siemens75

Jaki akumulator John Deere 5620 ?

Polecane posty

siemens75    1

Cześć,

 

Mam teraz w swoim JD akumulator 154Ah; 1150/1200A EN i do tego dosyć mały alternator 95A. Wszystko jest od nowości. Traktor ogólnie zimą ciężko zapala. W ciągniku zamontowana jest oryginalna klima.

 

Jaki macie akumulator w swoich JD i jak jest u nich z rozruchem zima/lato?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    1

Ok, dziwi mnie jedna rzecz - zarówno na stronie dealera jak i w necie są informacje że akumulator to 110Ah - dla wszystkich modeli 56,57,58-20.

 

 

tak czy inaczej według mnie alternator jest średniej wydajności, biorąc pod uwagę pracę zimą i 95A to ma ciężko, w traktorze zwykle świecą się światła, radio i pracuje wentylator od ogrzewania +inne odbiorniki - pozostaje jakieś 50-60A.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

I tyle wystarczy z zapasem. To jaki masz wstawiony akumulator nie ma różnicy dla alternatora. Możesz mieć 100 Ah i będzie to miało taki sam wpływ na alternator jak obecnie. On ma uzupełnić to co zużyjesz z aku przy rozruchu i zasilić odbiorniki. Czy masz aku 100 Ah czy 200 Ah prądu na rozruch pójdzie podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    1

Kolego mylisz się - im bardziej akumulator niedoładowany tym niższe napięcie, a jeśli niższe napięcie to rekompensata w poborze prądu. Pamiętaj zawsze jak rozładowywuje Ci się jakakolwiek bateria - to spada napięcie, a przepływ prądu rośnie (oczywiście przy takim samym odbiorniku).

 

P=U*I

 

Tego nie zmienisz.

 

 

 

Także pytam dalej osoby które posiadają JD nawet od innych modeli z silnikiem 4500cm3 - jakie macie akumulatory i jak Wam zapala traktor, zimą latem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Starałem się w prosty sposób beż zbędnej komplikacji opisać co i jak ;) Po za tym niższe napięcie i głębsze rozładowanie będziesz miał w aku o mniejszej pojemności....

Za bardzo kombinujesz i Sobie utrudniasz. Dlaczego duży aku ma być bardziej niedoładowany niż mały aku? Do zera raczej nikt na co dzień rozładowuje akumulatora, a jeśli już to są skrajne sytuacje i wtedy i tak lepiej podpiąć pod prostownik jeśli jest taka możliwość. Zresztą nawet jeśli to też się naładuje tylko trochę dłużej to będzie trwało.

Banalnie prosty przykład: masz 2 beczki - 100 l i 200 l wody. Z każdej ulane jest 20 l więc do pełna brakuje tyle samo zarówno w małej jak i w dużej. Dla alternatora tak samo bez różnicy czy ma doładować mały czy duży aku skoro w obu brakuje tyle samo do pełnej pojemności.

 

Co do odpalania to z czym dokładniej problem? Kręci długo i nie pali czy zrobi parę obrotów i pada?

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    1

Praw fizyki nie przeskoczysz i jest tak jak napisałem. Co do akumulatora - faktycznie jak są możliwości najlepiej mieć jak największy i z jak największym EN, ale jak jest go czym naładować- a jak nie to można go tylko uszkodzić i będzie gorszy od tego słabszego.

 

 

 

Co do kręcenia - bardzo mulasto teraz kręci, wcześniej tak kręcił tylko gdy na zewnątrz było poniżej 5stopni.

 

 

Czy tu nie ma nikogo kto ma ciągnik JD? i mógłby coś napisać jak jest? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć
Posiadam JD 5720 sprowadzony rok temu. Podejrzewam akumulator oryginał w nim jest, co do odpalania zimą było kiepsko obecnie na dotyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Panowie jak w tej serii zachowuje się kontrolka ładowania? to znaczy , czy zaświeca się po włączeniu napięcia?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slawek_82
      Witam. Czy jest możliwość w JD 6920 z układem paliwa Comon Rail zmniejszyć obroty na biegu jałowym z 850 na trochę niższe??
    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj