ursusikc330m

Wyciek oleju z odmy SW400

Polecane posty

Witam,gwałtownie pojawił mi się wyciek oleju z odmy w moim Z056 na pół dnia koszenia musiałem dolać 5 litrów oleju,dlaczego tak się dzieje filtr powietrza jest czysty silnik nie był przegrzany i nie mam pojęcia od czego to się stało.Czyżby pękł pierścień na którymś cylindrze a może uszczelka pod głowicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

Mi się zdaje ze pierścienie na którymś cylindrze lub na kilku. Odkręcić kolektor wydechowy i zobacz czy nie pluje olejem z zaworów jak pluje z któregoś cylindra to pierscienie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    408

W Perkinsach taki nagły wyciek oleju przeważnie jest spowodowany uszczelką pod głowicą.. SW 400 w zasadzie podobny motor, więc raczej uszczelka... Tak czy inaczej, zacząłbym od zdjęcia głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo czasu do następnego sezonu także zajrzę do tej głowicy,a w najgorszym wypadku trzeba będzie bebeszyć motor i wymieniać pierścienie.Dodam jeszcze że jak czasem złapał na bęben większą ilość zboża to z 2200obr/min schodził do 18000obr/min,przed tym wyrzucaniem oleju tak się nie zdarzało.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan34533    26

Mi się zdaje ze pierścienie na którymś cylindrze lub na kilku. Odkręcić kolektor wydechowy i zobacz czy nie pluje olejem z zaworów jak pluje z któregoś cylindra to pierscienie do wymiany

 

wystarczy zobaczyć pod kolektorem który wydech mokry i bez odkręcania

 

i na pewno nie uszczelka

Edytowano przez jan34533

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    408

Wcześniej kol. nie wspominał o spadku mocy, więc moja sugestia skierowana była w stronę uszczelki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

mógł pęknąć pierścień ale sprawdź również dolot i te odpowietrzenie czy jest szczelne bo spadek mocy i przedmuch wskazuje na całkowite rozszczelnienie. Nic nie piszesz o pracy silnika (czy równa) więc nie zakładam pęknięcia zaworu lub tłoka. Mógł do oleju i cylindrów dostać się pył...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy25    1

A ja myślę aby zacząć od filterka odmy który jest przykręcony do bloku też tak miałem był poprostu zaklejony nie puszczał powietrza z komory silnika.A my zrobiliśmy cały silnik bez potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak jest zimny to kopci na biało,a jeśli chodzi o ten filterek od odmy to jak go zdjąłem i odpaliłem silnik i przytchnołem tam ręką to czuć było jak ciśnienie odpycha rękę.A praca silnika jest na tyle równa że nawet na 400obr/min można go ustawić i ładnie sobie mruczy i nie przygasa ani nie faluje.

Edytowano przez ursusikc330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy25    1

Tak tylko że musisz jeszcze odkręcić te trzy śruby 8 tam w środku też jest siatka i często bywa że jest załojona a tak na ręke bedzie ci sie wydawało ze dmucha ale może to być nie wystarczające przy dużych obrotach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Trochę to dziwne, bo jak sąsiad miał zabitą odmę to wypchnęło uszczelki z pod misy i klawiatury, no ale odma była wbita przez filtr powietrza, bo był dość luzny i drgania go wbiły, przy czym była jeszcze odma zapchana,a tu jest jednak jakaś drożność skoro olej leci odmą i raczej bym się dopatrywał w czym innym,a zatem należało by zacząć od zmierzenia ciśnienia w komorze spalania silnika,najmniej roboty i kosztów i to by wykluczyło bądż wskazywało na to czy nie zapiekły,popękały pierścienie lub uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub też pęknięcie głowicy i to powoduje duży nadmiar ciśnienia w komorze silnika ,choć może sam olej jest coś nie taki i się pieni, co daje właśnie taki skutek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Sprawdź ciśnienie na garach.Przypuszczam że złapał powietrza z kurzem i padły pierścienie a i tuleje.Jak kopcił czarnym dymem to na 99% łapał lewe powietrze z kurzem.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Pewny jesteś.Jak piszesz że filtr powietrza czysty co po całym dniu roboty w polu w środku  jest zawalony to na 99 procent masz nie szczelny filtr powietrza.Jak teraz w mrozy odpala czy odpali w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sie akurat składa że tydzień temu tak z nudów włożyłem akumulatory i rozrusznik zakręcił ze 3 razy i silnik zagadał,aż byłem troche zaskoczony tym że odpalił w taki mróz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki894    0

Wiam mam podobny problem mianowicie mam bizona i zaczął puszczać olej z grzybka. Pierwsze koszenie było ok potem zauważyłem ze się poci po kilku dniach co raz więcej. Silnik tylko dymi na zinnym na bialo siwo a jak się rozgrzeje to nie widać że chodzi. Moc ma super podczas pracy też nie dymi. Uklad chlodzenia wody zalany plynem i zauważyłem że sie pieni pod czas pracy. Myślę że to uszczelka pod głowicą. Chyba że macie inne propozycje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agromichu
      Jakie akumulatory polecacie do bizona z056? Potrzebuje dobrych bo najtańsze 5 lat wytrzymały ;/
    • Przez rafto
      Witam, jakie zakładacie opony do swoich wózków od hedera ? Zakładał ktoś opony pełne od wózka widłowego ? Poszerzał ktoś rozstaw kół ?
    • Przez mejtun
      Dzień dobry, 
      Jest tu ktoś kto wymieniał tą ( nie wiem czy dobrze to nazywam) półkę za podsiewaczem do której przykręcany jest grzebień na kilka śrub? 
      Jak się do tego zabrać? Półka przykręcona jest pod mocowaniem podsiewacza ale jak ją stamtąd wyjąć? Muszę wywalać sito górne z dolnym? Może ktoś mnie pokieruje?   
       


    • Przez jackowski11
      witam,
       
      jak zabrać sie do wymiany gumowego fartucha na łączeniu obudowy wentylatora z tylnym mostem?
      Poniżej zaznaczone czerwoną strzałką - z katalogu
       

       
      Pytanie nr.2.
      Czy istnieje jakiś patent na smarowanie łożysk wytrząsaczy bez ich demontażu/wymiany?
    • Przez BoNes
      Cześć jestem tu nowy.
      Wujek niedawno kupił Bizona Z056 z rozwalona cala instalacja elektryczna, niema w ogóle świateł i żadne czujniki nie działają,
      szukałem w internecie schematu instalacji elektrycznej ale znalazłem tylko do Bizona Z058 i z stad moje pytanie , czy ten schemat rożni się bardzo od modeli Z056 ? jeśli tak to w jakich miejscach, i czy warto robić nowa instalacje czy kupić gotowa ?
      Pozdrawiam.
      Słyszałem ze można zrobić ja na podstawie ursusa serii C-3xx, próbował ktoś ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj