KlimekPL

Zetor 5211 przypala sprzęgło

Polecane posty

KlimekPL    792

Witam,

Zimą Zetor 5211 przechodził kapitalny remont sprzęgła, stare kompletne zostało wywalone i założone wszystkie nowe części. Od tamtej pory aż do niedawna wszystko działało perfekt, żadnych niepokojących objawów. Jednak tydzień temu podczas talerzowania nagle sprzęgło mocno się przysmażyło nie wiedzieć dlaczego. Na wiosnę podczas orki, kultywatorowania i innych robót nie było żadnych złych objawów, również teraz stalerzowałem kilka hektarów bez żadnych problemów i dopiero w pewnym momencie zaczął dobiegać charakterystyczny zapach siarki. Niezwłocznie przerwałem robotę, wyregulowaliśmy sprzęgło I stopnia z mechanikiem poprzez ten boczny wziernik i teraz jest sporo lepiej ale nadal nie jest dobrze. Mechanik mówi, że już bardziej poluzować docisków nie może. Jest lepiej ale nadal czuć sprzęgło, zwłaszcza podczas zmiany biegów albo ruszania pod obciążeniem (z belami na przykład).

 

Trzeba bawić się w wymianę tarczy? Mogło się okazać, że po chwilowym katowaniu nadaje się na szrot? Czy można na ten problem inaczej zaradzić? Bo ciągnik generalnie jeździ bez zarzutu, nic się nie ślizga, idzie jak wściekły. Ale sprzęgłem wali...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co to znaczy: "...założone wszystkie nowe części"? Co konkretnie i dlaczego? Czy zostały zakupione oryginały, czy zwykły szmelc z plasteliny?

 

Jeśli czuć sprzęgło podczas ruszania a nie da się już dokonać prawidłowej regulacji należy natychmiast rozpoławiać ciągnik bez zbędnej zwłoki i naocznie sprawdzić stan techniczny sprzęgła: tarcza sprzęgłowa, koło zamachowe, docisk, sprężyny, ... .


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    792

Wymieniane byly miedzy innymi tarcze I i II stopnia (oryginalne), sprezyna talerzowa, lozyzko sprzeglowe, oporowe, wyciskowe, tarcza dociskowa sprzegla jezdnego, wkladka oporowa, kamien.
Kolo zamachowe przetoczone.

Szkoda, ze teraz absolutnie nie ma czasu i warunkow na rozpolawianie ciagnika, jesli zajdzie taka koniecznosc to trzeba bedzie przeczekac do zimy.

Co teoretycznie moze byc przyczyna palenia sie sprzegla? I w jaki sposob powinno byc ono prawidlowo wyregulowane? Tak jak wspomnialem po regulacji sporo sie poprawilo, wiec moze wystarczy isc w tym kierunku. Mechanik mechanikowi nierowny, mogl sie pomylic jak kazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj