peter70

Bardzo ciężko działający układ kierowniczy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
peter70    0

Witajcie,

Nie wiem co może być powodem takiego stanu rzeczy, w moim C 360 3P nie da się praktycznie kręcić kierownicą. Na pusto bez ruszenia choćby ją ciągnął na siłę, nie skręci. Trzeba delikatnie ruszyć ale i tak kręci się niemiłosiernie ciężko. Przód cały po regeneracji, wszystkie sworznie zwrotnicy itd nowe. Po regeneracji skutek jest taki że kręci się jeszcze ciężej bo całość jest na sztywno spasowana. Przód nasmarowany, smar wychodzi bokiem, olej w kolumnie jest. Brak mi pomysłów już co może być nie tak. U sąsiada w C 360 można kręcić na postoju normalnie kierownicą, u mnie nawet w czasie jazdy trzeba z nią się siłować. Podrzućcie co może być jeszcze nie tak i co mogę sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    515

Trzeba całą kolumne zregenerować, jeśli jak twierdzisz ze przód cały był robiony, pewnie kulki są wyrobione przez co ślimak tworzy taki opór ze nie idzie kierownicą ukrecić. :)
Jak często zwrotnice smarujesz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    515

Ale tak po za tym sprawdz czy jest olej w kolumnie bo to też może być przyczyną jeśli kolumna jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może przeczytaj i dopiero odpowiadaj B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    515

Zetorki12 jak nie masz wiedzy to zamknij.... a nie durne komentarze piszesz, pomyśl trochę nad sobą bo zaczyna mnie to denerwować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może grzeczniej , nie Moja wina że czytać nie potrafisz . Kolega wyraźnie napisał że olej w kolumnie jest , więc ta twoja wiedza to gdzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    515

Hehehe, wiesz co może i faktycznie to przeoczyłem, ale taki dym robisz ze aż mi cie szkoda... napisz choć raz jakiś mądry komentarz, a nie typu ze coś do kogoś masz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ale Ja do ciebie nic nie mam , tylko grzecznie zwróciłem uwagę że nie doczytałeś , a ty tu jakieś dąsy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

I po co te spiny Kitowiak? Zetorki miał rację  nie do czytałeś autor napisał że jest olej. Co do problemu  środek kolumny do regeneracji bez rozbierania jest widocznie sie nie obejdzie.Może kiedyś oleju nie było lub  czas i motogodziny zrobiły swoje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

podnies przod do gory i spróbuj skrecac, sprawdz czy jest roznica, moze tuleje w zwrotnicach za ciasne mimo ze nowe, moze zwrotnice delikatnie krzywe (w co ciezko mi uwierzyc) a tuleje tylko wymienione i bedzie klinowalo i bedzie opor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Przyznam szczerze że nawet nie wiem dokładnie co wymienili ale za regenerację zapłaciłem prawie 1000zł. Zbieżność jutro sprawdzę ale mam jeszcze jedno pytanko Panowie. Powiedzcie, czy i jeśli tak to jak ustawia się kąt pochylenia koła? Pytam ponieważ jak patrzę na inne ciągniki to koła pochylone są do środka i tworzę taką jakby literę V natomiast u mnie tego nie ma. Koła są praktycznie na prosto. Może tu jest pies pogrzebany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Wątpie jedynie będzie nie prawidłowe zużycie bieżnika.Jak to jak podobnie w samochodzie z prawej strony na drążku poprzecznym masz końcówkę z gwintem  ją wykręcasz bądź wkręcasz.W instrukcji jest napisane  że musi być wymiar taki oraz z kreda się oznacza,w instrukcji prawie wsio jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Wątpie jedynie będzie nie prawidłowe zużycie bieżnika.

 

No to już wiem czemu nowe opony, które mają 4 lata dopiero, są już totalnie łyse ... W takim razie po pierwsze będę musiał sprawdzić zbieżność a po drugie ten kąt pochylenia kół. Powiedzie proszę, jak ten kąt się reguluje? Nie mam tu na myśli zbieżności tylko tylko o pochylenie kół do zewnątrz, instrukcja podaje że mają być pochylone pod kątem 5 stopni.

 

A jeszcze co do zbieżności, czy aby ją ustawić wystarczy że będę kręcił tym drążkiem czy muszę odkręcić końcówkę od koła i ją wkręcać/wykręcać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

kat pochylenia kola -nie ma regulacji, wartosc 5 stopni mowi czy belka przedniej osi jest krzywa czy nie. zzbieznosc  regulujesz drazkiem poprzecznym - miedzy kolami. Odkrecasz ta nakretki-kontry, krecisz drazkiem az uzyskasz wymagana zbieznosc i dociagasz kontry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Czy ma ktoś z Was jakiś patent na ściągnięcie koła kierownicy? Od biedy można ją pociąć i kupić nową, wiem ale póki w ruch pójdzie szlifierka chcę spróbować ją ściągnąć. Niestety ściągacza takiego nie mam, walenie młotkiem nic nie daje, kierownica była spryskiwana WD 40 przez 3 dni. Ani drgnie. Nie ściągana była nigdy, od nowości tak siedzi. Brakuje mi już pomysłów jak ją ściągnąć. Całość jeszcze siedzi w ciągniku, nie chcę wyciągać z kierownicą bo musiał bym rozwalać całą deskę a tydzień temu zrobiłem porządek w instalacji i teraz musiał bym wszystko od nowa rozpinać i później spinać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

żeby wyjąć kolumnę wystarczy wyciąć ten górny/przedni od otworu kawałek blachy w kokpicie  ;)

będziesz miał kolumnę na ziemi to bez problemu odbijesz kierownicę


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Czyli trzeba zdemontować deskę rozdzielczą z zegarami. Bo tam innej blach nie mam. Jest jeszcze tak taka blacha ale ona mi nie wyjdzie w życiu bo jest skręcona z maską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk3802    200

Zadam może głupie pytanie ale jak do kolumny kierowniczej w 4011 dolewa się olej? Używam od jakiegoś czasu sąsiada 40tkę do napedzania cyklopa (worki BB itd) i za skur.. skrecać nim nie idzie pewno dolanie oleju pomoże tyle co umarłemu kadzidło ale jednak interesuje mnie gdzie. układ typopo 40tki bo jeszcze wsadzony w zbiornik paliwowy. zagladałem i nic nie widzę


Jeśli nie zgadzasz się z postem bądź komentarzem powyżej, wciśnij F13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1430

Zwrotnice przesmaruj, tam trzyma. Oleju też możesz dolać, ale za dużej różnicy nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk3802    200

Ale ja sie zapytałem dzie sie dolewa....:(


Jeśli nie zgadzasz się z postem bądź komentarzem powyżej, wciśnij F13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Pod kierownicę w w rurze kolumny jest korek. post-13540-0-74382700-1494881677_thumb.jpg

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk3802    200

O dziękuje bardzo;) Sprubuje dolać chodź mysle że "kamienie" w układzie pewno przytarły sie juz;/


Jeśli nie zgadzasz się z postem bądź komentarzem powyżej, wciśnij F13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

    • Przez Rafiiiiiiiiii
      Witajcie mam taka prośbe o przekazanie mi wskazówek na temat jak wyeliminować luzy w kierownicy????
      Kiedy krence kierownicą musze przynajmniej 2 obroty zrobić zeby zaczeła skrencać??
      Kierownica sie unosi i opuszcza jest tam straszny luz i chodzi na boki prawa>>lewa...Czy ktoś to naprawiał???I wie co i jak???Bardzo prosze o wskazówki
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj