Skocz do zawartości

Zdjęcie

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne


35 odpowiedzi na ten temat

#1 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 07 październik 2016 - 22:30

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Witajcie,

Kupiłem ciągnik jak w temacie ,mam tylko problem bo do zwykłej 90.34 są dokładne dane a ta ma silnik TD226-4 i nie wiem czy sugerować się danymi(głownie chodzi mi o skrzynię i wagi czy np rozmiar kół) bo silnik wiadomo turbo z serii 103/52/54 więc jasna sprawa.

 

Nigdzie nie ma wzmianek o takim modelu.

 

W zasadzie chciałem zwykłą 83 konną ale jakoś wyszło że mam taką.

 

Jaka tu jest skrzynia??Mam dwie wajchy po 4 przełożenia(16+16??) z serii 103?

 

Ale znów nie za bardzo by pasowały koła bo mam na przodzie 14.9-28 a na tyle jest co prawda szerokie koło ale R34?

Trochę się martwię bo żeby było to wszystko zgrane ale sprzedawca twiedzi że tak było ,nic nie zmieniał,opony starte normalnie.

Nie chciałbym zajechać nie potrzebnie napędów.

 

Coś więcej ktoś wie???



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne Dzisiaj, 19:37
  •  

#2 Share makel9

makel9

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2016 - 00:00

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Szczerze handluję troszkę ciągnikami  i naprawiam ale jeszcze nigdy nie widziałem renówki wersji export (choć nie twierdzę, że takiej nie ma )

a także nigdy nie widziałem żeby jakaś renówka miała różnice opon o 6 a nie o 10 (co innego deutz ) ja na twoim miejscu zadzwonił by do jakiegoś  serwisu  claasa z numerem VIN i dopytał .

Druga sprawa skąd jest sprowadzona jeśli z Francji to Kurw... jaki export (Eksport (z łac. ex „poza” + portare „nieść”) – sprzedaż towarów lub usług wytwarzanych w danym kraju podmiotom zagranicznym)

a trzecia sprawa to jeśli koła by się nie zgrywały to było by to widać w miękkim terenie że któreś zrywają 

 

Z ciekawości czekam na rozwinięcie tematu 



#3 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 08 październik 2016 - 01:29

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Dlatego właśnie pytam ;)

 

No w danych z tractoor są i takie z różnicami o np. 4 bądź 6 rozmiarów,więc jednak zdarzają się.Ale chodzi mi tylko o to żeby było zgrane ok.

 

Z tyłu i tak będą inne bo raz ,że są łyse dwa za szerokie dla mnie.



#4 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 08 październik 2016 - 08:23

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Witajcie,

Kupiłem ciągnik jak w temacie ,mam tylko problem bo do zwykłej 90.34 są dokładne dane a ta ma silnik TD226-4 i nie wiem czy sugerować się danymi(głownie chodzi mi o skrzynię i wagi czy np rozmiar kół) bo silnik wiadomo turbo z serii 103/52/54 więc jasna sprawa.

 

Nigdzie nie ma wzmianek o takim modelu.

 

W zasadzie chciałem zwykłą 83 konną ale jakoś wyszło że mam taką.

 

Jaka tu jest skrzynia??Mam dwie wajchy po 4 przełożenia(16+16??) z serii 103?

 

Ale znów nie za bardzo by pasowały koła bo mam na przodzie 14.9-28 a na tyle jest co prawda szerokie koło ale R34?

Trochę się martwię bo żeby było to wszystko zgrane ale sprzedawca twiedzi że tak było ,nic nie zmieniał,opony starte normalnie.

Nie chciałbym zajechać nie potrzebnie napędów.

 

Coś więcej ktoś wie???

 

Staraj się być precyzyjnym i napisz to, co wiesz o tym ciągniku. Jeśli chcesz uzyskać dobrą odpowiedź, musisz zadać odpowiednie pytanie.

Napisz: Jaki rocznik? Jaki silnik? Jaka kabina MX, czy TX? Gdzie napisane jest "export"? Masz tylko dwie wajchy? Jest rewers, gdzie i jaki? ... Im więcej napiszesz tym odpowiedź może być precyzyjniejsza.

 

Standardowo opony powinny być: przód 13,6x24 (380/70R24), tył 16,9x34 (480/70R34).

Wersje eksportowe miały szkrzynie 40km/h.

Zależnie od roku i rodzaju kabiny wyposażenie i skrzynie były różne.

 


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#5 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 08 październik 2016 - 10:58

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Rok 1992,silnik MWM TD226-4 ,kabina powiedziałbym "specjalna" nie MX i nie typowo TX,jedne drzwi(prawe) z drugiej strony duża szyba.Ciągnik chodził z kosiarką boczną.

Skrzynia w pełni mechaniczna,dwie wajchy od biegów,na jednej 4biegi i na drugiej też 4 przełożenia.Rewers mechaniczny,półbieg również,te wajchy z prawej strony kierownicy,ta od rewersu duża długa.

Koła przód 14.9-28 tył,jak dobrze pamiętam 520/70 R34 ,ale zapomniałem spisać i dokładnie szerokość i wys,może być inna ale na pewno R34.

Instalacja hydrauliki przyczepy jest.Przód załączany guzikiem.

 

Na osłonach bocznych silnika napisane 90.34 Turbo a niżej Export.

 

Co więcej?


Edytowany przez MarcinKa, 08 październik 2016 - 10:59.


#6 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 08 październik 2016 - 11:19

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Nie ma symbolu na kabinie? Może być: ME, MA, MS.

Podaj jeszcze numer czterocyfrowy po literce "R".


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#7 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 08 październik 2016 - 11:34

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Nie spojrzałem jaki jest symbol na kabinie.Tabliczka była.

 

Jaki numer czterocyfrowy i skąd go sczytać?Nie załapałem...

 

Ciągnik jeszcze nie stoi u mnie niestety więc póki co nie mam jak zobaczyć.



#8 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 08 październik 2016 - 11:55

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Jak będziesz wiedział coś więcej to napisz. Pracuję na danych sprawdzalnych empirycznie nie na przypuszczeniach.

 

Silnik MWM TD226-4 jest typowy dla modelu 90.34 Turbo. Jednakże, w tym czasie nie wypuszczano tego modelu z kosiarką. W 1989 roku wyszły modele: 750MI (R3143) i 754 MI (R3144) i one nie miały prawych drzwi, tylko szeroką szybę, ale skrzynia była inna.


Edytowany przez AlaCapone, 08 październik 2016 - 11:56.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#9 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 08 październik 2016 - 12:45

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

wstaw foto, wiele się wyjaśni,

wszystko oprócz tylnych kół pasuje z opisu do 103


Polska B

 


#10 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 08 październik 2016 - 20:05

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Jak szczęśliwie dotrze to opiszę dokładniej co i jak.

 

Teraz pasuje szukać płużka bo obecny będzie za mały(a był za duży)hehe

 

Taki 3x40 obrotowy pójdzie?trochę górki też mam jakby co.

 

Na tabliczce na kabinie jest R7824.

 

Żadnych innych oznaczeń nie znalazłem.

 

Nie wiem czy to normalne ale jednak mam tylko dwie wajchy od biegów ,nie ma połówek,Rewers jest.

 

Koła przód 14.9-28 tył 520/70 R34.Z tyłu chciałbym dać 420/85(16.9-r34) max,nie potrzebuję aż tak szerokich opon.Zgra się ?

Martwią mnie te koła bo żadna takich nie ma,jakieś dziwne zestawienie.

 

Co oznacza pierwsza kontrolka przy tej od ręcznego na tablicy??Niestety nie mam zdjęcia.Taka strzałka w dól z kropkami w środku..

 

Gdzie jest czujnik ręcznego.nie świeci się kontrolka.Lampka ok.


Edytowany przez MarcinKa, 12 październik 2016 - 20:16.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne Dzisiaj, 19:37
  •  

#11 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 12 październik 2016 - 21:56

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Jak szczęśliwie dotrze to opiszę dokładniej co i jak.

 

Teraz pasuje szukać płużka bo obecny będzie za mały(a był za duży)hehe

 

Taki 3x40 obrotowy pójdzie?trochę górki też mam jakby co.

 

Na tabliczce na kabinie jest R7824.

 

Żadnych innych oznaczeń nie znalazłem.

 

Nie wiem czy to normalne ale jednak mam tylko dwie wajchy od biegów ,nie ma połówek,Rewers jest.

 

Koła przód 14.9-28 tył 520/70 R34.Z tyłu chciałbym dać 420/85(16.9-r34) max,nie potrzebuję aż tak szerokich opon.Zgra się ?

Martwią mnie te koła bo żadna takich nie ma,jakieś dziwne zestawienie.

 

Co oznacza pierwsza kontrolka przy tej od ręcznego na tablicy??Niestety nie mam zdjęcia.Taka strzałka w dól z kropkami w środku..

 

Gdzie jest czujnik ręcznego.nie świeci się kontrolka.Lampka ok.

Przepraszam ,coś pokombinowałem z cytowaniem.Dlatego tak dziwnie dodało.

 

Czekam na odp ,bo chyba mam jakiś "dziwny" model Renówki.


Edytowany przez MarcinKa, 12 październik 2016 - 22:00.


#12 Share 3grosze

3grosze

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2016 - 22:33

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Pewnie taki:

http://www.agrofoto....renault-954-mi/



#13 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 13 październik 2016 - 09:57

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

zwykle żółta lampka, niedrożność filtra powietrza, w niektórych modelach byłą spięta razem z czujnikiem oleju

czujnik ręcznego musisz sam szukać, bez modelu dokładnego miejsca nie podam, zapewne przykręcony jest gdzieś do skrzyni czy mostu obok dźwigienek ręcznego


Polska B

 


#14 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 13 październik 2016 - 10:44

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Tak, jak podejrzewałem to jest seria MI a tak konkretnie 954MI (R7824),  wyszła w 1991 roku. To nie jest dziwny model tylko, jak najbardziej podstawowy. Zapewne napis "90.34 Turbo" oraz "Export" to twórcza fantazja poprzedniego posiadacza. O ile pamiętam to opony powinien mieć: przód 28", zaś tył 38" oraz szerokość 480 i 520.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#15 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 13 październik 2016 - 22:39

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Dzięki,teraz już wiem jaki mam.No tak z nazwą ktoś zaszalał,choć napisy jakby oryginały ,albo dobrze zrobione.Ale to nie istotne dla mnie.

 

Niestety martwi mnie tylko fakt posiadania opon R34 z tyłu a nie 38,a co za tym idzie nie ma dobrego zgrania z przodkiem.Skoro powinny być R38.

Już miałem kupować opony ale tak to jestem trochę w kropce.

Dziwnym jest fakt że raczej chodziła na nich bo starte i felgi normalnie pasują.Sprzedawca zarzekał się ,że nic nie zamieniał...

W tym momencie przód będzie bardziej ciągnął jak tył?Będzie więcej "wyprzedzał"?Jak to dobrze policzyć o ile mu zmieniono tolerancję??

 

Druga sprawa,mam dwa baki ale na 99% nie oryginalny chyba ten dolny bo mocowania dorabiane a na górnym wężu zawór kulowy jak do wody.Wskazówka poziomu leży w zerze,żadnych przełączań poziomów nie mam(nie znalazłem nic takiego) więc chyba to nie oryginał i wywalać co?

 

Obrotomierz sprawny nie do dostania jak się zorientowałem?Czy macie jakieś namiary na części nowe i używane??


Edytowany przez MarcinKa, 13 październik 2016 - 22:42.


#16 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 14 październik 2016 - 07:42

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Osłony silnika zapewne wymienił ze względu na uszkodzenia.

 

W Twoim przypadku przedni napęd będzie ciągnął bardziej (szybciej) niż tylny. Zgrywanie się opon musisz sprawdzić doświadczalnie, ale nie na asfalcie tylko na nawierzchni szutrowej lub drodze polnej piaskowej. Jeśli nie są dobrane będzie to widać po pozostawionych śladach oraz lekkim szarpnięciu w przód lub tył, czyli zmianie prędkości. Sprawdź to przy prędkości 10-12 km/h rozłączając przedni napęd. Załączanie proponowałbym przy mniejszej prędkości 5-6km/h.

 

Renault kupiony w Polsce? Jeśli tak to wiele tłumaczy i wyjaśnia całą sytuację. :D

 

Części dostępne są u handlarzy, gdyż wiele ciągników jest sprowadzanych wyłącznie na części i można coś dobrać. Tylko pytanie jest następujące: Czy to rzeczywiście wina obrotomierza?

 

Osobiście oponowałbym za oryginalnym zbiornikiem paliwa, ale jeśli obecne nie sprawiają problemów (nie ciekną) a ciągnik nie ma problemów z porannym odpalaniem to możesz zostawić.

 

Wracając do doboru opon. Jeśli obecnie masz następujące opony: przód 14.9-28, tył 520/70R34. Jeśli tylne opony masz zamiar wymieniać to proponowałbym 520/85R34, czyli profil 85 zamiast 70. Spowoduje to, że opona będzie wyższa, obwód dłuższy, czyli bardziej podobna do R38 z profilem 70.

Napisz na priv do kolegi marcin0926, on posiada taki model i podpowie, jakie ma opony.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#17 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 14 październik 2016 - 20:20

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Z oponami już doszedłem co i jak. Jeszcze sprawdzę to praktycznie,czyli na polu jak wjadę ale poszukałem w necie policzyłem trochę i damy radę.Tylko chciałem go choć trochę sprawdzić w polu czy jest coś wart dalszego inwestowania.Dziś już może bym coś więcej pojeździł ale okazało się że łożyska dolne na zwrotnicach w przodku rozsypane i trzeba to zrobić.Do tego standardowo luz na uchu tłoka od kierowania.....takie tam.

 

Ten bak to może i bym zostawił ale chcę mieć wskazanie skoro je mam w kabinie a tak to wskaźnik jest a my na "oko" wiemy albo nie wiemy ile ON jest.Z górnego zleci a potem na domysł.

Paliwo ciągnie z dolnego ,to muszę to tam po przepinać dobrze.

 

Z pozostałymi drobnostkami typu obrotomierz itp fakt muszę podzwonić po składnicach szrotach z częściami.Tak najprędzej coś dostanę.

 

Martwi mnie jeszcze dość spory wyciek oleju pod spodem pod skrzynią jest mocno ulane ,na pewno olej ze skrzyni to jest najwięcej tutaj jak podpora wału i w stronę wyjścia napędu na przód ze skrzyni.Są tam jakieś newralgiczne miejsca w tych skrzyniach??



#18 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 14 październik 2016 - 21:16

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

A jaki jest obrotomierz w tej Reni? Mechaniczny czy elektronik?



#19 Share MarcinKa

MarcinKa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 14 październik 2016 - 21:20

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Elektroniczny jest.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne Dzisiaj, 19:37
  •  

#20 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 14 październik 2016 - 21:28

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Jeśli chodzi o wyciek oleju to umyj go dokładnie i sprawdź skąd cieknie. Prawdopodobnie (wnioskuję z Twojego opisu), że będzie to uszczelniacz przystawki przedniego napędu.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Podobne tematy