tego mtz'a? -on pewnie na plastikowych uszczelniaczach jest...

Którejś niedzieli (nie tak dawno) mi sie nudziło i swoim 82SA zdjąłem kokpit by sobie zobaczyć jak jest w środku, no i przyznam ze sie zdziwiłem jak rozdzielacze wyglądają...

Ciągnik dużo pracuje z hydrauliką (pompa non stop wlaczona jest) i rozdzielacze suchutkie są. Jednak co bosch to bosch...

Ale jak by nie patrzył to oleju do hydrauliki muszę dolewać -tak w sezonie letnim to 5l co dwa miesiące -a przecieków za bardzo nie widac -i co może byc tego przyczyną? Przy odpinaniu węzy od wyjsc hydrauliki tyle by wyleciało? :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

@marcin 974 wiem Twój MTZ jest nowszy o wiele lat niż mój ale jak tak się u mnie robiło 6 razy to przelewała pompa po trochu hydrauliczna olej do skrzyni biegów potem wymieniałem dwa oleje i uszczelniacz w pompie i grało.

 

Tylko jedno mnie panowie dziwi i prosze o żetelną odpowiedź, czy jest możliwe że na moją wioskę i okoliczne w promieniu 20km przyszły w okresie 12 lat tylko wadliwe MTZ i Pronary a gdzieś w waszych stronach te prawdziwe konie robocze? to pytanie naprawde poważne bo u mnie nikt dobrego jednego słowa nie powie o tej marce i każdy mówi że wdepnoł na mine a niestać go na wymiane, jak sa ludzie wśród nas z województwa Śląskiego okolice Częstochowy to ja chętnie pokażę chociarz 30 użytkowników przeróżnych modleli Pronar moich kolegów większość i każdy przeklina na czym świat stoi.

 

chciałbym zobaczyć na żywo MTZ 82A czy 82SA jak ma 3000mth bo w mojej okolicy kiepsko się trzymają koło 1500mth i mają usterek że gołym okiem widać wymienione 10% ciągnika szczęście ze cześci tanie jak barszcz.

 

Racja ja o serii II złego słowa nie powiem bo u nas już nie kupują tej marki wogóle i nie mam jak sprawdzić ale jest szansa że są porządne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

A ja wiem krzysiu :D

 

To zalezy kto ile wymaga od sprzętu. Jeden za 80tys. chciałby mies ciągnik jakościowo porównywalny z zachodnim a drugi rozumie to ze za te kase nic lepszego nie kupi i to jest odpowiedz na Twoje pytanie

 

 

No ale temat jest o serii II a to całkiem co innego wiesz chyba zeszliśmy z tematu :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

A jest coś nowego oprócz kabiny i maski w tym pronarze? Ktoś kiedyś twierdził, że jest to to samo co seria pierwszej generacji, tzn. silnik, skrzynia i hydraulika ta sama.

Oczywiście Pronar ma dodatkowy atut w postaci 2 cylindrów więcej, co przy pracach polowych napewno jest zaletą, ale myślę, że przeskoczy Zetora tym samym w spalaniu. Nie do końca jestem pewien, czy hydraulika poradzi sobie odpowiednio ciężkimi sprzętami. Te pierwszej generacji miały z tym problemy - u znajomego nie był w stanie podnieść 4 obrotowej. O podobnym przypadku pisano kiedys na rpt.pl - po wyregulowaniu podnośnika i założeniu dodatkowego obciążnika już dawał radę. Oczywiście o EHR w pronarze możemy pomarzyć. Nie jestem też do końca przekonany do suchego, jednotarczowego sprzęgła w pronarze, z któym mogą być problemy. Skrzynia, to też nie jest szczyt techniki. Brak biegów przełączanych pod obciążeniem zdecydowanie jest powodem trudności w doborze optymalnego biegu, pod względem obciążenia silnika...

Co do Zetora, to chyba jego największą wadą jest to, że jest to "czwórka", a nie "szóstka".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

do marcin974- tego MTZa mam z 1997 roku i rzeczywiscie jest na plastikowych uszczelniaczach. a z tym olejem to mysle ze podczas odpinania wezy moze wyleciec (no ale nie az tyle), a moze przy podpinanych maszynach są jakiesz przecieki w instalacji...

do krzysiu- moze poprostu w Twojej okolicy nie potrafią uzytkowac takich maszyn jak MTZ czy Pronar :D wczesniej miałem jeszcze MTZa z 1990 roku i miał prawie 4000 MTh no był zuzyty ale chodził i napewno nie był w gorszym stanie niz podobny ursus czy zetor o tym samym przebiegu, no a poza tym zgodze sie z marcinem974 od ciągnika wartości praktycznie połowy ciągnika zachodzniego nie mozna wymagac tego samego co od zachodniego...ale podstawa to: SPRZET TRZEBA SZANOWAC jak sie dba tak się ma...jezeli nie jest tak jak powinno byc to trzeba własnymi siłami sprobowac cos ulepszyc :) poza tym w mojej rodzinie i wsrod znajomych pracuje pare MTZow i Pronarow od 80 do 130 km i nikt nie gada ze to jest złom na kołach, poprostu cena jest adekwatna do jakości (a jakośc wcale nie jest zła) gdybys zachodniego miał dostac za cene pronara to non stop bys w nim grzebał bo zawsze coś by nawaliło. A co do silnikow MMZ to są motory nie do zajechania...no ale kazdy ma swoją opinie na dany temat...oraz jak wszedzie trafiają się lepsze egzemplaze i niestety te wadliwe...

a co do tematu to Pronar napewno bedzie lepszy do praco polowych i oszczedniejszy, hydraulika napewno poradzi sobie z ciezkimi maszynami...moj jak gość przyjechał zetorem 150 km to nie mogł podniesc mojego zestawu uprawowo siewnego a moj 1523A robi to bez problemu :) i od kiedy w pronaze 1221II generacji mozemy pomazyc o EHR? :D Skrzynia w pronaze moze i jest przestarzała ale za ta cene to co od niej więcej mozna wymagac? jezeli pozna się ciągnika to bez problemu mozna nim efektywnie i wydajnie pracowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0
i od kiedy w pronaze 1221II generacji mozemy pomazyc o EHR? :D

Biję się w pierś - faktycznie w drugiej generacji jest ten sam, co w Zetorze. Nie skojarzyłem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

ooo na pewno ten Zetor był raczej na dobiciu i raczej pompa tez już była do d... bo generalnie jak na tamte czasy to Zatory miały bardzo dobre pompy, fakt na dzisiaj ta ich wydajność nie jest za rewelacyjna ale kiedyś.. A co do spalania, to nie był bym taki pewny który spali mniej, bo choć w Zetorze moc jest wykręcona dawka paliwa i turbiną to jednak w Pronarku to są 6 gary, a niech nikt nie mówi, ze one chodzą na oparach :D prawda jest taka, że to jest dodatkowo prawie druga polowa zużycia paliwa silnika 4 cyl. A EHR jest tu i tu taki sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Zaznaczam że przy tych samych EHR nie znaczy że podnośniki takie same bo zupełnie inne nie mówie który lepszy bo nie wiem który trwalszy to wiem i zgadzam się z kolegą wyżej co do tych oparów ja pytałem wójka co jest mechanikiem czy brać 3cyl 3litry czy 4cyl 4 litry bo podobno 4 prawie nic więcej nie spali a on wiesz ta 4 dziura na sucho nie chodzi nie ma bata musi spalić więcej ale to dłuższe tłumaczenie uprościłem i moge być skrytykowany trudno się mówi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj