Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika Ursus 5714


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share motobiker20

motobiker20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 04 październik 2016 - 20:12

Remont silnika Ursus 5714 Witam, mam pytanie czy ktoś wykonywał remont silnika w ursusie 5714 rocznik 2004-2005? Akurat będę się przymierzał do takiego remontu, ponieważ ciągnik intensywnie dmucha z odmy. Historia ciągnika jest taka że już na gwarancji miał wymieniany jeden komplet, czyli tuleje z tłokiem, później był też wymieniany drugi komplet i pierścienie na pozostałych, lecz problem pozostał. Teraz remont zakłada wymianę wszystkich kompletów. Istotną kwestią jest to że oryginalny tłok tego silnika ma tylko 3 pierścienie. Ja chciałbym założyć tłoki 5-cio pierścieniowe. Widziałem taki komplet oryginał ursus do 5314, a gdzieś indziej było napisane, że pasują też do 5714. Wszystko to zweryfikuje jak pomierzę stary tłok i porównam to z nowymi. I tu pytanie czy ktoś robił takie modernizację i ma jakieś doświadczenie w tym temacie, z góry dzięki za wszystkie konstruktywne rady. Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Ursus 5714 Dzisiaj, 20:46
  •  

#2 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 04 październik 2016 - 20:25

Remont silnika Ursus 5714

A co tam za silnik siedzi? zdaje się wolnossący taki jak mam w MF 3060... 4 pierścieni wg katalogu choć zestawy z 3 też znalazłem ... a w 5314 jest 5 pierścieni tyle że tłok mniejszy


Edytowany przez lukbold, 04 październik 2016 - 20:46.


#3 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 październik 2016 - 22:41

Remont silnika Ursus 5714

Wg. danych z netu masz odpowiednik Perkinsa A4.248 ( taki jak kolega wyżej w MF 3060). Co do liczby pierścieni to zdania są podzielone, a w najlepszych silnikach z tym oznaczeniem ( lata 70 - 80 w np w MF) Perkins stosował tłoki z 3 pierścieniami. 

Moja rada: Jeśli znasz się dobrze na naprawie to po zdemontowaniu głowicy oraz tłoków sprawdź tuleje zanim zaczniesz cokolwiek dalej robić. Przedmuch z odmy to nie tylko nieszczelność tuleja - pierścień - tłok ale może być jeszcze głowica choć przeważnie to pierwsze. 

A jak z mocą? To że przedmuchy z odmy to jeszcze nic nie znaczy jak ciągnik nie ma większych problemów z odpalaniem i ma swoją moc.



#4 Share motobiker20

motobiker20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 05 październik 2016 - 11:44

Remont silnika Ursus 5714 Jest ubytek mocy, po za tym jak jest zimny to pali na dotyk, ale jak złapie temperaturę to trzeba chwilę heblować, żeby go zapalić. Kompresja mierzona pierwszy cylinder 26 reszta ok 21, 22 atm

#5 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 październik 2016 - 13:17

Remont silnika Ursus 5714

No to dmucha:)

Kompresję mierzyłeś na ciepłym czy zimnym?

Próbę olejową robiłeś?

Jak masz zamiar to dobrze zrobić to poszukaj jakiegoś dobrego zakładu aby wymienili Ci tuleje na niehonowane (surowe ) i obrobili ( honowali ). Zestawy dobrej marki i będziesz miał na długie mth spokój.

Z resztą najlepiej zrobić tak:

1. Oddać do dobrego zakładu i odebrać zrobiony

2. Robić z dobrym mechanikiem ( lub samemu) i oddać do obróbki głowicę, blok z wałem oraz zestawami.


Edytowany przez akmaly, 05 październik 2016 - 13:20.


#6 Share motobiker20

motobiker20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 05 październik 2016 - 15:02

Remont silnika Ursus 5714 Na zimnym po regulacji zaworów, próba olejowa wskazuje na dół silnika

#7 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 446 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 05 październik 2016 - 16:43

Remont silnika Ursus 5714

Takze jak koledzy wyzej radze oddac do dobrego zakladu .Swego czasu robilismy pare silnikow w domu ale to glowice trzeba wozic blok pompe.Paliwa wypalisz i nerwow kupa nie raz bylo ze glupie uszczelki kupilem i nie pasowaly.Ostatnio robilem silnik w kombajnie w zakladzie i wyszlo jeszcze taniej jak bym sie sam z tym babral .Dwa lata gwarancji zero przeciekow silnik byl na hamowni jestem zadowolony.Jak sie dogadasz to zabiora z domu i przywioza



#8 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 05 październik 2016 - 17:56

Remont silnika Ursus 5714

no ale cóż w takim perkinsie sam zrobisz? ja jutro zawożę a4.248 do remontu i nawet nie mam zamiaru głowicy mu przykręcać bo kupisz byle jaką uszczelkę, bo niby skąd masz wiedzieć która dobra.... i robota spierniczona... Mi rok wytrzymała uszczelka a robiłem wszystko wg instrukcji no ale pewno praktyki brakło... drugi cylinder zalany


Edytowany przez lukbold, 05 październik 2016 - 17:58.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Ursus 5714 Dzisiaj, 20:46
  •  

#9 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 05 październik 2016 - 19:06

Remont silnika Ursus 5714

Do 5714 były montowane silniki o oznaczeniu 4410 brazylijskiej produkcji - MWM. Lubelski ursus montuje taki do ciągnika 8014A na eksport do afryki



#10 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 05 październik 2016 - 20:52

Remont silnika Ursus 5714

4410 to nazwa która funkcjonuje w papierkach ursusa i Wikipedii... spróbuj kupić coś do tak oznaczonego silnika... nie wprowadzaj zamętu



#11 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 06 październik 2016 - 06:47

Remont silnika Ursus 5714

Jaki zamęt?

http://www.mwm.com.b...orce 4.1_66.pdf

http://www.dieselpro...l/#.V_XjpfmLSUk



#12 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 październik 2016 - 07:37

Remont silnika Ursus 5714

Zamęt taki że Ursus 5714 ma silnik U 4410 co jest odpowiednikiem Perkinsa A4.248 ( 4068 cm3) natomiast Polmot H 8014 czyli późniejszy Ursus H 8014 ma silnik Perkins 1104D (4400 cm3).



#13 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 14 październik 2016 - 21:06

Remont silnika Ursus 5714

Tyle że ja pisałem o ciągniku Ursus 8014A przeznaczonym na rynek afrykański. Czytajcie ze zrozumieniem.

http://ursus.com.pl/...OWA#Ursus-8014A

URSUS_8014A_600.jpg

 



#14 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 październik 2016 - 22:12

Remont silnika Ursus 5714

Tylko tam nic nie pisze o silniku.

Nawet jeśli to silnik produkowany w Brazylii nie zmienia faktu że jest odpowiednikiem Perkinsa.



#15 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 14 październik 2016 - 22:47

Remont silnika Ursus 5714

Powiedział bym że jest kopią a nie odpowiednikiem. Nie wiem co to jest to MWM International ale to nie to samo co fabryka MWM w Niemczech, ciekawe czy mają wg. coś wspólnego.

W każdym razie silnik o którym mowa to Perkins a zdradza go śred. i skok tłoka: 101x127 są to wymiary nie typowe nie spotykane u innych producentów silników.

Znamienna jest też reklama Perkinsa w artykule z drugiego linku.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Ursus 5714 Dzisiaj, 20:46
  •  

#16 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 17 październik 2016 - 10:48

Remont silnika Ursus 5714

Brazylijskie MWM zostało założone przez niemieckie MWM w 1953 roku. W 1985 właściciel MWM - Knorr-Bremse AG sprzedaje niemiecką fabrykę wraz z brazylijskim oddziałem firmie Deutz AG. Brazylijski oddział w 2005 roku został nabyty przez Navistar International. Wcześniej w 2001 roku Navistar przejął fabrykę Maxion International Motores S.A., która produkowała silniki pod marką i na licencji Perkinsa. W 2006 roku Perkins zatrzymał prawa do używania swojego znaku, lecz nie do produkcji, więc produkują stare Perkinsy pod marką MWM. Żeby było jeszcze ciekawiej firma International Harvester Company sprzedała w 1986 swoje fabryki produkujące maszyny rolnicze firmie Case wraz z własną marką a sama przyjeła nazwę Navistar International

Informację, że w ciągniku 8014a był montowany brazylijski silnik można odnaleźć w bibliotece multimedialnej Ursusa w katalogu niemieckim, bo już inne wersje językowe zostały zmienione

ygqhp69p6s0v_t.jpg



Podobne tematy